VerseSneeuw: Go east naar wat secretssssssssstttttt

VerseSneeuw: Go east naar wat secretssssssssstttttt

Zoals ik vanochtend al liet zien beweegt het zwaartepunt van de neerslag zich verder naar het oosten. Anticiperen kortom. Voor de meeste sneeuw moet je naar het oosten. Omdat veel mensen voor komend weekend in de startblokken staan wederom een actuele update op hoofdlijnen. Grootste barriere vormt het hoog Moema.

emtbkna
emtbkna

Het hogedrukgebied beweegt zich in de laatste modellen actiever richting de Alpen, waardoor het zwaartepunt van de neerslag zich daarmee steeds verder naar het oosten verplaatst. Maar door de stuwing kan het daar op donderdag en vrijdag, maar zeker ook op zondag tot veel freshies komen. Ondanks hogedruk die dicht in de buurt ligt. Houd wel rekening met een af en toe stormachtige noordelijke wind die voor veel [i]triebschnee[/i] en [i]windharsch[/i] kan zorgen. Check kortom dagelijks je lokale lawinebericht via [url=http://www.lawinedienst.nl]Lawinedienst.nl[/url].

Maar goed, waar naartoe te gaan? Als service voor de members heb ik wat secretsssssssstttt vrijgegeven in de regio [regio=1] beschrijving. Onderstaand de neerslagverwachting tot en met zondag. Duidelijk zie je dat het zwaartepunt oostelijker ligt dan de verwachting van een paar dagen eerder.

oostenrijk
oostenrijk

[b]Retour d’est nu op alle kaarten te zien[/b]
Al een paar dagen neem ik het woord retour d’est voorzichtig in de mond. Gister verscheen de eerste indicatie op de neerslagkaartjes en vanavond zijn alle modellen om. Ze laten inmiddels allemaal een retour d’est zien. Op onderstaand kaartje is goed te zien dat de westelijke en zuidelijke Piemonte eindelijk weer kans maken op wat freshies.

pcp12h_web_3
pcp12h_web_3

[b]23e alert… Nordwestlage?[/b]
Jazeker. Nog steeds op de kaarten. Begin volgende week weer kans op een Nordwestlage. Goed nieuwe voor de noordelijke Franse Alpen, het westen van Zwisterland en de noordalpen.

Geopotential3250032hPa_Europe_168
Geopotential3250032hPa_Europe_168

[b]Reserveer alvast: 27 maart[/b]
De derde poeder en borrels van dit seizoen. Deze keer in Belgie en wel in [i]Ons Cafe[/i] in Lebeke. Op vertoon van je wePowder gids de eerste 3 consumpties gratis. Aangeboden door freerider Koen de Belg op dit forum en tevens mede eigenaar van [i]Ons Cafe[/i]

meteomorris

Reacties

Gevorderd
telemikeyAuteur18 maart 2009 · 22:41

Morris, kun je nog ergens aangeven welke bandbreedtes die verschillende kleuren betekenen?

White room,Pillow lines,I rule
Expert
meteomorrisAuteur18 maart 2009 · 22:54

donkerblauw 30-40

lichtblauw 20-30

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur18 maart 2009 · 22:54

in centimeters natuurlijk

powfinder.com
Beginner
knights2Auteur19 maart 2009 · 09:41

Als de Piemonte & Aosta kans maken op sneeuw, zouden de Franse Zuidalpen dan ook een goede kans maken?

Expert
ollieAuteur19 maart 2009 · 09:56

Dus wij gaan door de tunnel!
\

In Tignes was niks vers meer te scoren, alleen heel veel harde shit… begin een redelijke carvin’marvin te worden.

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
catchiAuteur19 maart 2009 · 10:51

Hmm. Freshies wijken steeds meer uit naar het uiterste oosten, Lijkt of dat alleen de Dachstein region het meeste gaat scoren. Ik hoop toch dat mijn bestemming wat gaat scoren, ook in het dal want dan kan ik nog wat sleeen met die kleine.
\

@ salzburggangers, sportgastein ligt er erg goed bij, ook de in de gids vermelde “noordzijde” blijkt nog redelijk maagdelijk te zijn qua first tracks.

Gevorderd
telemikeyAuteur19 maart 2009 · 12:43

Ik zie idd de tendens dat de neeslag naar het oosten verschuift MAAR OOK DAT ER MINDER GAAT VALLEN!!!
\

*$@#%$@!
\

Misschien dan toch maar gewoon naar CH en twee dagen lekker touren…

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
RoelaanoAuteur19 maart 2009 · 21:49

Gezien de voorspellingen ga ik m’n pijlen op volgend weekend richten…
\

dus mochten er mensen nu al interesse hebben, laat het maar weten ;-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!