Was het een goede winter?

• Nielsie
    Tourist
    Nielsie op 21 mei 2010 · 22:51
    ondanks studie toch in totaal 4 weken weg gegaan naar alp d'huez om ook 2 week te werken als chaletcateraar om kosten te drukken. Heel veel geluk gehad met poeder, er zaten nml zo'n 10 goede poederdagen tussen. Volgend jaar meer geld hopelijk met al gevolg dat ik meer de poeder achterna kan, misschien een rijbewijsje zodat ik kan carpoolen ofzo en een lawinecursus boeken om mijn kennisniveau een beetje op peil te hebbben als ik mijn eerst wepowdertrip ga maken.
  • op 22 mei 2010 · 08:52
    Net zoals veel andere had ook ik grotere plannen dan de jaren ervoor. Er moest vooral echt meer opzoek gegaan worden naar poeder. Achteraf kan iik eigenlijk alleen maar zeggen dat het nog niet top of mind genoeg is en dat ik aankomende winter duidelijke keuzes moet en wil maken. De beloftes die daarbij horen zijn onder andere het actiever gebruiken van wepowder (want wat is het toch een mooi platform) om bij andere mensen aan te haken, de lawine praktijk cursus I volgen en veel lange weekenden de sneeuw opzoeken.

Dat moet goedkomen (en deze keer echt!!). Laat het een mooie zomer worden met hopelijk redelijk wat goede golven en laat het een super winter worden volgend jaar!!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 22 mei 2010 · 14:44
    De lange versie zal ik je besparen, (hernia, scheiden, ellende, toch gaan skiën, enz.)
    De korte versie: december in Flims 2 dagen pow "om in te komen" en 5 dagen achter een leraar aan als therapie voor de scheiding. Gaat je hoofd van open.
    Januarie Damüls 2 dagen epic champagne powder day's, de beste poederdagen van mijn leven, daarna nog een paar dagen verspoord rijden, maar wel lekker!
    April Anzere, mijn Powderboards werden nog net op tijd afgeleverd voor deze trip. 2 dagen aardige verse pof om ze uit te proberen, F*%$#$#* H*%#*# wat is dat lekker en appart! Daarna werd het snel heel erg veel slechter qua warmte en sneeuw.
    Resumerend; toch nog een heel aardige winter met hoogte- en dieptepunten, Maar die 2 champagne dagen in Damüls neemt niemand me meer af!!
    Volgend jaar MOET gewoon epic worden!
    powpowwowjippiajippieee
  • robbert
    Advanced
    robbert op 23 mei 2010 · 18:38
    Top winter,
    geen grote plannen of doelen maar gewoon lekker geboard en geskied.
    In het kort:
    eerste sneeuw in oktober en laatste sneeuw dagen in mei
    50 dagen sneeuw,
    20 echte poeder dagen,
    16 verschillende riders,
    9 toeren,
    7 dagen snowboard les gegeven,
    6 landen
    3 nieuwe boards,
    3 boards gesloopt,
    2 dagen skiles gegeven,
    2 5.2 couloirs (teller telt nog),
    1 gebroken pink.
    Laters en tot in oktober
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 23 mei 2010 · 20:36
    Graag gedaan Dio! Haha😉
  • PK2
    Tourist
    PK2 op 24 mei 2010 · 00:29
    Ja, het was zeker een goede winter vanuit mijn perspectief gezien, met mijn skills, de beschikbare tijd naast werk en gezin en de beschikbare €'s:
    Een jaar geleden beloofde ik mezelf om dit seizoen ook poeder in de bakkes te krijgen.
    Eind vorige zomer de 3-eenheid en een Osprey rugzak aangeschaft, zeg maar als stok achter de deur cq 'point off no return'. Je hebt koopt die dure spulletjes tenslotte niet voor niets! Naar pieperfest gegaan, Lawine 1 theorie gedaan en in februari 5 dagen met gids Michiel Engelsman op pad geweest. Geen faceshots, geen poeder in mijn bakkes maar wel vaak met mijn bakkes in de poeder! Maakt niet uit, de eerste lessen zijn geleerd, de kop is er af, ik heb off-piste geskied! Vooral dat gevoel om met een oud jaren 60? gondeltje in Courmayeur naar de Cresta di Arp te hobbelen en daar alleen met je medecursisten samen uit te stappen in een hoge witte wereld met alleen nog maar off-piste terrein onder je, honderden meters boven de bewoonde wereld en ver van het corduroy van de pistes, overgeleverd aan jezelf (met gelukkig de gids als back-up), was GEWELDIG GEWELDIG EN NOG EENS GEWELDIG. En het smaakt naar meer veel meer!
    In maart nog 4 dagen pistes gestreept, prima om telkens wat beter te gaan skiën.
  • dimster2
    Beginner
    dimster2 op 24 mei 2010 · 20:15
    het kon beter. Laax, Davos, St Moritz, Engelberg, Fiesch en Grindelwald gecheckt, verdeeld over 12 dagen, waarvan 8 poederdagen. dus, volgend seizoen zeker meer kwaliteit en hopelijk meer echte poederdagen
  • robbie
    Expert
    robbie op 24 mei 2010 · 22:21
    haha, daar gaan we.
    November: met de boys dikke dingen geript tijdens onze wepow noorwegen trip. Alle noren verslagen in de battle of Gummiskogen. Wie stonden er als eerste van het seizoen bovenaan DE powrun van Hemsedal?? Yes, vier dudes uit NL, keurig omhoog gereden door de pistenbully. Want lopen is voor dieren. Ook heel lekker gereden in het grote speelbos van Tottenskogen. Clifjes, surprisedrops, dikke verse pof and falling... Stoke met een grote O.

