Freeriden is te leren: materiaal.. welke ski's?

Freeriden is te leren: materiaal.. welke ski's?

De eeuwige vraag, welke ski’s?? Loop je een willekeurige shop in NL binnen, dan kijken ze naar je lengte, gewicht, vragen wat over je ski-ervaring en of je het liefste op snelheid rijdt, of eerder een cruiser bent. Maar de meeste hardcore freeriders op wePowder kwamen er jaren geleden al achter: het gaat er niet om wie je bent. Het gaat er om waar je rijdt. Bij Atomic hebben ze er een filmpje over gemaakt.

En nu de shoptest… loop een shop binnen, zeg dat je een freerider bent en dan maar eens kijken wat ze doen ;)

vanmiddag deel II: welk board?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur15 december 2010 · 08:52

Grappig dat filmpje heb ik ook gebruikt in mijn stukje: http://tinyurl.com/396cpqa

When life gets too complicated.... SKI
Toerist
AnoniemAuteur15 december 2010 · 09:35

Ik denk dat het stellen van een aantal vragen op WePowder een beter advies zal opleveren dan de vraag stellen bij bijv. een mederwerker van Bever.

Toerist
rddAuteur15 december 2010 · 09:43

Ah, snap eindelijk wat camber is. Nu nog de vraag: wat is rocker?

Expert
meteomorrisAuteur15 december 2010 · 09:49

@RRD, check vanmiddag het artikel over snowboards… dan meer over rocker

powfinder.com
Gevorderd
NickyAuteur15 december 2010 · 10:01

Ik zeg: heel veel testen! Je kunt nog zo veel adviezen krijgen van andere freeriders, uiteindelijk gaat het om het gevoel dat JIJ krijgt wanneer je op een bepaalde ski staat. Waar anderen gaan voor breder, langer en meer en meer rocker, ben ik er afgelopen weekend achter gekomen dat ik veel relaxter ski op een ski die soepeler is, alleen in de tip rocker heeft en ook een paar centimeter korter is dan m’n eigen lat. Lekker veel uitproberen en je ontdekt vanzelf welke ski het best bij je past.

Toerist
AnoniemAuteur15 december 2010 · 10:31

OT: Wat die kerel trouwens doet @ 02:07 is echt master!

Gevorderd
SpiderAuteur15 december 2010 · 11:33

@ brts…auw. (ik denk het niet overigens, ligt eraan wie je spreekt natuurlijk)

We doen wat rustiger tegenwoordig
Toerist
AnoniemAuteur15 december 2010 · 11:39

@ Spider;

Uiteraard maar de gemiddelde zaterdaghulp (die ik twee weken geleden in Haarlem trof) wist weinig te vertellen over freeride materialen.

En dat is knap, want ik weet tov jullie ook vrij weinig.

Gevorderd
doovAuteur15 december 2010 · 12:17

Dienstdoende zaterdaghulp bij Daka:

“Deze Rossignol Z9 is de allerbeste ski voor in de poedersneeuw”
\

Nou lokte ik hem natuurlijk uit om zo´n domme uitstraak te doen en anderzijds had ie nog gelijk ook. Breder hadden ze niet staan in dat filiaal.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
SpiderAuteur15 december 2010 · 13:35

het is net wie je treft…in de shop en bij wepowder.

We doen wat rustiger tegenwoordig
Gevorderd
AlexSkiAuteur15 december 2010 · 14:18

@doov beetje parttimers lopen narren :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
SjefSAuteur15 december 2010 · 21:45

Niet dat ik daar vaak kom, maar hoort park hier ook niet ergens in het verhaaltje thuis?

Toerist
rddAuteur16 december 2010 · 09:52

@meteo moris & BramMens: Ik geloof dat ik het nu wel door heb. Beetje vage termen voor iets wat in de wiskunde gewoon convex en concave curvature wordt genoemd. Maar goed, ik moet toegeven, het klinkt wel een heel stuk hipper ;)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!