Poedertrip Dinsdag: Waar ben jij al overal geweest dit seizoen?

Poedertrip Dinsdag: Waar ben jij al overal geweest dit seizoen?

Het seizoen heeft nog een dikke 5 tot 6 weken te gaan. Tijd voor een tussenbalans. Eerder stelde ik al de vraag [url=http://www.wepowder.nl/node/1220]Op hoeveel poederdagen sta jij al dit seizoen?[/url]. Maar ik ben ook wel benieuwd; Waar ben je overal al geweest tot nu toe? Heb je met [url=http://http://www.wepowder.nl/gids/bestellen.php]HET boek[/url] in de hand nieuwe ontdekkingen gedaan? Ben je zelf op poedertrip gegaan naar het onbekende? Ben je afgeweken van je geijkte bestemming? De donkere nacht in gereden niet wetende waar je poeder zou vinden, laat staan waar te overnachten? Ben je het avontuur aangegaan, of juist toch uit de weg gegaan? Op avontuur gegaan? Vergeet dan niet… Op wePowder kun je via de tab [url=http://www.wepowder.nl/oord/search]lokatie zoeken[/url] (zichtbaar als je member bent), de locaties opzoeken waar je geweest bent en deze aanvinken op je lijstje. Druk dan op de button [i]Ik ben hier geweest[/i]. Vergeet ook niet even de tags toe te voegen aan je Flickr foto’s. Dan worden jouw foto’s zichtbaar. Er zitten al hele mooie foto’s tussen.

Mijn seizoen was tot nu toe werelds. Ik heb eindeloze pillows gereden. Heb totaal, maar dan ook totaal onbekende gebieden leren kennen waar geen freeriders lijken te bestaan, heb heel veel nieuwe poedervrienden ontmoet, geheime routes met gelijkgestemden gedeeld, pareltjes in m’n schoot geworpen gekregen, gestreept, gestreept, gestreept, meer besneeuwde bomen gezien dan ooit, m’n stoke gedeeld met Fransen, Zwitsers, Belgen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, Spanjaarden en last but not least Scandinaviers (Als er volken zijn die het roadtrippen beter beheersen dan wij, dan zijn het Noren en Zweden) en kreeg zowaar een endless winter feeling. [url=

]Endless summer[/url] is een klassieker in de golfsurfscene.

Maar goed, we zitten midden in het 23e poederalert. Waarschijnlijk de beste week van het seizoen met enorme veel vers en wie weet de laatste kans om de dikste pillows van het afgelopen decennium te rijden.

wePowder
wePowder

Overigens, op het moment dat jij dit leest ben ik begonnen aan m’n endless summer. Eindelijk weer eens wat golven rijden in de noordzee nu het er nog lekker rustig is. Stay stoked!!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Willem2kAuteur24 maart 2009 · 15:33

Jan - Les 2 Alpes (weekend)

Feb - Mayrhofen (14 dagen)

Mrt - Laax (komend weekend)
\

Geen slechte score denk ik :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Expert
huibAuteur24 maart 2009 · 15:50

Andermatt, StMoritz, Airolo, Laax, Tschiertschen, weer Laax, San Bernardino, Disentis, Flumserberg, weer Tschiertschen, Fügen, Davos.
\

Aantal dagen… meer dan de 3 seizoenen daarvoor bij elkaar :-)

Toerist
WvD2Auteur24 maart 2009 · 16:15

Crans-Montana

Toerist
Steven2Auteur24 maart 2009 · 16:26

Valfrejus, Leysin, Brison, Champex, Vicheres, Flumserberg, Lenzerheide, Laax, Tschiertschen, Chamonix, Arollo, Malbun, Zell am See, Planneralm, Tauplitz, Loser. Dit alles in 28 dagen sneeuwpret :-) Ik moest ski’s testen, dus ik had een excuus!

Ook dus enkele gebieden die niet in de WePow gids staan en dat waren heeeel leuke gebieden. Dus er is nog genoeg ruimte voor een nieuwe gids!!

Heel erg bedankt voor het voeden van de stoke!

Toerist
bjtukkerAuteur24 maart 2009 · 16:47

januari: Jungfrauregion (1,5 weken - geen poeder)

februari: Veysonnaz (1 week - 0,5 dag poeder)
\

Maar afgelopen weekend:

Krippenstein: 1 dag poeder

Tauplitz: 1 dag poeder

en daarmee helemaal HAPPY!

