VerseSneeuw... livecams

Door meteomorris op 5 november 2009 路 30

FF een rondje livecams gedaan. Ga er maar eens voor zitten.. Dit prikkelt je ogen ;)
Ga ik wel, of ga ik niet... Net Costijn gesproken, heeft net een dikke spray getrokken, maar wel rotsig en dikke poederstress in Stubai. Boven de 1700 meter ligt een mooie laag, maar daaronder is het minimaal. Morgen rijdt hij waarschijnlijk verder naar het oosten.

Tignes

tignes-panoramic
tignes-panoramic

Ja, klik maar eens even op [url=http://farm3.static.flickr.com/2631/4077640658\_0da32712be\_o.jpg]deze link[/url], dan voel je de vlokken.

Nog een keer Tignes

grand-motte-big
grand-motte-big

Ovronnaz

ovronnazweb
ovronnazweb

Davos

pos_3
pos_3

Tauplitz

pic_00004
pic_00004

Van west naar oost is het heerlijk wit.
In het westen boven de 2000 meter 40-60 cm in het oosten boven de 1500 meter 40-70 cm. Boven de 2500 meter in de alpenhoofdkam van Oostenrijk al een meter. Wat een lekkere start!

Reacties

• op 5 november 2009 路 11:23
    woei....Costijn heeft neem ik aan zijn splitboardje bij zich?馃槂
  • op 5 november 2009 路 11:26
    @morris auto aan het inpakken? 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 november 2009 路 11:31
    @snah, nee... ik heb net besloten NIET te gaan. Ik heb Costijn gesproken en die zegt dat het nu (donderdag) al erg druk is en dat er NU al poederstress is. Je weet wel.. POEDERSTRESS. Op een glestjer en niet ver daarnaast! Daarnaast zijn de sharks (lees rotsen) erg dichtbij en heeft Sjonnie geen vellen.. Ik stel het ff uit.. en dat doet pijn..
    May the powder be with you.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 5 november 2009 路 11:32
    Wat een lekkere lensjes zitten er in die webcams! Moet jij geen fotograaf worden moris? die plaatjes van Tgines kunnen ze in de 2010-gids...
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 5 november 2009 路 11:50
    Ai, dit doet pijn om hier nog te zitten.
  • RJdeHeer
    Tourist
    RJdeHeer op 5 november 2009 路 12:27
    Ik ben er vandoor: het is dan wel een Anw盲rteropleiding, maar ik ga toch met volle teugen genieten de komende anderhalve week. Tsch眉ss.
  • op 5 november 2009 路 12:41
    Wat een mooie beelden. Nu krijg ik ECHT zin maar ik stel het nog heel even uit.
  • op 5 november 2009 路 12:58
    Kortom je twijfelt nog steeds om te gaan......?? Van het weekend idd een lekker lage drukgebiedje boven de middellandse zee met zuidstau. Lijkt erop dat Italie nu ook wit gaat worden!
  • op 5 november 2009 路 13:04
    @morris hmmmm poederstress? unbelievable, nu al....grrr ik stel het ook nog ff uit.... hoop tussen begin dec en kerst... 馃槂
    Kan ik jou en Haas wellicht verleiden (mochten ze vallen) tripje Engelberg...? Steinberg en Galti 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 november 2009 路 13:08
    @snah.. altijd.. altijd.. en lekker dichtbij
    May the powder be with you.
  • op 5 november 2009 路 13:10
    @morris pcies ....en das juist waarom. Ik sta in direct contact met de berg daar... 馃槂
  • rocky
    Advanced
    rocky op 5 november 2009 路 15:23
    Pitztal gletcher: bijna geen volk volgens enkele skivrienden van me en alle liften open!!
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 5 november 2009 路 15:24
    ja morris, moeten we toch naar t pitztal!!! 馃構
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 5 november 2009 路 16:17
    Ja morris 馃構 je gaat toch niet een of andere Sjaak A....k worden he 馃槂
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 5 november 2009 路 16:17
    en Hintertux heeft een prima park 馃榾
  • Teon2
    Tourist
    Teon2 op 5 november 2009 路 17:08
    Zit nog te twijfelen.
    Na de woorden van Morris, met de input van Costijn, toch wel benieuwd naar de regio waar het het beste is.
    Moeten we dan toch een gletsjer op?
  • op 5 november 2009 路 18:13
    @paddy o denneboom, dat is nu ook juist waar ik naar uitkijk!
    @sjonnie, Pitztal heeft wel veel gekregen (50cm), maar wat kan je daar nu gaan freeriden... die paar plekjes zullen wel snel platgeskied worden. Ik heb er trouwens vorig jaar een helikopter + tripod redding gezien voor 2 gasten die met een lawine in een gletsjerspleet verdwenen waren.
    Of wil je daar langs de gletsjer naar het dal riden?
    @Teon, niet pers茅... Sulden am Ortler heeft geen gletsjer in het gebied. Of in Kaunertal kan je off piste doen "off gletjer", waar je compleet weg bent van al die poederstress.
    Bij mij wordt het meer en meer GO!
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 5 november 2009 路 18:28
    @dechelle dit weekend of zondag pas weg?
  • op 5 november 2009 路 18:57
    @sjonnie, ligt nog niet 100% vast, maar waarschijnlijk morgenavond en dan blijven tot di of woe. Waarom? Krijg ik eindelijk iemand overtuigd? (Je bent eigenlijk al voor een klein stukje tweede denk ik.)
    Er is al 40 tot 60cm vers gevallen, naargelang wat ge gelooft...
    Btw, Schnalstal is ook open, maar enkel gletsjerstuk. Er is minder gevallen (10/25cm) en er is een test-event.
  • Richard
    Expert
    Richard op 5 november 2009 路 18:58
    Wat een foto's dikke poeder stress.... we moeten gaan!!
    Ziet er echt vet uit dat wordt road trippen en vol gas spray's trekken!!! Ik zeg over een uur of twee rijden naar??? Waar de pow het dikste is Teon schiet ef op want we gaan zo!!!
    Freeride for life
  • op 5 november 2009 路 19:35
    wat zitten jullie te stoken zeg! heeeerlijk!!! Nog dat laatste zetje voor MM...en hij is om!
  • Teon2
    Tourist
    Teon2 op 5 november 2009 路 19:45
    @dechelle Zoals je kan lezen heeft Richard er zin in. Wij willen vanavond gaan rijden. Tips? Oostenrijk ...
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 5 november 2009 路 19:57
    Ach ja, als je je eigen poederalerts al niet eens meer achterna gaat rijden, dan ben je natuurlijk een poederweerman van niks he..... In een keer je hele geloofwaardigheid weg 馃槈

