Laatste VerseSneeuw: Passo Tonale, Sulden en St. Moritz (Diavolezza)

Laatste VerseSneeuw: Passo Tonale, Sulden en St. Moritz (Diavolezza)

Allereerst: dit is m’n laatste VerseSneeuw bericht van dit seizoen. Ik ga vanaf morgen ff wat golven rijden. In de week van 5 mei volgt m’n allerlaatste bericht dit winterseizoen en kijk ik nog even uitgebreid terug op deze fantastische winter. Maar nu alvast mijn dank aan jullie voor het fantastische seizoen dat we er samen van gemaakt hebben. Het was te gek! Na 5 mei neem ik ff een break om daarna wePowder voor seizoen 09/10 klaar te zetten… Geen wePowder deze zomer? Nee, niet frequent. Wel af een toe een update van de zomerevents…

[b]Zomerevents?[/b]
Jazeker… Er volgt een weSurf en BBQ, een weJump en BBQm wie weer een weBike en BBQ en op het einde van zomer natuurlijk weer het pieperfest. Data’s volgen…


The Endless Winter
Geüpload door pinuche

[b]Allereerst de weSurf en BBQ[/b]
In het kader van [i]water is only melted snow…[/i] en het feit dat ik redelijk wat gediplomeerde BSA surfschoolhouders in NL ken… [url=http://www.wepowder.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=356&start=0]wie is er in voor een weSurf clinic?[/url] Lekker een beetje (leren) surfen, wat boards testen, na afloop een BBQ en een beetje mijmeren over de huidige winter en de winter die komen gaat…allemaal met gelijkgestemden… Wanneer? waarschijnlijk ergens begin juni…
Er is inmiddels genoeg animo blijkt dus ga ik het ff organiseren… Dat wordt dan meteen de eerste wePowder borrel op het strand… ;) ;) Wil je er ook bij zijn, ga dan ff naar dit [url=http://www.wepowder.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=356&start=0]topic[/url] op het forum en ik houd je op de hoogte.

[b]Sneeuw komend weekend[/b]
Voor sneeuw komend weekend moet je naar de oost- of zuidkant van de Alpen schreef ik al eerder. Aan de oostkant liggen helaas alleen niet de allerhoogste toppen en is al veel gesloten. Dus wordt het de zuidkant. Van donderdagavond tot en met zaterdagochtend daar freshies boven de 1500-1700 meter. Daarna wordt het al weer snel warmer.

[b]Waarheen te gaan?[/b]
Het volgende rijtje van gebieden is nog open, gaat hoog genoeg en heeft noordhellingen (en hier en daar hele mooie couloirs en steile wanden ;-)). De tips luiden: Passo Tonale, Sulden en St. Moritz (Diavolezza) en in mindere mate het Schnalstal en Zermatt. Omdat deze laatste 2 minder vers ontvangen.

[b]Komende week[/b]
Vanaf zondag weer warm. Er nestelt zich vrijdag een lagedrukgebied boven Spanje. Fohn in de noordalpen en zuidstau en sneeuw boven de 2000 meter in de zuidalpen. Reken lokaal op veel vers. De hele week lijkt het onbestendig te blijven aan de zuidkant. Goed voor de gletsjers daar dus… Tot in de week van 5 mei! Pluk de dag, stay stoked en als je tijd hebt, ga dan snel ff de freshies van komend weekend meepikken…

Het was een memorabele winter… Een winter waarin iedereen z’n portie kreeg. Als jij deze winter geen poeder hebt gescoord… Volgend seizoen gaan we nog dieper, verder, onbekender…

meteomorris

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur22 april 2009 · 13:30

top, wie gaat er en heeft er nog een plekkie over?

Gevorderd
koen_djfistelAuteur22 april 2009 · 21:37

triest…ig…

wrschlk ga die zomer (vol surrogaten) ook weer wel over…

houdu allemaal recht dudes !!!

sbs roelz
Gevorderd
MickoAuteur24 april 2009 · 08:32

Ik zit eigenlijk ook nog wel te wachten op een poederalert voor komende do t/m za…

Gevorderd
MarcoAuteur24 april 2009 · 08:36

@Dechelle: Als ik deze voorspellingen (http://www.bergfex.de/schneevorhersage/) moet geloven, dan lijkt er vanaf zondag in Duitsland behoorlijk wat sneeuw te gaan vallen… Alleen vind ik het een beetje vreemd plaatje voor zondag. :-| Zo’n neerslaggebied haaks op de alpen…

Expert
ollieAuteur24 april 2009 · 09:12

@dechelle: voor vers moet je NU in Sulden of Passo Tonale zijn. 'T is niet zoveel (denk ik) dus ik en Sjonnie zitten gewoon thuis bij moeders de vrouw. Morris zit ergens in Kazoefistan tot en met begin Mei dus er zullen geen voorspellingen meer komen. :(

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
MarkieAuteur26 april 2009 · 17:56

Voor ik het vergeet, zo’n vette winter met veel super tips.

HOEZEE!! HOEZEE!! HOEZEE!! voor mr. Morris.

Tot op het strand ;-)
\

Ciao! Markie

DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!