Weer sneeuw in de zuidalpen

Weer sneeuw in de zuidalpen

Het is en blijft een zuidelijke winter…

Het sneeuwt op dit moment in de Italiaanse Piemonte. Na de noordalpen op zaterdag zijn nu de zuidalpen weer aan de beurt. Van de Middellandse zee tot aan het Monte Rosa gebied sneeuwt het.

[b]Terugblik[/b]
Zaterdag sneeuwde het noordalpen. Zoals aangekondigd viel er 10-40 cm sneeuw. Zoals verwacht viel de meeste sneeuw in de vooralpen en beduidend minder sneeuw tussen de vooralpen en de alpenhoofdkam in. Hier in Klosters viel 5-10 cm in het dorp. Op de top 10-15 cm. De sneeuwval ging in de complete noordalpen vergezeld van een stormachtige wind en leidde tot de nodige triebschnee.

Sinds zondag liggen de alpen onder invloed van een oostelijke stroming. Dit zorgt voor sneeuw in de Italiaanse Piemonte. Net zoals afgelopen week viel er vandaag zo’n 30-40 cm in het complete zuiden (regio rond Limone Piemonte) en beduidend minder verder naar het noorden. Rond Sestriere viel 10-15 cm en verder naar het noorden 5-10 cm.

En er komt wederom sneeuw aan voor de zuidalpen. Het lagedrukgebied Andrea ligt klaar om morgen de oostelijke Pyreneen te bepoederen en in de nacht van dinsdag op woensdag een start te maken in de zuidelijke Alpen. Van dinsdagnacht tot en met donderdag dan sneeuw in de zuidalpen.

emtbkna
emtbkna

De exacte positie is nog niet bekend, maar dat het wederom gaat sneeuwen in de zuidalpen moge duidelijk zijn. Morgen meer… O ja… een preview van de boards en ski’s die we aan het testen zijn. Helemaal rechts zie je het eerste swallowtailboard uit de BMB factory. Tweede van links is het tweede board dat Steven en ik de afgelopen week onder (te) veel tijdsdruk gebakken hebben… Morgen de eerste tests…

Schermafbeelding 2010-03-07 om 18.49.58
Schermafbeelding 2010-03-07 om 18.49.58
meteomorris

Reacties

Gevorderd
jurriaanEAuteur7 maart 2010 · 19:17

ik wens jullie erg veel test plezier en echt volgend jaar kom ik ook naar BMB want het is toch super om op eigen plank te boarden.
\

volgende week chamonix (eindelijk)

Toerist
JanG131Auteur7 maart 2010 · 20:11

De coverfoto is wel grappig! Omdat hij wat uitgerokken is in de breedte zijn het allemaal surfplanken :)

Toerist
AnoniemAuteur7 maart 2010 · 21:10

Ik vind die ski’s toch echt wel heel erg vet!

Gevorderd
DutchessAuteur7 maart 2010 · 22:13

tweede van links? Je bedoelt die met het donkere fineer en de enkele lichte streep middenin? Die ziet er gooooeeehooeed uit!

(En wat is die middelste? De swallow die via Rogier in de Labs is gekomen?)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Toerist
AnoniemAuteur8 maart 2010 · 10:54

wat zijn die dingen links? ;) Swallows zien er sick uit!

Gevorderd
snowboardrulezAuteur8 maart 2010 · 16:55

Ziet er gaaf uit vooral die swallows, die wil ik wel.

Expert
ollieAuteur8 maart 2010 · 22:55

Heerlijk die zuidelijke winter…
\

Na zondag, maandag en dinsdag getwijfeld te hebben op aanraden van Morris gewoon blijven hangen en op woensdag door 15cm pow gereden tussen de melezes! Donderdag weer bluebird en dus nog wat dieper het terrein in, vrijdag een nieuwe secret ontdekt en zaterdag zowaar nog wat sporen kunnen trekken in mijn eigen achtertuin… zelf op een ‘gewoon’ weekje met je vriendin is poeder een keuze…
\

En dan nu maar weer een paar dagen werken… ;)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Gevorderd
DutchessAuteur8 maart 2010 · 23:09

Nou, het ziet er naaruit dat het zuid is voorlopig!

http://www.nu.nl/buitenland/2200923/overlast-sneeuw-in-zuiden-europa.html
\

De Rhonevallei dus! Hop! Gaaaaan!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Expert
ollieAuteur9 maart 2010 · 08:02

Zondag reden wij in een enorme dump terug naar huis… midden in de hoofdkam was het onbewolkt, maar aan de rand (rond Grenoble) dumpte het als een malle. Als ik toen had gekund had ik direct weer de afslag richting Bourg d’Oisans genomen…

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!