wePowder zoekt kundig jurist!!

wePowder zoekt kundig jurist!!

Met kennis van het Oostenrijks recht…

Nee, wees niet bang. De wePowder crew is niet [url=http://www.wepowder.com/nieuws/freeriders-het-beklaagdenbankje]opgepakt door de piste politie[/url], ook gaan we niet voorbarig procederen tegen mogelijk op stapel staande off-piste verboden. We willen anticiperen op de toekomst en een trend zetten. Er ligt namelijk een pareltje voor het oprapen. Na een niet nader te noemen secret in Wallis dreigt nu ook het doek te vallen voor een secret in Ost-Tirol. St. Jakob im Defereggental [url=http://www.kleinezeitung.at/tirol/lienz/2233264/pleite-sitzt-ein-stachel-fleisch.story]is failliet[/url] en er wordt gevreesd voor de toekomst. Dat leidde bij ons tot het volgende snode plan.

Freeriders zitten in het beklaagdenbankje, onze speelruimte wordt beperkt en de stress naast de pistes neemt alleen maar toe. Waarom kopen we niet domweg ons eigen gebied? Onze eisen: sneeuwgat, lariksen, lekkere cliffjumps en de mogelijkheid om DEEPER te gaan. Daarnaast ook nog wat mellow-hellingen voor de wePowder members die net begonnen zijn met het freeriden. Verder is een noordhelling prettig, het liefst in een authentiek dal met weinig uitlaatgassen van het doorgaand verkeer en een positieve houding ten opzichte van freeriders. En toen was daar opeens het door ons geliefde St. Jakob. Eerst sloeg ons de angst om het hart toen we het nieuws vernamen. Maar we zijn positief ingesteld (iedereen verklaarde ons voor gek toen we een community voor freeriders wilden starten) en zien snel kansen. Zo ook met St. Jakob. We willen er een vereniging gerund freeridegebied van maken. Niet alleen houd je daarmee ongewente pisteridders buiten, maar ook kun je bergen niet noodzakelijke kosten schrappen. Geen sneeuwkanonnen, geen pistebully en geen pisterestaurant. Dat scheelt al een heleboel.

We denken de kosten nog verder te kunnen drukken door de liften te laten runnen door de leden. Personeel in een skigebied is een enorme kostenpost. Waarom niet zelf de liften draaien? Om die reden zoeken we een jurist. We zoeken iemand die ons kan ondersteunen bij de aankoopbegeleiding en we zoeken een jurist die ons kan helpen met ons snode plan. Skipistes moeten internationaal aan allemaal veiligheidsnormen en landelijke regelgeving voldoen en zijn volgeladen met allerlei aansprakelijkheidsverzekeringen. Als we die kosten ook kunnen schrappen en ons beperken tot veilige liften (want de zorg van veilige pistes is er niet) dan zou het misschien een haalbare kaart zijn. Maar in hoeverre kunnen we ons al vereniging aan de wirwar van regels ontrekken? Is het mogelijk als vereniging een dergelijk gebied te kopen en bestaat de vereniging als juridische entiteit in Oostenrijk? Wat zijn de wettelijke (on)mogelijkheden in Oostenrijk? Je ziet, nogal wat vragen, maar voldoende kansen:

  • ieder jaar een nieuwe Poeder is een keuze winnaar die een winter lang het gebied mag beheren (lees first tracks heeft)
  • een prive oefen gebied voor het SSC
  • het inrichten van het wePowder clubhuis
  • je inkopen voor 10 jaar poeder
  • rijden met enkel gelijkgestemden
  • altijd een BBQ na het rijden
  • en je eigen powpow

Ben jij de jurist die wij zoeken, meld je dan snel bij morris[at]wepowder.nl
Zie jij nog meer kansen? Of ook nadelen?
Praat dan mee op het [url=http://www.wepowder.com/forum/index.php/topic,983.0.html]Forum[/url]

meteomorris

Reacties

Gevorderd
NielsAuteur8 januari 2010 · 23:24

Geen juridische ervaring, maar weet wel hoe ik dat clubhuis moet runnen!!! I’m in!

