Poederalert#11...

Poederalert#11...

De Zuidalpen

Poederalert#11

Na de nordstau van poederalert#9 en de sneeuw in de Franse Alpen en het westen van de Zwisterland naar aanleiding van poederalert#10, zijn nu weer de Zuidalpen en de Pyereneen aan de beurt.

Terugblik
Afgelopen week was een goede. Tot 2 meter vers in delen van Oostenrijk en bij de start van het weekend viel er nog eens 30-50, lokaal zelfs 70 cm in de Noordfranse Alpen en het westen van Zwitserland. Dat leverde mooie plaatjes op, zoals [url=http://www.barj-team.com/phpBB3/download/file.php?id=298&mode=view]deze van het barj-team.[/url]

Poederalert#11
Nu kunnen we ons opmaken voor poederalert#11. De aangekondigde zuidwestelijke stroming is op gang gekomen. De temperatuur is daardoor gestegen en met name in de noordalpen is er al een zuidfohn merkbaar. Vanaf dinsdag begint het echte vuurwerk. [url=http://farm6.static.flickr.com/5090/5275616746\_8ec322507f.jpg]Eerste sneeuw dan in de Franse Zuidalpen.[/url] Vanaf woensdag dan de echte sneeuw.

Pyreneen, Franse Zuidalpen en de Zuidalpen
Het gaat stevig sneeuwen in de Pyreneen, de Franse Zuidalpen en de Zuidalpen.
Gebieden die relatief wat rustiger zijn, waardoor je daar ook in aanloop naar de kerstdagen goed onderdak kunt vinden. Reken op een sneeuwgrens die de komende dagan richting de 1300 meter klimt en vanaf 1500 meter droge sneeuw oplevert. Voorlopig ga ik uit van 50-90 cm vers tussen dinsdagavond en vrijdagavond, maar er is een kans dat ik dit later deze week nog naar boven bijstel. Alle ingredienten voor vuurwerk zijn namelijk aanwezig.

Powadvies
Dinsdag volgt er een aanscherping, dan ga ik je vertellen waar je naartoe kunt vanaf woensdag.

Stay stoked!

meteomorris

Reacties

Toerist
FabergeAuteur20 december 2010 · 07:30

barj-team? Machtig mooie foto!

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Toerist
AnoniemAuteur20 december 2010 · 09:00

@Morris. Dus ik zit hier voorlopig goed in Gressoney?

Gevorderd
ValentijnAuteur20 december 2010 · 22:38

Voor de thuisblijvers: gebruik je creatieviteit! Pow genoeg en het skied prima!

valentijn_mees@hotmail.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!