Groet,<br />BartT
Expert
meteomorrisAuteur24 maart 2009 · 16:54

@Bj… da’s goed nieuws. Heel goed nieuws… Op een ‘tripje’ geweest dus.

powfinder.com
Gevorderd
MarcoAuteur24 maart 2009 · 17:01

December: Jungfrau. 1 dag poeder.

Januari: Dolomieten. Week, geen poeder.

Maart: Montafon. Week, 3 dagen poeder.

Maart: Planneralm en Krippenstein. Weekend, 2 dagen poeder.
\

Laatste weekend was super! Volgend jaar minder plannen, meer poeder…

Expert
meteomorrisAuteur24 maart 2009 · 17:05

@Marco… da’s helemaal waar. Je moet pas gaan knallen als ze vallen. Kortom niets plannen…

powfinder.com
Toerist
sanderkwww.severeboardgear.comAuteur24 maart 2009 · 17:29

trip 1: 3 weken Januari/februari: Saint Sortlin/Ristolas / Queyras/Montegenevre/Belezet/Bardoneccia/Valfrejus

trip 2: 2 weken maart: La Grave/ Vars/Saint-Paul-sur-Ubaye/Col d’Isoaran(Cervieres) en nu op naar Valloire…Vive la France!

Gevorderd
slootjes2Auteur24 maart 2009 · 17:37

laat ik met de deur in huis vallen… het leven wordt nooir meer hetzelde.

Ik ski al lang en ook al lang ‘off piste’, soms met gids, soms zonder. Maar poeder was dan altijd een kwestie van mazzel hebben.

Maar dit jaar is dus alles anders. December St. Moritz en Madesimo (jawel, gehaald). Januari powderchase in Les Marecotte, Champex, Bruson en Vicheres. Nieuwe gebieden en nieuwe poedermaatjes! Februari: Krippenstein, Fieberbrunn en Flaine. Maart: we’ll see. Morgenavond weer op pad voor hopelijk nog meer vlokken.

Stand tot dusver: 16 dagen sneeuw waarvan 11 poeder.

Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Het is voller, witter en mooier!

Expert
ollieAuteur24 maart 2009 · 18:43

Net als bij Frank is mijn wereld veranderd, nieuwe poedermaatjes, nieuwe gebieden, meer poeder gereden dan ooit, meer avontuur…
\

En recentelijk heb ik eraan toe mogen voegen dat je zonder poeder ook prima kan freeriden…
\

En het seizoen is nog niet ten einde! ;)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
yannickdbAuteur24 maart 2009 · 19:38

héhé, leuk om te lezen allemaal!
\

dec: st-moritz

jan: Les Sybelles, Champex-Lac, Nendaz, Ovronnaz

feb: Tignes

maart: Chamonix
\

Al een lekkere winter gehad so far, ongeveer 35 dagen in de bergen geweest,

maar niet altijd vers. Ovronnaz was de spot van het seizoen, voor de rest heb ik de vorige jaren meer ‘ontdekt’.

Wat maakte deze winter zo speciaal? De epic condities zo vroeg op het seizoen in de zuidalpen, het WePowder-Nike ACG team en de ontdeking van BMB skis.

Check men smile maar links op bovenstaande foto, die zegt meer dan alle woorden samen.

Nu enkel nog hopen op een afsluitend dumpje, kom net uit de bergen en zal een grote dump missen…Nuja, de winter is nog niet gedaan voor mij!

Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
Gevorderd
MickoAuteur24 maart 2009 · 20:16

Ik heb mijn droomreis gemaakt in 6 weken Canada:

Lake Louise, Sunshine, Revelstoke, Kicking Horse, Kimberley, Fernie, Red Mountain, Big White & Whistler.

Behalve de 1e 3 plaatsen (3cm in Sunshine tel ik niet mee) overal poeder gereden. De 1e 2 weken geen verse sneeuw gehad, dus begon 'm wel 'n beetje te knijpen, maar het is allemaal goed gekomen. Met als hoogtepunt de 40cm in Kicking Horse.

Gevorderd
doovAuteur24 maart 2009 · 20:33

December: 3 dagen; alle dagen poeder

Januari: 8 dagen; alleen piste mogelijk

Maart: 6 dagen; 4 dagen poeder, 2 dagen piste en verspoorde meuk.

