Vrij(dag)rijder van de week.......Jeroen Gerits

Vrij(dag)rijder van de week.......Jeroen Gerits

[flickr-photo:id=3281600308,size=s] Jeroen Gerrits, 34 jaar ([url=http://www.wepowder.nl/user/474]JeroenGe[/url] op wePowder) is een verdomd goede rijder. Wat zeg ik, een heel goede rijder in een discipline die in les Pays Flat veel te weinig aandacht krijgt. Door de dominantie van de koelkast freestylekids krijgen jongens als Jeroen veel te weinig aandacht. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Bas Elhorst, een supersolide freerider. Maar hoe vaak krijgt hij nu exposure? Hetzelfde geldt misschien nog wel sterker voor Jeroen. Ook een supersolide rijder.

Zijn eerste kennismaking me de sneeuw was was op ski’s. Hij was toen 20 en zat met een skikamp van HES Amsterdam in de sneeuw. Dat leren ging goed. Zo goed dat hij het halverwege de week werd om te gaan snowboarden… [i]veel spannender/cooler[/i] Maar de hardboots die hij via de verhuur kreeg (toen nog volstrekt normaal in de verhuur) waren niet zijn ding. Op zijn 22e ging kwam hij via een vriend die toen bezig was met z’n tweede seizoen als snowboardleraar in contact met softboots. Sindsdien wordt zijn leven geregeerd door de jacht op poeder.

jeroen-gerits
jeroen-gerits

[quote]snowboarden is een passie, waarbij poeder, steeps en hard gaan de boventoon voert. Het witte goud is voor mij belangrijker dan zon, zee en strand. Maar uiteraard probeer ik mn turns te maken op de golven wanneer de sneeuw weg is voor een paar maanden…[/quote]

Het seizoen erop haalde hij zijn anwarter snowboarden en werkte een seizoen in Zell am See. Het seizoen erna een jaar naar de States, CO, Breckenridge voor een seizoen aldaar. Ook z’n eerst try-outs op het gebied van big mountain wedstrijden; Berthoud Pass Bad Ass Series en de Extreme Snowboarderfest in Crested Butte.

Het seizoen daarna volgde de landes opleiding en een seizoen werken in Mayrhofen. Daarna volgde een een full time baan in Nederland en volgde de eerste poedertrips. Daarbij altijd vergezeld door z’n partner in crime telemarker Mark.

Hoogtepunt tot nu toe was het bezoek aan Whistler en Alaska in 2006/2007, waarin de nadruk lag op toeren en heliskien. Na afloop volgde er een artikel in de Taste [i]low budget alaska[/i]en een heel lekker filmpje.

Vorig seizoen deed hij nog een poging om in de qualifiers te komen voor de Freeride World Tour, maar helaas was het niveau halsbrekend hoog… Ik heb met Jeroen afgesproken dat we volgend seizoen samen een stukje gaan rijden. Ik heb er nu al zin in…

meteomorris

Reacties

Expert
ollieAuteur10 april 2009 · 12:11

Krijg de melding dat de video niet meer beschikbaar is.

Met deze link zou je de video wel weer moeten kunnen vinden:


\

Impressive!

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
Pollux2Auteur10 april 2009 · 16:27

Pittige lijn hoor op North Star! 50 graden?

Expert
semmelAuteur10 april 2009 · 18:20

Vette Lines…!! :D

1 ding: GASSS GEVEN!! :D :D

Respect the Mountains..!
Toerist
baselhorstAuteur10 april 2009 · 21:47

J Rules, tijd om weer eens wat rondjes te rijden!!! AK is zo SICK!!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!