December: weer een Hemsedal tripje. Lekkere bigmountain helling gereden bij Reidarskaret met een paar serieuze locals(M/V). Mooie couly gezien met de romantische benaming "the anal", omdat ie nogal smal en hairy is. Voor volgend seizoen..

Januari: Klosters! Altijd mooi daar en Superschnee. Ook nog een dagje met Wolfi H. op pad geweest.

Februari: nieuw paradijsje ontdekt: Uvdal. Bomen, vederlichte pof, 3 liftjes, en na 1 avond drinken ken je alle skileraressen en lifties. Het is ouderwetse gezelligheid en ultra chill.

Maart: rijden doe je met je vrienden en dat deden we in Crans Montana en Grimentz met m'n langste/oudste skibuddies voor ouderwetse gezelligheid en ouderwetse jongensavonturen. Verder: La Grave. dik, vet, steil, nieuwe skimaten, icy in places, Pan de Rideau, epic suckertracks getrokken en de chillste gids van Frankrijk.

Pasen: Toppturen in Tromsø/Lyngen Alps. We liepen in de stralende zon en met uitzicht over de fjorden de berg op. Je skiet van de top zo het strand op voor een apres ski BBQ aan de fjord. We cruisten rond in een dikke 4WD met 20 paar ski's op het dak (van langlauf tot Pontoons met vellen), tussen de honderden eilanden met dik besneeuwde bergen en gletschers. De ultieme vrijheid in een van de mooiste skigebieden ter wereld.

Dus, was het een goede winter? Ja, eigenlijk wel. Maar hij is nog niet voorbij natuurlijk...
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 25 mei 2010 · 00:55
    Slechtste winter ooit; 0 sneeuwdagen.. En volgend jaar weer precies hetzelfde verhaal...