April: doel 9 dagen als mijn kuit het toestaat
\

Lokatie: Trois Vallees

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Expert
semmelAuteur24 maart 2009 · 20:46

Helaas dit jaar niet veel verschillende gebieden gezien, maar toch een super winter gehad, met aardig wat powderruns…
\

Was in Zell am See/Kaprun (werk), Saalbach*, Pitztal en in St Christoph a. Arlberg voor opleiding.

Trots dat in Salzburg pas laat veel Pow gevallen is heb ik een paar Epix dagen gehad.

Op het moment ben ik weer in St. Christoph voor opleiding en hier dumpt het nu massiv, gisternacht 50cm gevallen en voor morgen is nog eens 50cm verwacht.! :D
\

Dit is mijn langste seizoen tot nu toe, van 2 november tot 3 mei… Hopelijk daarna is er nog wat te scoren op de Kitzsteinhorn…

Kheb een Endless winter gehad deze winter en hopelijk is het volgend seizoen nog langer (NZ, Australie, Chili)… :D
\

*TIP!!

Respect the Mountains..!
Gevorderd
NielsAuteur24 maart 2009 · 20:47

Haha, mooi al die fanatieke roadtrippers hier, dat ga ik niet overtreffen vrees ik…
\

Dec/Jan 60 dagen seizoen 2 Alpes 15 dagen powpow

Jan trip Montgenevre 1 dag bodemloos

Jan Powderchase Champex, Bruson & Vicheres 3 dagen bodemloos
\

En nu weer fit, donderdagavond trippen!

Gevorderd
pauldobAuteur24 maart 2009 · 21:24

December: Galtur met familie, behalve 1 ochtendje 10 cm geen poeder.

Januari 3 dagen obertauern

Afgelopen weekend dagje tauplitz (lekker strepen onder de lift en in het bos) en dagje krippenstein (soms even zoeken, maar dan heb je ook wat zeg!!)

Deze winter weer veel geleerd en nieuwe maten gevonden en april komt er nog aan !!!

Gevorderd
telemikeyAuteur24 maart 2009 · 22:11

Secret area in SW Wallis (omgeving Champex)

Tschiertschen

Pischahorn

Bardonecchia

Sauze d’Oulx

Sestriere

Champex

Nendaz& Siviez

Bellwald

Disentis

Secret area op trein afstand van Andermatt

Zermatt
\

Heb dit jaar meer gebieden gezien dan normaal, ben veel flexibeler geweest maar ook vindingrijker en avontuurlijker. Heb veel meer km’s gemaakt dan normaal maar ook zo veel meer poeder gereden. Holy heck, 't is jammer dat het seizoen voor mij over is maar het was toch echt wel een toppertje…

White room,Pillow lines,I rule
Beginner
AnoukAuteur24 maart 2009 · 22:27

januari : rondtoeren door Frankrijk, op zoek naar De Poeder : via Chamonix naar Valloire, Valfréjus tot het magische Bardonecchia…WePowder was tot dat moment enkel een leuke site om te lezen geweest. Vanaf toen werd de site een houvast om de dagen door te komen…een fijne verslaving!

Februari : Splügen…een onooglijk klein dorp met ditto skigebied, maar o zo mooi wit poeder

Maart: werken, werken, site checken, zuchten en herhaal vorig

April : eindelijk kan ik alle overuren van de vorige maand inwisselen om van de rest van het seizoen in Serre Ché te gaan genieten. YES!
\

Herinneringen al onvergetelijk aan een super winter, namen van mensen geleerd waar ik hopelijk aanstaande vrijdag een gezicht op kan plakken en een lege geldbeugel.

Maar God, ben ik blij dat ik de WePowderaars heb leren kennen :-)

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
SteefAuteur24 maart 2009 · 23:04

Trip in december wegens tekort aan vers maar omgedoopt in een ‘verkenningstrip’. Helaas dus geen poeder maar wel leuke gebieden ontdekt met veel mogelijkheden: Vallorcine en Argentiere, Megeve, Areches Beaufort, Valmorel, Meribel en Val Thorens.
\

Januari (poederalert 12): Champex en Nendaz
\

Maart (poederalert 22): Russbach/Dachstein West, Zell am See, Gerlos
\

Wat heb ik geleerd deze winter? No more grote, drukke gebieden for me…

Gerlos met al zijn gelal en gezuip laat ik voorlopig echt achterwege. Geef mij maar kleinere gebieden als Areches Beaufort en Champex!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
PK2Auteur24 maart 2009 · 23:15

