Donderdag Geardag: Ultimate Test Tour..

Donderdag Geardag: Ultimate Test Tour..

Pic du Midi, La Grave en Verbier

De [url=http://www.ultimatetesttour.com/2010/]Ultimate Test Tour[/url], ooit begonnen als de Swallowmania in een tijd dat skiers nog op ski’s zo breed als spaghetti stonden, is inmiddels HET test-event geworden van freerideboards en -ski’s in Europa. Gestart in La Grave kent de tour inmiddels 3 locaties. Le Pic du Midi (La Mongie), la Grave en Verbier. 3 locaties doe er toe doen op freeridegebied.

Nu er dit weekend niet echt superdiepe pow te scoren is en het daarnaast zelfs wat warm wordt is de stop in La Grave een aanrader! 23 en 24 januari kun je er dikke ski’s en board testen. Het weekend er op (30-31 januari) staan ze in Verbier. De Ultimate Test Tour is een soort van wePowder Labs on Tour. Het moment om eens een serieuze ski of board te testen.

De stop in La Mongie is al geweest. Onderstaand wat beelden van de Pic du Midi de Bigorre. DE top van de Pyreneen. Een must do…! Volgend seizoen meer daarover…

meteomorris

Reacties

Toerist
jensAuteur21 januari 2010 · 10:43

Zeker een TOP plek in de pyreneen, vanaf pic du midi de bigorre, waar het observatiecentrum zich bevindt en nauwelijks skiers/boarders komen, alleen sterrenkundigen, lopen een aantal h’ele mooie (tot zeer steile) routes weer richting Mongie… Vorig jaar april nog veeeeel poeder gehad daar!

Toerist
fanneigeAuteur22 januari 2010 · 07:12

aaah, de pic de mide…

die staat al een jaartje of wat op mijn “to-do list”. Toen ik nog veel in omgeving Toulouse zat waren er de geruchten dat er misschien geskied mocht gaan worden op de pic. Later hoorde ik van gidsen die daar vaker skien is dat het “een hoerenloeder van een berg” Zo mooi als de poeder in de film te zien is is het daar vaak niet.

Knowledge is limited. Imagination encircles the world
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!