Workshop 'bouw je eigen ski'

Workshop 'bouw je eigen ski'

En ski daarna op je eigen ski…

Hoe mooi is dat. De jongens van BMB zijn de laatste tijd flink bezig geweest. Testen, nieuwe modellen, perfectioneren en nu zijn ze zover dat ze de stap durven te maken om jou je eigen custom ski te laten bouwen. Vergeet de broodbakmachine, vergeet je eigen ringtone, vergeet je ‘customized’ surfpak. Hier ga je van niets echt iets maken. Voel het hout, ruik de passie en zie je eigen ski groeien.

workshop_promo
workshop_promo

Na 4 uur theorie ga je aan de slag. Op vrijdag, zaterdag en zondag, dus 22, 23 en 24 januari zal de werkplaats geopend zijn en beschikbaar voor de deelnemers. Op de eerste dag zal dan onder begeleiding de eerste hand gelegd worden aan de mallen voor het belag en de pers, kan er reeds aan de kernen gezaagd worden en zullen we een begin maken met het buigen van de staalkant. En uiteindelijk na nog wat extra stappen is je ski dan klaar…

De kosten voor deze workshop bedragen € 775,-. Dit is uiteraard inclusief alle materialen die nodig zijn voor het bouwen van een set ski’s, maar ook het gebruik van alle machines en gereedschappen (al dan niet onder begeleiding), twee keer een lunch en koffie en thee.
O ja… natuurlijk neem je daarna de ski mee naar huis. Wat is niet inclusief? De BMB boys zitten in Nederland, dus een garantie op poeder is er niet.

Inschrijven? Meer weten? Check de [url=http://www.lucverhamme.nl/index.php?option=com\_content&view=article&id=86&Itemid=75&lang=nl]BMB-site[/url]

Goed… maar kunnen die BMB-boys er wel wat van? Marco en YannickDB gingen je voor. PM ze eens, of lees anders [url=http://mountcoach.com/2009/12/16/skietje-bouwen-deel-1/]het verhaal 1[/url] en [url=http://mountcoach.com/2009/12/24/bmb-skibouw-vervolg/]verhaal 2[/url] van Yannick. Nog niet aan zelfbouw toe, test dan een van de BMB’s in wePowder Labs.

samnaun2klein
samnaun2klein
meteomorris

Reacties

Expert
ollieAuteur13 januari 2010 · 12:14

Te gek!

Ik neem aan dat er voor de Snowsafety-gangers vast nog wel een tweede run gaat komen? :)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
AnoniemAuteur13 januari 2010 · 12:20

En voor de powderchasers ook hoop ik ???

Toerist
AnoniemAuteur13 januari 2010 · 16:09

Een geweldig idee ! Wil mijn broodbakmachine zo vergeten, maar of ik kan zagen ???

Beginner
BuukAuteur13 januari 2010 · 16:54

@ Ollie & Dolfbroekveldt: Er gaat zeker nog een tweede run komen. Data volgen nog.
\

@ Tappo (bericht via BMB site): Je mailadres is ongeldig… neem a.u.b. ff contact op.

Powdered by BMB Custom made Skis & Boards -- www.bmb-ski.nl
Beginner
BuukAuteur13 januari 2010 · 16:57

@ Gsus: board bouwen is ook geen probleem, ben je alleen wat sneller klaar :) Verder hebben we hier nog niet veel ervaring mee qua flexpatronen, dus dat is wellicht een nadeel. Tenzij je precies weet wat je wilt natuurlijk.

Powdered by BMB Custom made Skis & Boards -- www.bmb-ski.nl
Gevorderd
doovAuteur13 januari 2010 · 17:38

@Laupine: ze zullen je toch wel helpen met zagen

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
jurriaanEAuteur13 januari 2010 · 19:06

is er ook de mogelijkheid om een split board te maken?

Toerist
Steven2Auteur13 januari 2010 · 19:30

@jurriaan: Je mag maken wat je wilt natuurlijk, een splitboard is niks anders dan twee halve snowboards, oftewel een set ski’s… die je dan ook weer aanelkaar moet kunnen prutsen weliswaar. Voor dat laatste zouden we iets slims moeten verzinnen á la de http://www.dogfunk.com/snowboard/Voile-Split-Decision-Kit/VOL0014M.html, maar dat moet lukken.

Toerist
chiloAuteur13 januari 2010 · 20:14

Damn! Ik kan niet! En ik had nog wel geld apart gelegd voor dit projectje!

My Life Is Better Than Your Vacation!
Toerist
AnoniemAuteur13 januari 2010 · 21:35

Zeker interesse voor één van de volgende keren!

Toerist
Steven2Auteur14 januari 2010 · 07:22

@koeienlap: dat lijkt me wel, ik had niet anders gedacht eigenlijk. Een af-fabriek splitboard heeft dat ook zo neem ik aan?

Toerist
thesnow-ploughAuteur14 januari 2010 · 07:56

Ik wil ook heel graag meedoen, maar moet ook wachten op de tweede ronde. Hebben jullie al enig idee wanneer deze gaat plaatsvinden?

I live for this shit.
Toerist
AnoniemAuteur14 januari 2010 · 10:34

Hoe vet is dit! Voor dit seizoen is mijn budget een beetje op. Hopelijk wordt deze workshop een jaarlijks terugkerend fenomeen.

Gevorderd
DioAuteur14 januari 2010 · 21:36

Hmm, is er ook een summercourse? Dit valt net samen met een ander projectje van me dat de afronding nadert. Ik kom ze in elk geval zelf bouwen!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Toerist
AnoniemAuteur15 januari 2010 · 12:25

Ik wacht op een volgende keer om nou de sneeuw alleen te laten laat staan terug te reizen… volgende keer ben ik graag van de partij…

Gevorderd
MarcoAuteur20 januari 2010 · 12:33

Hoe staat het met de inschrijvingen? Ben erg benieuwd.

En nogmaals: ik kan het iedereen aanraden.

Vorige week in 4 Vallees erg veel plezier gehad op me BMB’s mini (terwijl ik toch het meest van de tijd op de piste heb geskied). Ook daar gingen ze als de brandweer!
\

Daarnaast is het gewoon super geil om je eigen ski’s te zien ontstaan. Van begin tot eind. En dat ze dan op een gegeven moment in de pers verdwijnen, je de volgende dag wordt gebeld door de jongens van BMB met het bevrijdende antwoord: “ze zijn super uit de pers gekomen”. Priceless. Ownee: Wel betaalbaar vanaf komend weekend… Das toch geniaal!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!