In stilte leven wij mee

In stilte leven wij mee

wePowderaar neemt te vroeg afscheid van skimakker

Vandaag bereikte ons onderstaande bericht. Popski is een zeer gewaardeerd wePowderaar met een enorme staat van dienst in de bergen. Een van zijn skimakkers (overigens niet actief op wePowder) is afgelopen weekend overleden als gevolg van een tragisch [url=http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid902704/lawine-sleurt-belgen-mee-dode-en-vermiste.aspx]lawine-ongeluk in Oberstdorf/Riezeln[/url].

Beste Popski, onze condeleances en medeleven gaan uit naar jou en de familie en vrienden van je skimakker. May he rest in peace in de eeuwige sneeuwvelden. Uit respect zullen er vandaag geen verdere berichten (en dus ook geen verse sneeuwberichten) volgen op wePowder. Uit respect voor Popski en de familie wil ik je verzoeken eventuele comments te beperken tot je medeleven. Op analyses van het ongeluk etc. ziet niemand te wachten… hier rest niets anders dan stilte en respect…

[i]Beste Morris,

Ik wilde je even laten weten dat ik afgelopen weekend het slechte nieuws heb gekregen van het overlijden van een goede skimakker. Hij was één van de twee slachtoffers bij de lawines in Oberstdorf/Riezlern. Ik heb vernomen dat hij dankzij zijn bieper al na 10min is teruggevonden, maar helaas al overleden was aan een zware hoofdwonde. Het is duidelijk dat er foute keuzes gemaakt zijn, die zwaar zijn afgestraft. Het komt toch bijzonder hard aan, vermits ik vorig jaar nog dezelfde flank ben afgedaald. Ik ben zwaar aangeslagen vermits op enkele jaren tijd reeds een tweede skimakker komt te overlijden. Mijn roeping ligt nog steeds in de poeder, maar het thuisfront wil mij begrijpelijkerwijze niet meer laten gaan. Dus voorlopig geen plannen meer.

Dit tragisch verhaal toont aan hoe belangrijk het is om steeds de juiste keuzes te blijven maken. Ik denk dat jullie vanuit We Powder reeds goed werk verrichten voor de bewustmaking van freeriders. Doe absoluut verder met het aanbevelen van lawinecursussen.

Misschien moeten we ook beseffen dat ondanks al deze cursussen onze eigen kennis vaak tekort komt en daarom meer beroep moeten doen op lokale berggidsen, die meer vertrouwd zijn met de lokale omstandigheden. Misschien een idee voor We Powder om die lokale berggidsen in de picture te plaatsen. Zoals bv. Didier Givois, met zijn fenomenale terreinkennis.

Groeten van Philippe[/i]

meteomorris

Reacties

Gevorderd
DutchessAuteur19 februari 2010 · 12:24

Beste Philippe, wat een verschrikkelijk bericht. Gecondoleerd. Heel veel sterkte toegewenst.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Beginner
vanDaalAuteur19 februari 2010 · 12:30

Woh… tragisch… sterkte Popski! Zoiets hakt er wel in.
\

En dat in het gebied waar ik zo’n 15 jaar in mijn jeugd en najeugd ben geweest. Ben wel benieuwd naar de plek waarop zoiets kan gebeuren. Je hebt vanaf het hoogste punt van de Kanzelwand richting de Fellhorn wel een aantal stijle off-piste stukken die er gevaarlijk uitzien.
\

Overigens ben ik zelf ook een voorstander van het promoten van lokale berggidsen. Op het forum is daar geloof ik ook al enigszins http://www.wepowder.com/forum/index.php/topic,1064.0.html aan.

Gevorderd
Willem2kAuteur19 februari 2010 · 12:39

Dit zijn altijd verschrikkelijke berichten, heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
pauldobAuteur19 februari 2010 · 12:51

Philippe,

Dat is schrikken man, vreselijk. Veel sterkte

Gevorderd
doovAuteur19 februari 2010 · 12:55

Ik ben er stil van. Ik wens de nabestaanden sterkte toe met het verwerken van dit tragisch verlies.
\

RIP

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
OpaproAuteur19 februari 2010 · 13:19

Philippe en alle familie en vrienden heel veel sterkte gewenst. De bergen zijn soms meedogenloos.

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Toerist
AnoniemAuteur19 februari 2010 · 13:23

Sterkte gewenst.

Gevorderd
OpaproAuteur19 februari 2010 · 13:24

Philippe en alle familieleden en vrienden heel veel sterkte gewenst! De bergen zijn soms meedogenloos.

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Toerist
AnoniemAuteur19 februari 2010 · 13:28

Veel sterkte gewenst aan Philippe en vrienden/familie!

Gevorderd
EchoAuteur19 februari 2010 · 13:40

Heel veel sterkte aan iedereen die direct en indirect betrokken is of zich voelt…

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
AntonAuteur19 februari 2010 · 13:48

Soms ben je even klaar met bergen. Heel veel sterkte Popski, ook aan de nabestaanden.

Toerist
berndAuteur19 februari 2010 · 14:05

sterkte aan allen

Gevorderd
ValentijnAuteur19 februari 2010 · 14:07

Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

valentijn_mees@hotmail.com
Toerist
AnoniemAuteur19 februari 2010 · 14:19

veel sterkte voor Philippe, familie en vrienden

Gevorderd
MickoAuteur19 februari 2010 · 14:44

Sterkte toegewenst!

Beginner
knights2Auteur19 februari 2010 · 14:46

Gecondoleerd.

Gevorderd
DioAuteur19 februari 2010 · 16:55

Wat een droef bericht. Mijn deelneming. Heel veel sterkte gewenst Popski, familie en vrienden.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
SPAMAuteur19 februari 2010 · 17:02

Kut, Dit hoop ik nooit mee te maken. Sterkte aan vrienden en nabestaanden.

Wie niet chased moet veel weken boeken!
Gevorderd
FlowAuteur19 februari 2010 · 17:30

Gecondoleerd.

Sterkte met het verwerken.

Gevorderd
FriscoAuteur19 februari 2010 · 18:03

Philippe en familie, gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd…

Never eat yellow snow!
Toerist
AnoniemAuteur19 februari 2010 · 18:37

Veel sterkte Philippe in deze moeilijke tijd

Gevorderd
NickyAuteur19 februari 2010 · 19:08

Heel veel sterkte gewenst Philippe!

Gevorderd
SjefSAuteur19 februari 2010 · 20:08

gecondoleerd en sterkte, ook aan de familie van het slachtoffer…

Gevorderd
skieurAuteur19 februari 2010 · 20:50

Stilte is op zijn plaats.

Familie en alle nabestaanden erg veel sterkte gewenst.

Beginner
Jaap_WAuteur19 februari 2010 · 22:12

Heel veel sterkte!

Toerist
hippie_nlAuteur19 februari 2010 · 22:32

ook mijn medeleven aan alle nabestaanden…

Expert
neroAuteur19 februari 2010 · 22:35

Wat een drama! Mijn medeleven aan vrienden en familie.

Beginner
wimdesAuteur19 februari 2010 · 23:04

mijn medeleven

Gevorderd
NielsAuteur19 februari 2010 · 23:14

Damn dit drukt de neus weer goed op de feiten!
\

Sterkte Popski!

Toerist
elchicoAuteur19 februari 2010 · 23:33

Sterkte gewenst aan alle betrokkenen, familie en vrienden.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!