Vrij(dag)rijder van de week: Joris van Brug

Vrij(dag)rijder van de week: Joris van Brug

Joris van Brug, 24 jaar en Brabander pur sang zoals hij zelf zegt. [i]'Ik ski nog niet zo lang, maar sinds mijn eerste ‘studenten’wintersport in 2005 heeft het skivirus me volledig gegrepen.’[/i] Wat meteen werd omgezet in daden. Zijn doel… zoveel mogelijk in de sneeuw zijn tegen de laagste kosten. In de herfst van 2006 stuitte hij op [url=http://www.expertsinsnow.nl/]Experts in Snow[/url]. Niet veel later stond hij in een van hun skishops.

[quote]Een heel seizoen in de sneeuw leert je enorm veel over sneeuwopbouw, veiligheidsaspecten, verschillende soorten sneeuw, waar de sneeuw goed is, etc…[/quote]

Hij ging kortom [i]‘op seizoen’[/i] in Alpe d’Huez. [i]‘Werkend in de skishop heb ik mijn eerste seizoen in Alpe d’Huez gedaan en heel veel ski-ervaring opgedaan, zowel skiend als op sneeuwgebied. Een heel seizoen in de sneeuw leert je enorm veel over sneeuwopbouw, veiligheidsaspecten, verschillende soorten sneeuw, waar de sneeuw goed is, etc…’[/i]

joris
joris

We zijn inmiddels 3 seizoenen verder en dit seizoen zit hij in Tignes. [i]‘Een fantastisch gebied met ontelbaar veel mogelijkheden. Op goede dagen sta je je nameljk beneden af te vragen wat je nu weer zal gaan doen! Veel steile couloirs, open velden, treeruns, ontelbaar veel toermogelijkheden, dat is zo’n beetje waarom Espace Killy mijn favo resort is. Met resorts als St Foy om de hoek als big plus. Wat ik ski maakt me niet eens zoveel uit, couloirs, velden of park, het is allemaal skien!’[/i]

3 seizoenen en dan al zo door de poeder knallen. Joris is een goede rijder en zijn verhaal maakt weer eens duidelijk… Talent is belangrijk, maar zonder je uren in de sneeuw heb je aan talent niets. Ik heb wel weer zin om weer eens een seizoen in de Alpen te doen. Jij ook?

meteomorris

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur24 april 2009 · 16:19

lekkere foto, volgens mij had evelien van evelotuion2 het nog over je :)

Gevorderd
SpiderAuteur1 mei 2009 · 08:26

Goh en dan 2 keer bij mij stage hebben moeten lopen omdat je skien in je kop had (ipv je stage) ;-)

We doen wat rustiger tegenwoordig
Toerist
xerate2Auteur3 mei 2009 · 14:48

grappig dat de sws zoveel teweeg kan brengen!! Dat was Saint Sorlin toch of was het avoriaz? Maaruh ho krijg je het gecombieerd met studeren?

Expert
jorisvanbrugAuteur4 mei 2009 · 14:06

avoriaz 2005 was het, dat waren nog eens tijden haha
\

de studie heeft er een beetje onder geleden (lees langer geduurd), maar dat is gelukkig verleden tijd! kwestie van een beetje vergevingsgezindheid, creativiteit en hard werken op de juiste momenten, zoiets?!?!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!