Paspoort Vrijdag deel II; Juulski en Simone

Paspoort Vrijdag deel II; Juulski en Simone

en een mooie offpiste route in Valloire

Vanaf vandaag presenteren we iedere vrijdag [b]Paspoort Vrijdag[/b]. Iedere week behandelen we het paspoort van een lid van het Salomon/Smith wePowderteam, een random gekozen paspoort van een promember en het paspoort van de route van de week die bij het paspoort van beide rijders past. Vorige week hadden we deel 1.

Vandaag hebben we Juulski van het wePowder team, kozen we at random Simone en vonden we de volgende route in [url=http://www.wepowder.com/lines]wePowder Lines[/url] die goed bij hen past. Route 86, Couloir des Chamois in Valloire. De beschrijving van de route is geleverd door Teon.

Meer lezen over het paspoort? Lees dan ff snel [url=http://www.wepowder.com/nieuws/freeride-paspoort-0]dit artikel[/url]. We hebben het freeride paspoort ontwikkeld zodat jij zelf een beeld krijgt wat je kunt en wat je niet kunt, waarmee je aan vrienden en onbekenden duidelijk kunt maken wat je wel en niet kunt en daarnaast een middel om te toetsen of je geschikt bent voor een bepaalde route op [url=http://www.wepowder.com/lines]wePowder Lines[/url].

[url=http://www.wepowder.com/users/Juulski]Juulski’s paspoort en profielpagina[/url]
Schermafbeelding 2010-01-10 om 21.45.57Is lid van het [url=http://www.wepowder.com/nieuws/poedertrip-dinsdag-wepowder-freeride-team]wePowder freeride team[/url], is winnaar van de PIEK (poeder is een keuze) contest en geeft op dit moment skiles in St. Anton. Juulski volgde vorige winter de praktijk- en theoriecursus van Lawine 1 en gaat deze winter wederom met het Snowsafety center trainen. Juulski daalt liever dan dat ze klimt, maar is ten opzichte van vorige winter al beduidend sneller boven. Juulski heeft een schep, pieper en sonde, maar geen tour- of klimgear. Kijk ik naar haar freeridepaspoort dan zie ik dit alles terug. Zij geeft zichzelf voor dalen een 4 (de paarse taartpunt), haar conditie een 2, maar dat zal deze winter wel snel 3 of 4 worden (de rode taartpunt), ervaring een 4 (de blauwe taartpunt), klimmen een 1 (de groene taartpunt), gear een 1 (de gele taartpunt) en ervaring een 1 (de grijze taartpunt). Juulski is kortom de ideale partner voor het betere knalwerk, heeft redelijk wat ervaring heeft de basis safety-kennis, maar is niet de persoon die je moet bellen voor een tourtje.

[url=http://www.wepowder.com/users/simone]simone’s paspoort en profielpagina[/url]
Schermafbeelding 2010-01-10 om 21.37.40Ken ik erg vaag, maar heb ik nog nooit in de sneeuw gezien. Toch ga ik proberen op basis van haar paspoort een beschrijving te geven. Simone geeft zichzelf voor dalen een 3 (de paarse taartpunt), conditie een 3 (de rode taartpunt), ervaring een 4 (de blauwe taartpunt), klimmen een 2 (de groene taartpunt), gear een 2 (de lichtgroene taartpunt) en kennis een 2 (de grijze taartpunt). Simone heeft al meer safety-kennis (de grijze taartpunt) en kan daarmee complexere routes zelf leiden. Beschikt over een schep, pieper en sonde en wat tour-gear (de gele taartpunt). Heeft al heel wat off-piste ervaring (de blauwe taartpunt) en voelt zicht het beste op grote open hellingen en niet in supersteile smalle couloirs. Maar Simone is een vrouw en vaak schatten die zichzelf lager in dan noodzakelijk. Ik denk dat ze makkelijk een supersteil en smal couloir aan kan, maar ziet ze daar niet direct de lol van in. Simone lijkt me kortom de ideale partner voor het betere cruisewerk en gaat technische lijnen zeker niet uit de weg, heeft veel ervaring, meer dan de basis safety-kennis en kun je bij de juiste condities zeker verleiden tot een klein tourtje en/of hike. Ik ben benieuwd of mijn beschrijving een beetje klopt.

