Poedertrip dinsdag... Deeper in Europa

Poedertrip dinsdag... Deeper in Europa

Iemand vroeg me onlangs waarom we ook het aspect klimmen hebben opgenomen in het [url=http://www.wepowder.com/nieuws/freeride-paspoort-0]freeride paspoort[/url]. De reden is simpel. Na 10 jaar poeder naast en in de buurt van de pistes begint het bij een aantal mensen te kriebelen. Voor een deel is de alpine omgeving dan al gesneden koek omdat met kan buigen op een klimachtergrond. Voor een groter deel is het nog een onbekend aspect. Het freeride paspoort laat je zien waar je je nog kunt ontwikkelen (als je dat wilt), zodat je ooit (in een week dat er geen poederlert geldt en je beter moet gaan zoeken) dergelijke lijnen kunt rijden.

Komende winter zullen Roelaano en Costijn je meer gaan vertellen over het aspect klimmen en touren binnen je paspoort. Waar leer je het? Wat heb je nodig? Etc… Vandaag was een eerste aftrap.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
brtAuteur5 januari 2010 · 09:40

epic filmpje :)

Toerist
FabergeAuteur5 januari 2010 · 10:46

Had het filmpje al gezien idd, maar echt heel cool! Mijn moeder ( jawel je leest het goed ) deed aan tourskien toen ik nog jonger was, klonk altijd wat suf, maar de laatste jaren denk ik er alleen maar meer aan om zelf ook te gaan doen!

Ben erg benieuwd naar meer info/tips/juiste materiaal etc!

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Gevorderd
ValentijnAuteur5 januari 2010 · 10:46

Toeren en klimmen zijn toch wel ultime onderdelen van de bergsport, zoals dit filpje goed laat zien. Volledig op jezelf een mooie berg beklimmen om vervolgens door de poeder van naar beneden te skien. Ik kijk nu al uit naar jullie ervaringen Roelaano en Costijn!!

valentijn_mees@hotmail.com
Gevorderd
Willem2kAuteur5 januari 2010 · 11:06

Dit seizoen zit het er nog even niet in, maar ik zou volgend seizoen graag een keer een tour willen maken om eens te zien hoe het is.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
woutertichelaarAuteur5 januari 2010 · 11:27

Heel vet. Wakker worden midden in de bergen, ergens boven op een berg. Dat stukje trekt me wel, het hiken zelf trouwens ook. Werken voor je sporen!

one way to go down
Toerist
AnoniemAuteur5 januari 2010 · 13:58

Vette shit. Worden mijn nieuwe toekomstplannen;)

Toerist
WvD2Auteur5 januari 2010 · 14:16

Lekkerrrrr

Toerist
SimonAuteur5 januari 2010 · 15:58

nice filmke!

ff u snowboard in 2 kappen…moet pijn doen :O

Talk less, ride more
Gevorderd
barttoorn2Auteur5 januari 2010 · 16:33

this is how it is supposed 2 b, climb your own mountain and enjoy da ride. Burton maakt al langer een board genaamd, onder de noemer S-series, eerste keer gezien door mij in Chamonix in de shop genaamd Zero G, snowboards in de winter, bikes in de zomer.

Gevorderd
barttoorn2Auteur5 januari 2010 · 16:36

sorry dikke vingers… maar miscchien wel de mooiste is deze: http://www.priorsnowboards.com/boards_swallowtail_splitboard.php keep up the good work morrisssss

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!