VerseSneeuw: afgelopen 24 uur 25-50 cm vers, vandaag nogmaals 10-20 cm vers erbij

VerseSneeuw: afgelopen 24 uur 25-50 cm vers, vandaag nogmaals 10-20 cm vers erbij

[flickr-photo:id=3369297477,size=m] Zoals aangekondigd viel de meeste sneeuw de afgelopen 24 uur in het uiterste oosten van Oostenrijk. Zo laat Tauplitz + 45 cm zien in 24 uur tijd op hun automatische weerstationnetje. Iets wat bevestigd wordt in het lawinebericht. [i]Die vorgestrige Abkühlung hat die feuchten Schneeoberflächen verharscht, der Sturm hat ältere Eisschichten freigelegt und in den Hochlagen Windgangeln verursacht. Auf diese harten und teilweise sehr glatten Altschneeoberflächen fiel zwischen Totem Gebirge und Ennstaler Alpen bis zu 35 cm, von den Eisenerzer Alpen über den Hochschwab bis zur Rax bis zu 50 cm und von den Tauern bis zur Seetaler Alpe bis zu 25 cm pulvriger Neuschnee. Mit dem teils starken Wind ist es allerdings zur Triebschneebildung gekommen, die Verbindung zum Altschnee ist schlecht.[/i]

Als service voor de members had ik wat woensdagavond al wat secretsssssssstttt vrijgegeven in de regio [regio=1] beschrijving. Altijd spannend. Nu achteraf kan ik met een gerust hart zeggen dat het wederom raak was. Het zou zo pijnlijk zijn als je aan de voet van een secret staat en de freshies zijn niet gevallen. Bob vertrok al voor dat ik de secrets vrij gaf. Hij twijfelde tussen Saalbach en Obertauern. Ik stuurde hem naar Obertauern en ook daar was het raak. Ik kreeg net een melding van 'm binnen. Ook helemaal stoked. Zie hieronder de metingen van het meetstation in Obertauern.

showStatusChart.php
showStatusChart.php

[flickr-photo:id=3370121496,size=s] Maar het is niet allemaal hoezee… De verbinding tussen de oude harsch- en ijslaag is slecht. Zeker in combinatie met de wind is er lokaal veel verse triebschnee ontstaan. Opletten geblazen dus. Triebschnee die voor de kenner al goed is waar te nemen op de foto links. (klik even voor een vergroting. Het betreft een terrasje in Obertauern deze ochtend) Check voor de complete info daarom altijd dagelijks je lokale lawinebericht via [url=http://www.lawinedienst.nl]Lawinedienst.nl[/url]. Vergeet ook niet wanneer je echt goed voorbereid wilt zijn om een topografische kaart aan te schaffen. Meer daarover lees je [url=http://www.wepowder.nl/node/1375]HIER[/url]

[b]23e alert… Nordwestlage[/b]
Het is nu zeker. Volgende week nordwestlage. Nu nog even afwachten waar het zwaartepunt gaat liggen. Vanaf volgende week kortom weer freshies. Goed nieuwe voor de noordelijke Franse Alpen, het westen van Zwisterland en de noordalpen.

Geopotential3250032hPa_Europe_120
Geopotential3250032hPa_Europe_120

[b]Reserveer alvast: 27 maart[/b]
De derde poeder en borrels van dit seizoen. Deze keer in Belgie en wel in [i]Ons Cafe[/i] in Lebbeke. Noteer: [i]Café Ons Huis[/i], Leo Duboisstraat 27, 9280 Lebbeke. Op vertoon van je wePowder gids de eerste 3 consumpties gratis. Aangeboden door freerider Koen de Belg op dit forum en tevens mede eigenaar van [i]Ons Cafe[/i]

[b]Volgende VerseSneeuw-bericht op zondagavond![/b]
Pluk het weekend!

meteomorris

Reacties

Expert
semmelAuteur20 maart 2009 · 10:20

Kijk op het moment uit mijn raam en zie blauwe hemel, paar wolkjes en zo 10/20cm vers in het dal… in Maishofen…

Respect the Mountains..!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!