[b]Route van de week[/b]
Schermafbeelding 2010-01-07 om 21.23.04 Route 86, Couloir des Chamois is de route van de week. Op wePowder lines vind je 'm onder de tab routes als route 86 en is toegevoegd door [url=http://www.wepowder.com/users/teon]teon[/url]. Een mooie technische route met een kleine hikken die goed past bij Juulski en Simone. Zeker als Juul straks haar conditie op peil heeft. Ik heb op wePowder lines even de omschrijving gelezen en een satellietfoto bekeken van de route. Een niet te extreme hike (vellen mogen onder) en een lekker couloir. In het begin lekker smal en daarna een groot open veld. Klinkt heerlijk (en is ook heerlijk kan ik uit ervaring zeggen. Aanrader deze route). Wat helemaal lekker is zijn de foto’s die Teon heeft toegevoegd aan de route. Een mooi beeld van de hike, van de afdaling en van die heerlijke verse sneeuw. Onderstaand wat screenshots van route 86 die je op wePowder Lines kunt vinden.

[b]Freeride paspoort[/b]
De komende winters gaan we steeds meer doen met het freeride paspoort. Een van de eerste wensen die we proberen te realiseren is jouw paspoort automatisch te koppelen aan de freerideroutes. Zo zie je in een oogopslag of een bepaalde off-piste route op wePowder lines niet te hoog voor je gegrepen is. Vul kortom je paspoort in op je profielpagina. Je weet daarmee straks snel welke routes voor jou geschikt zijn. Maar je snapt dat we al weer meer ideetjes in ons hoofd hebben voor het paspoort….

meteomorris

Reacties

Toerist
WvD2Auteur15 januari 2010 · 08:22

Hey Morris!
\

Het paspoort van de route die je bij het stukje tekst hebt geplakt komt niet overeen met het paspoort dat ik in de Lines zie!
\

Alle delen van het paspoort moeten er een punt bij hebben!

Maar wellicht is dit een random plaatje ;)!

Gevorderd
telemikeyAuteur15 januari 2010 · 10:23

Yoh MM,
\

is het mogelijk om een legenda in de vorm van alleen de kleurcodering bij te voegen? Ik moet elke keer terug naar een pagina waar de betekenis van de verschillende taartpuntkleuren vermeld staat.

White room,Pillow lines,I rule
Toerist
pindakeesieAuteur15 januari 2010 · 10:44

Mooi artikel, alleen uitleg bij Simone klopt niet helemaal volgens mij.

Gear is gele punt en lichtgroen is hiken toch?

gewoon... omdat het lekker is
Gevorderd
telemikeyAuteur15 januari 2010 · 10:54

Hehe, zie je? Dat bedoel ik nou…

White room,Pillow lines,I rule
Toerist
FabergeAuteur15 januari 2010 · 11:38

Daar zit ik ook een beetje mee…

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Expert
meteomorrisAuteur15 januari 2010 · 12:15

staat op ons to do lijstje…

@pindakeessie…

pas ik aan in de tekst

powfinder.com
Toerist
SimoneAuteur19 januari 2010 · 00:39

Hier dan alsnog een reactie van Simone: de beschrijving van Morris is denk ik wel een goeie. Maar ik schat mezelf denk ik niet te laag in, ik denk eerder dat mannen weleens de neiging hebben zichzelf te overschatten ;) Ik zie er inderdaad de lol niet altijd van in om het jezelf zo moeilijk mogelijk te maken, wat tijdens een afdaling wel eens tot een kleine afsplitsbeweging van mijn kant leidt :)

Hierbij nog mijn complimenten voor het uitdenken van het paspoort!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!