Harro op afstand.. 18e poederalert

Harro op afstand.. 18e poederalert

Go South…

Op dit moment sneeuwt het zoals verwacht in regio 1. In het noorden van deze regio is al 10-15 cm gevallen en het blijft nog sneeuwen tot ver na middernacht.

Schermafbeelding 2010-03-02 om 22.10.07
Schermafbeelding 2010-03-02 om 22.10.07

Maar vanaf woensdag is het zuiden aan zet. Harro wordt dan weggedrukt door een omvangrijk systeem van lagedrukgebieden dat zich uitstrekt over de middellande zee.

emtbkna
emtbkna

Tijd voor een klassieke retour d’est en dan is het tijd voor regio 7 en de meest oostelijke gebieden van regio 5 en 6. Vanaf woensdag sneeuw en niet te mals. Reken op 20-50 cm, lokaal 70 cm vers. Vooral rond de Mont Viso gaat wederom veel sneeuw vallen. Iets wat we vorige week al zagen aankomen.

pcp12h_web_3
pcp12h_web_3

In de loop van de donderdag slaan de sneeuwwolken over de alpenhoofdkam heen en volgt er een noordelijke nazwieper. Reken dan op 5-15 cm vers.

pcp12h_web_5
pcp12h_web_5

Vrijdag wordt interessant. Grote vraag is wat er dan gaat gebeuren. Het lijkt er op dat het laag vanuit de noordzee zich dan zo positioneert dat we in het weekend op sneeuw kunnen rekenen in de Noordalpen. Wie weet zelfs een heuse (maar kortdurende) Nordstau. Reken dan op 10-40 cm vers. Wie weet zelfs nog meer.

semb120-1
semb120-1

[b]Davos?[/b]
De pluim voorziet nog immer sneeuw op donderdag/vrijdag en in het weekend. En alle modellen houden Harro ff op afstand. De sneeuwdansjes lijken hun werk te doen voor de snowsafetygangers.

Maar wil je echt pow rijden komend weekend en de dagen daarna. Dan rijd je naar regio 7. Check deze [url=http://gallery.doubleup.nl/displayimage.php?album=309&pos=0]foto’s van een tripje van vorige winter. [/url]

meteomorris

Reacties

Expert
costijnAuteur2 maart 2010 · 23:22

Davos wordt een dikke vette prima!

Gevorderd
OpaproAuteur2 maart 2010 · 23:37

Per definitie! ;-)

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Toerist
AnoniemAuteur3 maart 2010 · 00:55

Wat een lekkere fotootjes! Doe maar een Nordstau in Davos precies tot dinsdag 9 maart! Zin in!

Toerist
AnoniemAuteur3 maart 2010 · 09:54

Vorig jaar zat ik deze week in Grindelwald en viel er in die week zo’n 50 à 60 cm sneeuw :D Het jaar daarvoor bloeiden de bloemetjes al vertelde de huiseigenaar me toen.

Zou het Noorden net als vorig jaar in Maart nog een echte lading sneeuw krijgen? Ik ben benieuwd. Dan zouden we voorzichtig kunnen gaan stellen dat je t/m februari naar het Zuiden moet en daarna naar het Noorden… ik blijf de berichten volgen :)

Toerist
catchiAuteur3 maart 2010 · 20:59

@morris. Je hebt zeker wel skillz op je fishplankie, dacht dat je meer op de latten stond. Zag er top uit, echt zo’n epic roadtripje dat blijft hangen en leuk is om ieder jaar eens terug te kijken.
\

Gelukkig ga ik 20 maart nog een weekje…ik zie wel waar de sneeuw me heen brengt. Blessures hebben het dit jaar goed verpest maar ik durf het met een brace en tape wel aan om op 80% wat pow te pakken.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!