Keek op winter 2009/2010: Sander Kan

Keek op winter 2009/2010: Sander Kan

Evaluatie seizoen 2009/10

Vanuit Nendaz mijn terugblik. Want hoewel het afgelopen seizoen qua sneeuw hoeveelheid niet het zelfde was als het winterseizoen 2008/09, te klagen hadden we in deze hoek van de Alpen zeker niet! Ik heb vandaag nog even de opnames bekeken van het afgelopen jaar en kwam tot de conclusie dat we toch meer dan voldoende poeder gescoord hebben met elkaar. Het was een lang seizoen en ik heb veel gewerkt, hierdoor ging het stiekem ook wel weer erg snel! Je hoort me overigens ook niet klagen als je bijna het gehele seizoen in het off-piste terrein mag spelen! Dit seizoen heb ik overigens niet alleen hier in “4 Vallées” gewerkt maar ook veel in de rest van de Alpen. Dat was helemaal top, erg verfrissend en heel afwisselend.

Afgelopen najaar werd ik benaderd door het Snow Safety Center om deze winter hun praktijk lawine 1 & 2 cursus weken mee te begeleiden. Dit in samenwerking met de gidsen; Michiel Engelsman, Martijn Schell en Wolfgang Hackel die al meerdere cursussen voor het SSC begeleid hebben. De eerste week voor SSC was in januari in Disentis (midden Zwitserland) en de tweede week was in maart in Davos (oost Zwitserland). Ik heb enorm veel plezier gehad tijdens het begeleiden van deze lawine 1 & 2 cursussen en ik kan het ook iedereen aanraden die zich meer in het off-piste terrein wil begeven. Op mijn space heb ik nog een aantal filmpjes gelinkt van YouTube die tijdens deze weken opgenomen zijn. De meeste van jullie zullen ze al wel hier op wePowder voorbij hebben zien komen.
http://kanski.spaces.live.com/ voor cursussen kijk op: http://www.snowsafety.nl/home.html

[b]2 dagen poeder rijden in Nendaz van Brt[/b]

[b]lawine 1 in Disentis[/b]

[b]lawine 1 in Davos[/b]

Verder was ik uitgenodigd via het SnowHow center van Bert Romani voor een roadtrip door de franse Pyreneeën. Dit was midden januari. Vanuit Geneve vloog ik naar Toulouse en vanaf daar verder met Bert Romani en onze huur auto de Franse Pyreneeën in.
Een fantastische trip met heel veel off-piste plezier, wellness en heerlijk eten! Het hoogtepunt echter was de dag met de afdalingen van “Pic du Midi de Bigorre”, echt waanzinnig terrein! Ssst… niet verder vertellen hoor. Maar zo ziet het er daar uit:

In maart heb ik zelf als cursist de cursus week hooggebergte in La Grave gedaan via het Snow Safety Center. Dat was erg leuk, leerzaam en “spannend”… gletsjerspleten in skiën en zo! Er staat een leuk filmpje gemaakt door Martijn Schell van deze week op mijn flickr pagina.

En op de valreep (eind maart) werd ik nog uitgenodigd voor de skitest van het nieuwe wintersport magazine Verse Sneeuw in Ischgl in april. Nou dat viel mooi op z’n plaats aangezien ik geen werk meer in het verschiet had! Een test in een volledige nieuwe stijl! Als het weer begint te kriebelen meer op versesneeuw. [url=http://www.versesneeuw.nl/nieuws/het-is-zomer-maar-de-nieuwe-skitest-komt-er-aan-meld-je-aan-en-blijf-op-de-hoogte]Maar je aanmelden kan nu al.[/url]

Nu zit ik nog in de bergen maar meer op de fiets. Ik wens iedereen een heel fijn zomerseizoen (stay in shape!) en bedankt voor de mooie afdalingen en het goede gezelschap. wePowder bedankt voor het hoog houden van de stoke met alle mooie verhalen en filmpjes!

Met vriendelijke groeten en wie weet tot ergens in het volgende poeder seizoen!

Sander Kan
Swiss Snow Pro

kanski

Reacties

Toerist
powderskifun2Auteur9 mei 2010 · 09:19

Super tof! Een leventje zoals jij hebt zou ik ook niet verkeerd vinden! Misschien toch maar door met skien ipv studeren… We’ll see!

Toerist
AnoniemAuteur9 mei 2010 · 18:08

He Sander,
\

Bedankt voor alle wijze raad tijdens week 2 van SSC1 in Davos, hopelijk tot volgend jaar!
\

gr
\

Rene

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!