Zuidalpen...?

Zuidalpen...?

Ik zou ff wachten op de nordstau…

13e poederalert… wanneer gaat die komen? De komende 2 dagen? Van zondag op maandag de eerste sneeuw in de noordalpen. Reken op 5-15 cm. Met name in de vooralpen. Het laag komt daarna ten zuiden van de Alpen te liggen, maar is onvoldoende sterk om zich vol tegen de zuidkant aan te drukken. Gaat er dan geen sneeuw vallen? Jazeker wel. De Piemonte en het uiterste oosten van regio 9 kunnen op vers rekenen. Max 5-20 cm. Tot en met donderdag blijft het instabiel aan de zuidkant en kan er van tijd tot tijd wat sneeuw tegen de zuidalpen worden gedrukt. Reden om naar de Alpen te rijden?

emtbkna
emtbkna
semb72
semb72

In de zuidalpen ligt veel sneeuw. Heel veel sneeuw, maar misschien is het beter om te wachten tot het einde van komende week. Er zit een glijbaan aan te komen. De laatste echte nordstau dateert van oktober 2009 en bracht toen een meter verse sneeuw in de noordalpen. Deze keer weer? Het lijkt er wel op… Maar… de het sneeuwdek in de noordalpen is dun. Dus er moet zeker een 50-100 cm vallen om het echt heel goed te maken. Morgen meer. Ik ga nu naar bed en morgen lekker touren.

semb120
semb120

Stay stoked
Uw weerzegger

meteomorris

Reacties

Gevorderd
SteefAuteur23 januari 2010 · 22:40

Ben benieuwd waar de sneeuw ons gaat brengen als we klaar zijn met Lawine 1 aanstaande woensdag…! ;)

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
AnoniemAuteur23 januari 2010 · 22:48

Dus als we mazzel hebben volgende week woensdag dan wordt het dikke pow pow tijdens lawine 1 deel 2 in disentis!!!

Gevorderd
iPowAuteur24 januari 2010 · 18:54

Laat de sneeuw maar komen in St. Gallenkirch, ik ben er klaar voor!

Let ya know :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!