Poederalert#2 (#pa2), webcambeelden..

Poederalert#2 (#pa2), webcambeelden..

Zeker niet zo lekker als de bewegende beelden uit Engelberg (als je vandaag rustig wilt blijven werken, dan klik je beter niet op [url=http://www.wepowder.nl/nieuws/poederalert2-pa2-de-beelden]deze link ;)[/url]), maar ook dit is lekker. Webcambeelden van vandaag. Het sneeuwt inmiddels in de Alpen. En niet zomaar. Sneeuwgrens richting de 1000 meter en werkelijk waar… overal sneeuwt het. En mocht je nog geen winterbanden hebben… De eerste sneeuwschuiver is gesignaleerd. Onderstaand een willekeurig setje webcams van vanochtend…

[b]Komt er nog meer?[/b]
Jazeker… vanaf aanstaand weekend nemen de sneeuwkansen in de west- en zuidalpen weer toe. Met een zw-stroming wordt dan vochtige lucht tegen de westelijke en zuidelijke alpen aangedrukt. Over de sneeuwgrens valt nog niet veel te zeggen. Volgens de laatste modellen blijft de temperatuur op grote hoogte namelijk duidelijk hoger dan tijdens poederalert#2. Maar wie de opbouw van de zuidalpen een beetje kent weet dat het stau-potentieel van de zuidalpen een stuk sterker is, waardoor de kans op een sneeuwgrens die fors onderuit gaat altijd aanwezig is. Ik denk dat we vanaf komend weekend weer kunnen smullen…

meteomorris

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur25 oktober 2010 · 09:30

Hij is lekker hoor…

When life gets too complicated.... SKI
Toerist
PK2Auteur25 oktober 2010 · 10:44

zo mooi die kristalletjes…

Toerist
Steven2Auteur25 oktober 2010 · 19:42

Vorig jaar was het ook zuid toch, mijn pre-season tripje. Ik heb 9x9 even niet bij de hand, maar daar stond het weerkaartje bij…Dan wordt het dus St Moritz.

Expert
meteomorrisAuteur25 oktober 2010 · 21:34

Was zuid ja. Genualaag

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!