Maar wel heel erg gaaf om te zien hoe WP tot leven is gekomen. Zonder had ik mijn ski's al lang aan een hoge boom geknoopt, maar nu raak ik eens in de zoveel tijd zo stoked van een verhaal of wat foto's dat ik alweer plannen ga maken voor 2011/2012... Laat maar komen!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 25 mei 2010 · 14:24
    Wat een mix van ervaringen, goed. Ook opvallend hoevelen de persoonlijke situaties in het leven behappen, buiten het poederen om. Dat moet maar goed zitten of niet om dit te kunnen. Kvond het een mooie winter, ik zat er niet eens zo bij met mijn hoofd door onder meer de persoonlijke dingen. Maar ondertussen maar mooi gescoord in de powderchase in dec. (Davos), jan.(Flaine-Samoens), feb. familie in Berner oberland, en maart (fieberbrunn), Die laatste was een les in helemaal niet scoren en miskleunen. Maar wel weer ervaringen rijker, over techniek, en do's en dont's. Het zit er weer op. Op naar 10/11 ! Hoi
    Never a last run..
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 25 mei 2010 · 16:24
    Of het een goede winter was?

- Te weinig sneeuw gezien
    + Wepowder ontdekt.

P.I.E.K. > voor volgend jaar heb ik al gekozen...... 😃
    Go to heaven, ski like hell!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 mei 2010 · 18:52
    Was???

'k Stond gisteren met een andere wepowderaar nog in de sneeuw (in de alpen voor degenen die gelijk aan een koelkast denken)...
    White room,Pillow lines,I rule
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 mei 2010 · 08:49
    @mikey... mooi, want jouw winter 'was' tot afgelopen weekend niet zoveel toch?
    May the powder be with you.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 26 mei 2010 · 11:14
    't Was idd geen topper maar ook weer niet slecht. Alles bij elkaar een dikke 3 weken sneeuw gezien waarvan een groot aantal met pof.

Volgend jaar ga ik voor iets meer poederdagen als het evenaan lukt. En meer touren want afgelopen weekeind was wel weer duidelijk dat ook 'lekkerlanglopennaareenlauwtopje' zeker ook zn charme heeft. Ik zal eens kijken of we nog een paar pics kunnen vinden (merendeel scenics, maar toch) om een indruk te geven.
    White room,Pillow lines,I rule
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 1 juni 2010 · 14:49
    Het was alleraardigst deze winter, om te beginnen ruim 40 sneeuwdagen met 25ish powpow. Niet allemaal zo epic als vorig jaar maar toch wel errrug lekker!
    Veel dingen gedaan dit seizoen dit ik van te voren nooit verwacht had te doen, (touren, noorwegen, etc) Superleuk om zulke nieuwe ervaringen mee te maken en het smaakt zeker naar meer! Ik denk dat mijn grootste vooruitgang dit jaar zit in het ontdekken/ontcijferen van offpiste geheimen die verder van de lift zijn en waar je dus automatisch ook meer op jezelf bent aangewezen. Verder heb ik dit jaar wederom met een aantal goede rijders mogen rijden met wie ik nog niet eerder op pad was geweest dus dat is ook zeker belangrijk!! Volgend jaar zeker weer everyone 😃
    Veel doelen die ik mijzelf had gesteld heb ik aardig in kunnen vullen maar aan een drietal dingen moet echt nog gewerkt worden.
    1) hangt een beetje samen met 2 harder/aggresiever rijden waar het kan. Ik denk dat extra krachttraining hierbij kan helpen.
    2) ergens een set grotere ballen op de kop tikken zodat ik grotere cliffs ga springen 😉 Weet nog niet helemaal hoe ik dat laatste ga oplossen maar ik ga iig met roel veel de hal in!
    3) bij het spotten van lijnen, van te nog beter (kaart)kijken hoe en wat, zodat ik niet op de berg hoef te twijfelen over lijnkeuze in lastig terrein en dat ik vol voor die lijn kan gaan.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 7 juni 2010 · 14:32
    Wanneer komt je analyse van winter '10 morris ?
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 15 juni 2010 · 23:30
    @dechelle : doe jou winter 1s in een paar regeltjes broda ...
    sbs roelz

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro