Whistler, BC – Overrated of juist de bomb?

Whistler, BC – Overrated of juist de bomb?

Whistler, het grootste resort van Canada en Noord-Amerika. Twee bergen, veel liften, nog meer sneeuw, misschien wel nog meer pro’s en rijders die zich als zodanig voordoen en superlatieven te over. Maar….Is het gras niet altijd groener bij de buren? Hebben we in Europa niet wel twintig gebieden die vele malen beter zijn dan Whistler? Daarom vandaag geen artikel over hoe mooi de nieuwe Flute Bowl wel niet is, waarom je Spanky’s Ladder gedaan moet hebben, de stoke bij de Peak Chair, de pro’s in de GLC en de feesten in de Greenhorn, maar gewoon even een vraag.

[b]Whistler Experience?[/b]

De vraag is simpel. Wat vind jij van Whistler? Wat vond je er goed aan en wat volkomen ruk of over de top? My two cents: Whistler is een vet gebied, met dito nachtleven, maar kent een hoog poser gehalte en is overhyped. Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
MickoAuteur13 april 2009 · 20:39

Whistler komt inderdaad het dichtst bij een gebied zoals we die in de europeese alpen kennen, dus dat maakte de ervaring minder apart dan in andere gebieden zoals, Revelstoke, Kicking Horse, Fernie, Red Mountain etc.

Het gebied is groot, maar wel erg snel verspoord en een stuk drukker dan in de andere gebieden. Ook vond ik de sneeuw kwaliteit minder. Er vormen zich wel erg snel hopen.

Het dorp is wel levendig, veel bars/restaurants.

De mensen zijn er wel echt vriendelijk zoals eigenlijk in heel Canada en ik vond het poser gehalte trouwens wel meevallen.
\

Van alle gebieden die ik in Canada bezocht heb, is Whistler het enige gebied waar ik een volgende keer waarschijnlijk niet naar toe zou gaan.

Vorrnamelijk omdat de “Canada”-ervaring in al die andere gebieden veel beter was.

Gevorderd
MickoAuteur13 april 2009 · 20:48

p.s. ik heb wel 6 dagen achtereen 10-30 cm fresh pow gehad, dus heb wel een top tijd gehad…

Gevorderd
VinnieAuteur14 april 2009 · 01:14

Ik zit nu in Creekside en heb net mn laatste runs hier in Whistler gedaan dus misschien een beetje in de ban van een geweldige laatste dag met 20+ cm vers en first tracks.
\

Negatieve punten:

snel verspoord, ben hier nu een maand en inmiddels weet ik wel welke keuzes je moet maken om genoeg vers te blijven vinden na een dump, maar je moet creatief zijn
\

Ik snap niet echt wat iedereen zo cool vind aan het stappen (afgezien van de ski movies overal ipv races) ik vond het iets te massaal
\

redelijk prijzig (passen in ieder geval, maar wel weer discounts laat in het seizoen)
\

Pro’s tov alpen:

mogelijkheid om (als beginnende freerider) ook aan je vaardigheden te werken zonder direct in de backcountry te belanden en goede educatie mogelijkheden qua safety (zelfs gratis clinics etc)
\

Canadezen zijn zo veel vriendelijker dan fransen etc
\

Binnen het gebied veel mogelijkheden door de grote ervan
\

Ik heb hier een topmaand gehad, maar voor mij was de hoofdreden om naar whistler te gaan de sneeuwzekerheid laat in het seizoen, Kom zeker terug in canada, maar zou dan eerder voor een roadtrip kiezen, maar voor nu was dat budgetair niet echt een optie.

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Expert
ollieAuteur14 april 2009 · 10:01

Whistler was voor mij de laatste stop tijdens een roadtrip van twee weken door de rockies. 'T viel mij toen een beetje tegen. Iets teveel mensen, iets teveel posers, prijzen aan de hoge kant.
\

Wel heb je een schitterend terrein, vriendelijke mensen en weer eens meer dan 1 kroeg waar je uit kan kiezen na het skiën.
\

Ik weet niet of ik bij een volgende trip er een mandatory stopover van zou maken…

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
Pollux2Auteur14 april 2009 · 12:37

Als je de eerste keer naar Canada gaat is Whistler zeker verplichte kost. Als ik nog een keer zou gaan zou ik echter geen moeite hebben om het over te slaan. Heeft erg mooi terrein, maar dit is gewoon niet waarvoor je de halve wereld over vliegt. Charme van Noord Amerika is toch echt de roadtrip en alle kleine gebiedjes.

Toerist
michielAuteur16 april 2009 · 19:26

Ik heb zelf vorig seizoen in whistler gezeten, eerste paar maanden in Banff en vanaf Februari tot eind Juli in Whistler. Veel posers zeker weten, maar dat is misschien het enige min punt dat ik kan verzinnen en na een maand ben je eraan gewend en kijk je erlangs. Het beste vind ik eraan is dat je zoveel mooi terrein zo makkelijk kan bereiken, plus de parken daar zijn zoveel beter en groter dan de meeste in europa. Je seizoen duurt veel langer, heb vorige jaar een van beste dagen in eind april gereden. Mijn laatste dag rijden (was wel park, maar is nog steeds een dag rijden) was 20 juli!!! Ik vond vooral de vibe in het dorp ook erg goed, zomers eerst snowboarden, daarna downhill mountainbiking voor een paar uur, chillen bij de meertjes en 's avonds uitgaan! 's Winters gewoon elke dag knallen met veel sneeuw! Ook een goed punt is dat het uitgaan een stuk vroeger begint dan in bijv. frankrijk, elke club is om 2uur dicht en dus heb je nog genoeg geslapen om op tijd op de berg te staan. Het dorp is wel prijzig maar overal in BC is het wel redelijk aan de prijs vond ik… ALberta is een stuk goedkoper. En als je er werkt krijg je met je gratis seizoenspas superveel kortingen overal. I love whistler en kan niet wachten om weer terug naar canada te gaan!

Peace!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!