VerseSneeuw: laatste vers, dikke lente en daarna..

VerseSneeuw: laatste vers, dikke lente en daarna..

[flickr-photo:id=3458194365,size=m] Sinds donderdag viel er meer dan een meter vers in de zuidalpen. De meeste sneeuw viel er vanaf de lijn Sestriere, Gran Paradiso, Gotthard, St. Moritz. Het noordwestelijk deel van de Zuidalpen kortom. Vandaag valt er in deze regio (zie de foto van Zermatt van vanochtend) de laatste significante sneeuw (20-40 cm), waarbij de sneeuwgrens in de gebieden waar de neerslag intens is en richting de 1400 meter zakt. Jammer genoeg gaan er steeds meer gebieden dicht. Grote delen van de Monte Rosa zijn al dicht, alle gebieden in Tessin etc… Maar niet getreurd. Vanaf morgen wordt het erg warm in de Alpen. Weliswaar is de lucht nog wat instabiel aan de zuidkant, maar met een nulgradenniveau rond de 3000 meter betekent dat regen tot een hoogte van 2500 meter. Veel regen zal het niet zijn overigens.

1227185298
1227185298

[b]Afgelopen weekend[/b]
Was goed. Ik kreeg wat sms-jes en mailtjes binnen. Hier zomer, daar winter. Met af en toe mooie losse, koude en droge sneeuw op de noordhellingen. Ook wel typisch. Hier een hogedrukgebied en dus mooi weer. In de middellandse zee een lagedrukgebied en sneeuw in de zuidalpen. Een klassieke luchtdrukverdeling.

[b]Komende week[/b]
Tot en met woensdag/donderdag is het lente in de Alpen. Vanaf donderdag zijn de modellen nog zeer instabiel. Gezien de heersende luchtdrukverdeling is de kans op sneeuw voor komend weekend het grootste aan de zuid- en oostkant van de Alpen. In het westen warm. Onderstaand kaartje (klik voor een vergroting) geeft de kenner een idee waarom. Weet jij waarom? Morgen meer daarover.

Rtavn961
Rtavn961

[b]Laatste VerseSneeuw bericht[/b]
Woensdagavond 23 april is m’n laatste VerseSneeuw bericht van dit seizoen. Ik ga daarna ff wat golven rijden. In de week van 5 mei kijk ik nog even terug op het seizoen, neem ff een break om daarna wePowder voor seizoen 09/10 klaar te zetten… Geen wePowder deze zomer? Nee, niet frequent. Wel af een toe een update van de zomerevents…

[b]Zomerevents?[/b]
Jazeker… Er volgt een weSurf en BBQ, een weJump en BBQ en op het einde van zomer natuurlijk weer het pieperfest. Data’s volgen…

[b]weSurf en BBQ[/b]
Na een winter als deze wordt het wennen de komende zomer. Maar goed… gister scoorde ik heerlijke cleane golfjes. In het kader van [i]water is only melted snow…[/i] en het feit dat ik redelijk wat gediplomeerde BSA surfschoolhouders in NL ken… [url=http://www.wepowder.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=356&start=0]wie is er in voor een weSurf clinic?[/url] Lekker een beetje (leren) surfen, wat boards testen, na afloop een BBQ en een beetje mijmeren over de huidige winter en de winter die komen gaat…allemaal met gelijkgestemden… nee. niet nu, maar ergens begin juni…
Er is genoeg animo blijkt dus ga ik het ff organiseren… Dat wordt dan meteen de eerste wePowder borrel op het strand… ;) ;) Wil je er ook bij zijn, ga dan ff naar dit [url=http://www.wepowder.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=356&start=0]topic[/url] op het forum en ik houd je op de hoogte.