Mooie ervaringen die ik niet kan evenaren. Maar zeker wel tevreden:

Trip 1; bestemming vooraf bekend: 3 dagen Portes du Soleil (op 3 verschillende lokaties opgestapt) (piste skiën maar wel strepen getrokken op verlaten pistes in Torgon)

Trip 2; bestemmingen telkens pas de dag ervoor gepland (dankzij de nieuwe inzichten via wePowder): Andermatt, Sedrun, Airolo en Grindelwald. Weliswaar op de piste maar wel alle dagen op verse sneeuw! Grindelwald was top: het sneeuwde de hele dag door. Bijna niemand op de beste piste (slecht zicht) door het bos. Bij de tweede en derde run zijn de pistes verlaten en ligt er (speciaal voor mij?) links en rechts een 4-5 meter brede strook onverspoorde poeder. Eindelijk voelde ik me anderhalf uur lang een klein beetje off-piste skiër als ik bijna tot aan mijn knieën door de pow zoef. Dit is heerlijk dit is gaaaaaf yes yes yes, dit is wat ik wil: skiën door de poeder! wePowder bracht me in ieder geval al naar de verse sneeuw. Volgend seizoen hopelijk een keer naar de Poeder in de back-country…(en ik dagdroom nog over trip 3)…

Beginner
wimdesAuteur24 maart 2009 · 23:40

januari: nendaz/siviez/verbier

maart: S Bernardino, Andermatt & around

9 dagen poeder op 10. veel te weinig dus :-(
\

Hoe lang nog eer wepowder strafbaar wordt: je wordt er high van + extreem verslavend, vanaf de eerste snuffel

Expert
ollieAuteur25 maart 2009 · 00:01

@niels: check je PM!

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
popskiAuteur25 maart 2009 · 09:24

28-30 nov Ischgl, 27/12-2/1 Fiss/Serfaus, 17-19/1 Nassfeld, 5-8/2 Ischgl, 25-27/2 Oberstdorf,21-22/3 Tauplitz/Krippenstein

Dus 22 dagen in de sneeuw, waarvan 19 in de poeder of 86%. Ben dus tevreden en waarschijnlijk na de paasvakantie nog meer.

Gevorderd
NielsAuteur25 maart 2009 · 09:25

@ Ollie…in m’n inbox niets te vinden?

Beginner
Jaap_WAuteur25 maart 2009 · 09:48

In december Naar Osttirol: St Jakob, Matrei, Lienz, Sillian

Januari in Sillian/Vilgratental. Wat is dit fijn…Ski’s moeten groter, bochten moeten groter! Van Arjen een setje gekocht en meteen weer terug de sneeuw in.

In februari een maand op stap geweest. Weer Osttirol en toen Val D’Anniviers. Voor het eerst alleen op een zelf gehikete top gestaan en mijn lijn gekozen.
\

Wat wordt die zomer lang!

Gevorderd
pulverdudeAuteur25 maart 2009 · 10:52

Ik word jaloers als ik jullie berichten lees!

Ben zelf 2 weken geleden 8 dagen in een klein gebied in Noord-Tirol geweest, staat niet in de gids en dat houden we zo ;-) (geplande reis). En 8 dagen poeder! Faceshots!! Hééérlijk! Weer ontzettend geluk gehad. Volgend seizoen ga ik wel, naast de geplande week, op poederjacht. WePowder heeft ontzettend bijgedragen aan mijn stoke. Thanx!!

Let the riding do the talking and you've said enough
Toerist
AnoniemAuteur25 maart 2009 · 10:55

Nieuw hier, jammer dat ik nu pas achter deze site kom.

Canazei (Dolimiti Superski) en Fieberbrunn (wegblijven daar), april nog weekeind Lenk of elders waar alert is…

Expert
meteomorrisAuteur25 maart 2009 · 20:15

Heerlijke woorden… Keep them coming…

@ Antonis… welkom!

powfinder.com
Gevorderd
DioAuteur25 maart 2009 · 21:49

@40PK Laten we de agenda’s eens syncen volgend seizoen en een tripje plannen (wel even overleggen met Kyra natuurlijk ;) )

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!