Gevorderd
DioAuteur8 januari 2010 · 23:25

Volegens mij hebben jullie net een borrel gehad maar…
\

I’m in.
\

WePowderAngels - Jakob’s Chapter. (hih, J.C.,… that’s got a nice ring to it. And, http://nl.wikipedia.org/wiki/Jakobsladder_(Bijbel))
\

Voor mij graag de velcro insignia aber nicht das Arschgewei/Slampenstampel.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Toerist
SimoneAuteur8 januari 2010 · 23:44

Haha! Das leuk! Zeker een goed idee om uit te zoeken.

Beginner
Jaap_WAuteur8 januari 2010 · 23:50

Het schijnt dat de liftonderneming ook dik meebetaalt aan het onderhoud van de toegangsweg. Is er iemand met een groot rijbewijs die voorzitter kan worden van de commissie “sneeuwruimen en strooien”?. NB: Het is GEEN pre als je in NL bij Rijkswaterstaat hebt gewerkt.

Beginner
misteriksAuteur8 januari 2010 · 23:56

Nog een ervaren ICTer nodig. Wel of niet, count me in anyway! :D

Toerist
AnoniemAuteur9 januari 2010 · 00:08

Top idee. I’m in!

Toerist
AnoniemAuteur9 januari 2010 · 00:09

Ken iemand die in Oostenrijk rechten heeft gestudeerd, maar zij is Spaanstalig en woont nu in Wenen. Ook een optie?

Gevorderd
ValentijnAuteur9 januari 2010 · 01:25

Ik ben geen jurist maar ik vind het wel een verdomt goed idee!

valentijn_mees@hotmail.com
Gevorderd
DutchessAuteur9 januari 2010 · 01:34

Ik kan niet reageren, ik ben zojuist flauwgevallen.
\


.

.

.

.

I am soooo f*king IN!
\

Het lijkt me sterk dat het niet zou kunnen. Ik hoop dat jullie een goede jurist vinden!!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
pauldobAuteur9 januari 2010 · 09:08

klinkt leuk maar potentieel nadeel is dat je minde flexibel bent. Heb je liftdienst in anton waar al 6 weken niets is gevallen terwijl het dumpt in de westalpen. Dan is het gedaan met ‘knallen waar ze vallen’

Flexibilteit in bestemmingen is ook wel prettig

Expert
meteomorrisAuteur9 januari 2010 · 10:20

@pauldob… eens, maar ook dat is een kostenbesparing… we zetten alleen de liften aan als de sneeuw goed is en het goed touren is… en jaarlijks natuurlijk de wePowder invitiational… de beste freeriders ter wereld mogen langskomen voor een wedstrijd… op momenten dat de sneeuw goed is in andere delen van de Alpen zijn de liften dicht.

powfinder.com
Toerist
arno_laeven2Auteur9 januari 2010 · 10:28

haha, dit is zo’n maf idee dat het wel moet werken… Ik zou op zoek gaan naar een Oostenrijkse jurist. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn als vereniging. Veel vd Oostenrijkse berghutten zijn in handen van de Deutsche Alpen Verein. Denk maar aan de Heidelberger Hütte bij Ischgl. Of ongeveer alle hutten rond de Grosvenediger (om de hoek van St Jakob).

Toerist
AnoniemAuteur9 januari 2010 · 10:35

Ha Morris, ik ben jurist/advocaat. Oostenrijksrechtelijke ervaring met het aankopen (en financieren van) stukken onroerend goed (bergen) heb ik niet echt, maar denk dat ik ons zeker een schop in de goede richting kan geven, en zeker bij het vinden van een goede en betaalbare advocaat in Oostenrijk. Bel (06-20810114) of mail (dolfbroekveldt@gmail.com) me anders even. Groet, Dolf

Gevorderd
froukski2Auteur9 januari 2010 · 11:12

Jaaa, goed idee. Heb groot rijbewijs dus meld me bij deze aan voor het sneeuwruim en strooiwerk daar :-D

Skiën in de verse peuf maakt mij zo blij als een oeuf
Toerist
SimonAuteur9 januari 2010 · 12:15

Wat een ongelooflijk idee! count me in! :D
\

maar, hopelijk is het spreekwoord ‘hoogmoed komt voor de val’ niet hier van toepassing…

Talk less, ride more
Toerist
chiloAuteur9 januari 2010 · 12:36

Ik heb al een pistenbully (lol) en goede zin, dus ik doe mee!