@ Morris, Hoe laat vertrekken we toch stiekem 馃榾
  • op 5 november 2009 路 19:59
    @Teon, als het Oostenrijk moet zijn, en je vertrekt nu, Kaunertal, daar gaan morgen enkele liften voor het eerst open. En ken je die freeride run daar niet? Morgen heb je er geen hike meer voor nodig. Wel de bus of ander vervoer terug up. Let wel, de bus rijdt daar nu heel dun (3 keer tot de middag). Dus je begint best met je auto aan het eindpunt achter te laten en de bus daar nemen. Met het Sommerfahrplan ben je daar nu iets later dan de liftopening, maar je moet kiezen... 馃槂 Neem wel een paar oude latten of plank, want het einde zal niet zoveel sneeuw hebben. Eerst checken dus.
    Ik garandeer hier ook niet dat je die nu (veilig) kunt doen, maar ik denk het wel.
    Maar ik zou eerder naar Sulden am Ortler rijden. Geen gedoe met bus die je kan missen enzo (zoals wij en wat Duitse boarders, die waren blij dat mijne auto daar stond!).
    @fam vermeent, ik krijg die nog wel in Sulden 馃槈
  • knights2
    Beginner
    knights2 op 5 november 2009 路 20:07
    Een mooie cam van Tignes (le lac)
    Vooral de functie van het versneld terugspelen van de images.. moeite waard!!

http://www.tignes.co.uk/webcam.htm#LeLac
  • op 5 november 2009 路 20:27
    @knights: Fuckaduck! dat ziet er heel anders uit als afgelopen zomer met die grazende koeien!

zou de double M ook al open zijn?

@dechelle: voor een volgende keer (volgende week) afspreken?
  • op 5 november 2009 路 22:52
    @fam vermeent, sure! Laat ons zeggen, volgend powderalert! Hoe meer stoked-te zielen, hoe meer poedervreugde! 馃槈
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 6 november 2009 路 13:33
    @dechelle, ik moet dinsdag naar mallorca, dus dat wordt dan net iets te krap, maar volgende keer wil ik toch wel eens wat lijnen rijden met de magische dechelle!!!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 6 november 2009 路 13:37
    @sjonnie Op Mallorca ook een poederalert? 馃槈
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro