Vrij(dag)rijder van de week....... Snah

Vrij(dag)rijder van de week....... Snah

[flickr-photo:id=3281600308,size=s] [url=http://www.wepowder.nl/user/355]Snah[/url] (ofwel Hans, 36 jaar) is al vanaf zijn 6e in de sneeuw aan het spelen. Nu 30 jaar later speelt hij nog steeds in de sneeuw. Eerst op ski’s, maar vanaf zijn 20e levensjaar ook op snowboards. Poeder was hij vroeg bij en op z’n 23e dook hij de Steinberg in Engelberg af op z’n spaghettiski’s. Niet veel later liet hij z’n ski’s voor wat ze waren en koos definitief voor een board.

[quote]Hoe heerlijk is het om de Steinberg tegenwoordig op een snowboard te rijden in plaats van een setje spaghettiski’s.[/quote]

De lawine 1 cursus in Davos was een eye-opener. Hans is een offensieve rijder en kwam erachter dat hij wel eens op het randje zat. Daarnaast ontdekte hij zijn pieper. Hij heeft de [url=http://www.pieps.com/en/pieps-dsp.html]DSP van Pieps[/url]. [i]Wat een topper is dat heb ik afgelopen week uitgevonden… :)[/i]. Verder natuurlijk een rugzak met schep en sonde. De schep met telescoop steel, wel zo handig als je 1.94 bent. Hij rijdt na jaren Nitro nu op een Burton Thriumph, waar hij per ongeluk tegen aan liep. Nog geen spijt van. De Triumph in de poeder is een waar genot…iets smaller tail… :)

[flickr-photo:id=3368531836,size=s] Hans gaat per seizoen rond de 3 a 4 keer op trip. In alle mogelijke vormen; een weekend, een last minute of al tijden vooraf een weekje geboekt. Memorabel was 1 mei 2008. Onverwacht stond hij toen in 30 cm verse poeder in Engelberg en reed Steinberg, Laub en Galti…:)

[b]Ambities[/b]
Lawine 1 was top en gaat vervolgd worden door lawine 2…absoluut. [i]En de contacten die ik heb op gedaan op lawine 1 krijgen zeker een vervolg voor een tripje…
En YES, het lijkt me te gek met andere wepowderaars de sneeuw in te gaan…ff regelen met het werk… en go… .;) en by the way, ik moet voor het einde van het seizoen nog een tripje maken … dus…[/i]

snah2
snah2
meteomorris

Reacties

Toerist
WvD2Auteur20 maart 2009 · 11:10

Klein foutje: “Memorabel is 1 mei 2009 voor hem geweet.” (of eigenlijk 2…;))
\

Mooi shot btw!

Expert
meteomorrisAuteur20 maart 2009 · 11:17

thnx… aangepast

powfinder.com
Gevorderd
NickyAuteur20 maart 2009 · 12:43

Hans is top: goede boarder en gezellige roomie!

Dat Hans een offensieve rijder is bleek ook in Davos. Toen Wolfgang vroeg wie als eerste het couloir bij de Weisfluh zou willen nemen kon Hans echt niet wachten en de reactie van Wolfgang was dan ook: “Jij bent te offensief”. Wel een smile van oor tot oor. Wat een mooie run was dat.

En Hans: lijkt me super leuk nog eens met je in de poeder te staan!

Toerist
AnoniemAuteur20 maart 2009 · 14:39

Jawel, we haten een mooie sneeuw in Davos met de SnowSafetyCenter.

Groeten!

Chris

Expert
meteomorrisAuteur20 maart 2009 · 14:43

@cschmidi… dit is voor het eerst dat ik door heb dat je pas 14 maanden Nederlands spreekt en schrijft… Volgens mij schrijf je over 14 maanden perfecte volzinnen… Stay stoked

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur20 maart 2009 · 15:06

@ meteo morris

Haha, ja veel mensen zijn er erg verbaasd over en ik eerst!

Gevorderd
MarkieAuteur20 maart 2009 · 17:48

Whoo Snah, Zeker lachen om met jou te flamage over de steppen van Davos tijdens Lawine 1 ;-) Let wel op, wie met hans gaat flamage moet wel een beetje afstand houden en niet steeds over z’n boardje raggen! Dat vind Snah niet fijn, gelijk heeft ie!
\

Ciao! Markie

DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
Expert
ThijsAGAuteur22 maart 2009 · 00:12

Grappig, nog een triumph rijder. Ik zie ze nooit, heb er zelf ook een staan, gebruik hem op de piste niet want hij is eigenlijk iets te smal. Rijdt een k2 podium 164 wide normaal maar hou de triumph er wel bij. Wil hem graag nog eens gebruiken in de poeder, heerlijk surfy gevoel kreeg ik ervan toen ik hem nog regelmatig gebruikte

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!