Check ook ff het filmpje hieronder, van de vrienden van [url=http://www.ongetemd.com/]Ongetemd[/url]. Net als wePowder ontstaan uit passie. Passie voor de golven, de noordzee en immer op zoek naar de perfecte golf. Dit Ongetemde gevoel willen ze uitdragen en delen, samen met andere surfers, ontwerpers, artiesten en vrije denkers. Hun nieuwe [url=http://www.ongetemd.com/ongetemd\_collectie\_zomer\_2009\_mannen.html]zomercollectie[/url] is net ui
t.

meteomorris

Reacties

Expert
ollieAuteur20 april 2009 · 11:00

Hmm, dat woensdagavondbericht gaat dan wel cruciaal worden voor de go/no go mijn afsluitende tripje. Ik heb nog 2 paar skis liggen die ik wil testen grmbl… ;|

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
AnoniemAuteur20 april 2009 · 11:25

weJump? Vettt, parachutespringen! Wanneer en waar?

Gevorderd
DioAuteur20 april 2009 · 11:30

Lezen tukker, lezen.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Toerist
Teon2Auteur20 april 2009 · 12:53
Gevorderd
telemikeyAuteur20 april 2009 · 13:42

Liever later in juni dan eerder… gips gaat morgen van het pootje af en dan moet ik nog een week of 6 met spalk door het leven. :(

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
DioAuteur20 april 2009 · 14:27

@Teon: Op de schans van www.freestyleholland.nl die staat tegenwoordig op www.aquabest.nl vlakbij de A2 bij Eindhoven.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Toerist
sanderkwww.severeboardgear.comAuteur20 april 2009 · 17:47

ONGETEMD? doet me denken aan het concept van ONGEREMD: een groep vrijdenkers, die zuipend & blowend keihard die bergen pakken, waar anderen zich verre van houden. Hoe anders dan de mannen van STRONTVERWEND, een club corpsballen die zich -gehuld in ademende kleding van de verzamelde sponsoren-in helicopters laten vervoeren , op weg naar de ultieme "freeride"sensatie…

Toerist
AnoniemAuteur20 april 2009 · 18:15

lol@ sander :D

@ morris, waarom dan oost/zuid, vanwege die T op zee bij corsica erin gedraait komt>? ben benieuwd of er nog wat laatste vette pow gereden kan worden, hetzij in de alpen hetzij in de pyreneen!!!

Expert
meteomorrisAuteur20 april 2009 · 19:24

LOL… wat dacht je van ONBESTEMD… een onbekende en ongrijpbare groep van immer wisselende vrijrijders die eindeloos blijven rijden zonder ooit te arriveren…
\

@Sjonnie… ik weet waar je naartoe moet… Volgens mij was je er al eens… ;-)

powfinder.com
Toerist
hippie_nlAuteur20 april 2009 · 19:57

gaaf filmpie

Gevorderd
DioAuteur21 april 2009 · 08:29

Hihihi LOL, Sander K is weer aan het severe.

Kop op Sander!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
DioAuteur21 april 2009 · 08:31

Idd gaaf filmpje, zitten een paar heel mooie moves tussen!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Expert
ollieAuteur21 april 2009 · 08:41

@sjonnie: plannen voor dit weekend?

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
AnoniemAuteur21 april 2009 · 14:24

nou, ik moet eigenlijk wel om nog een laatste shot te scoren, anders ben ik de hele zomer aan het trillen en beven ;)

Gevorderd
RoelaanoAuteur21 april 2009 · 14:39

@ sjonnie Of we moeten een wepowder Andesreis gaan aanbieden voor alle bevende wepowderaars in de zomer ;-) lekker overwinteren op het zuidelijk halfrond…

Expert
ollieAuteur21 april 2009 · 14:46

Is dit wishfull thinking of zie ik gewoon de mogelijkheid tot een Adrialaag?

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
DioAuteur21 april 2009 · 19:08

@Sjonnie, Er gaat een WeScout die kant op eind juni/begin juli.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
DioAuteur21 april 2009 · 19:09

Euh, @Roelaano bedoel ik.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
RoelaanoAuteur21 april 2009 · 20:28

@ Dio: Vertel…vertel…

Gevorderd
DioAuteur21 april 2009 · 20:49

Een zekere vioolspelende keizer gaat er heen.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
yannickdbAuteur21 april 2009 · 21:50

ik speel geen viool en ben ook geen keizer, maar zit deze zomer ook 2 maand in de Andes, can’t wait!

Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
Gevorderd
DioAuteur22 april 2009 · 08:29

@Yannick: Dus binnenkort is er weer een diamantroof te verwachten in Antwerpen?

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!