My Life Is Better Than Your Vacation!
Toerist
AnoniemAuteur9 januari 2010 · 13:09

Buiten het feit dat dit het beste idee is dat ik ooit gehoord hebt, maar zou je niet eerst een bankier aanspreken ipv jurist of hebben jullie zoveel wepowder gidsen verkocht dat geld geen rol speelt?
\

Als je nu eens alle liften sluit behalve diegene die tot bovenaan gaat de rest moet maar hiken! Spaart je veel geld uit.
\

Als je nog iemand zoekt om pinten te tappen in het clubhuis count me in ;)

Toerist
berndAuteur9 januari 2010 · 13:17

fuck yeah, I’m there

Expert
ThijsAGAuteur9 januari 2010 · 13:23

@MM Wat was het GIRO nummer ook alweer om te storten ;)

I’m in, wat een vet idee is dit!!

Gevorderd
Willem2kAuteur9 januari 2010 · 14:32

Ik heb een zusje dat ‘european law’ studeert en dingen met contractrecht doet. Ik zal d’r wel eens vragen of ze nog een leuke case kan gebruiken.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
AnoniemAuteur9 januari 2010 · 15:22

Hm… helaas ben ik nog 2 jaar onderweg voor ik mezelf jurist mag noemen, maar ik wil best werkstudent worden om jurisprudentie te zoeken.

Toerist
dorusAuteur9 januari 2010 · 15:39

Ik meld me bij deze aan voor de bardienst & bbqmeister…

Beginner
DennnnisAuteur10 januari 2010 · 12:50

Het ontwerp van het clubhuis + de nodige vergunning kan ik voor mijn rekening nemen…

Geen ervaring met de vergunning in AU maar bijna Arch in NL!

sneeuw!!!!
Beginner
XSkiproAuteur10 januari 2010 · 14:50

Geweldig. Eigen gebied, waarom niet?
\

Heb ook groot rijbewijs dus sneeuwruimen kunnen we al afwisselen. Btw tappen kan ik ook maar niet tegelijk :-)

Gevorderd
skiesterAuteur10 januari 2010 · 16:01

goed plan: overigens stond Winterhorn (Hospental, naast Andermatt) een half jaar geleden te koop vanwege dreigend faillissement. Dat was nog eens een schneeloch geweest! Dan had ik van dienst kunnen zijn gezien mijn permanente verhuizing naar Zwitserland a.s. zomer…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
JuulskiAuteur10 januari 2010 · 16:59

goeie shizzle, topplan! I’m in!! En speel natuurlijk graag de beheerder!

Gevorderd
Willem2kAuteur10 januari 2010 · 18:07

Ik heb inmiddels mijn zusje even aan de mail gehad, zij zegt:
\

Land kopen in het buitenland moet je altijd doen met een lokale jurist/advocaat omdat er addertjes onder het gras kunnen zitten, maar vooral ook, omdat de meeste Europese landen andere regels hebben met betrekking tot wanneer je eigenaar word.

In Nederland word je dat op het moment dat je het gekocht hebt en de akte is geregistreerd. Dat doet de notaris voor je, dus dat is verder geen probleem. Maar in sommige andere landen heb je naast een koopovereenkomst ook een aparte overdrachtsovereenkomst nodig. Als je die niet hebt, ben je geen eigenaar.

\

Mochten jullie ter plekke iemand gevonden hebben wil ze eventueel nog wel eens helpen wat dingen uit te zoeken of vragen beantwoorden ofzo.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
thesnow-ploughAuteur11 januari 2010 · 07:55

Bij dat andere niet nader te benoemen gebied zijn de eigenaren van huizen appartementen etc. verplicht gesteld om te investeren in het skigebied. Gebeurt dit niet ook in Oostenrijk. Verder een geweldig concept.

I live for this shit.
Toerist
SimoneAuteur11 januari 2010 · 12:01

maar eh, is dit failliete liftbedrijf eigenlijk wel eigenaar van de grond? Of is het alleen eigenaar van de liften en wat materiaal en pacht het de grond waar de liften en de pistes overheen lopen?

Toerist
barries2Auteur11 januari 2010 · 15:24

helemaal de bom.
\

op mijn steun kan je rekenen

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!