Freeriden is te leren: gratis workshop deeper de backcountry in

Freeriden is te leren: gratis workshop deeper de backcountry in

12 januari Bever Amsterdam

In een paar uur voert Black Diamond en wePowder teamrijder Robbert Schippers je door de wonderlijke wereld van de backcountry en het touren. Niet zozeer vanwege het touren, maar vanwege de afdaling. Vellen, sneeuwschoenen en klimski’s maken ongerepte hellingen toegankelijk. Met uiteindelijk maar één doel. Het vinden en rijden van onvergetelijke afdalingen.
Tijdens de lezing staat Robbert stil bij de beginselen. Materiaal, techniek en kennis passeren de revue. Een aanrader voor iedereen die dieper de backcountry in wil.

Robbert is op dit moment nog zelf aan het touren in de Alpen, zodat hij zo vers als het maar kan zijn passie kan delen.

Foto’s met dank aan [url=http://www.frozenlines.com/blog/]Erwin Heeres[/url]

[b]It’s all about the down[/b]
Uiteindelijk gaat het allemaal om die afdaling. Dikke poeder, mooie lijnen en het avontuur.

[b]Maar waar te beginnen?[/b]
Robbert Schippers heeft al heel wat touren en mooie afdalingen op zijn naam staan. Zo lang hij met de lift nog poeder kan vinden neemt hij de lift. Maar als de poeder op is, is hij niet vies van een stevige hike. Hij heeft hele mooie extreme afdalingen op zijn naam staan in onder andere de Ecrins en rond de Grossglockner. Tijdens 2 workshops gaat hij je de beginselen van het touren bijbrengen. Robbert is snowboarder en skier en gaat dus beide disciplines uitleggen hoe ze het beste naar boven kunnen gaan. Met welk materiaal? Hoe bereid je je voor? Waar te beginnen? Welke bagage (kunde en kennis) moet je zelf bezitten? Waar te starten met cursussen?

12 januari: workshop It’s all about the down bij Bever in Amsterdam
In Amsterdam beginnen we met de beginselen, ligt de nadruk op hoogwinter touren en zal er afgesloten worden met wat extreme afdalingen. Vellen, sneeuwschoenen, klimski’s, splitboards, het gebruik van kaarten, ehbo etc zullen de revue passeren.
De workshop is gratis en zal plaatsvinden op woensdag 12 januari van 19-22 uur bij Bever in Amsterdam. Opgeven vooraf is verplicht zodat ze bij Bever een idee hebben hoeveel ruimte ze moeten maken, maar ook hoeveel drank en pinda’s ze moeten regelen. [url=http://www.bever.nl/agenda/7115.infolezing-it-s-all-about-the-down]RESERVEREN KAN NIEt MEER, WE ZITTEN HELEMAAL VOL!!![/url]

Maart: workshop It’s all about the down bij Bever in Eindhoven
In Eindhoven borduren we verder op dit concept. Weer staan we stil bij de beginselen, maar zal de nadruk meer liggen op het touren in het voorjaar. Dan ook meer aandacht voor de extreme afdalingen in de Alpen.

De workshops zijn proudly empowdered by [url=http://www.blackdiamondequipment.com/fr-fr/]Black Diamond[/url] en [url=http://www.bever.nl/]Bever[/url]

meteomorris

Reacties

Toerist
VordaAuteur5 januari 2011 · 23:18

Komt er hier nog eens een melding wanneer we kunnen reserveren voor die in Eindhoven? Lijkt me zeker boeiend!

Gevorderd
NielsAuteur5 januari 2011 · 23:19

Damn, dan ben ik d’r niet…

Toerist
SimonAuteur5 januari 2011 · 23:26

wordt er geen rechtstreekse verbinding brussel-amsterdam voorzien? :)

Talk less, ride more
Gevorderd
AryenAuteur6 januari 2011 · 06:43

Helaas komt woensdag niet uit. Wil er in Eindhoven dan wel bij proberen te zijn.

Elite
ErwinAuteur6 januari 2011 · 11:53

Go go Rob! Kan er helaas niet bij zijn 12 januari, ben touren! ;)

Toerist
TomassiAuteur6 januari 2011 · 12:12

Klinkt goed! Is er iets bekend over wanneer je je kan inschrijven voor Eindhoven?

Expert
meteomorrisAuteur6 januari 2011 · 12:18

@all… Een datum voor Eindhoven gaan we vaststellen als Robbert terug is uit de Alpen. Voorlopig gaan we uit van maart

powfinder.com
Toerist
ffKnallen2Auteur6 januari 2011 · 13:07

Januari gaat mij niet lukken, maar ik ben ook erg benieuwd naar de datum in Maart, al had ik liever April gezien want je zult net zien dat de datum in Maart samen gaat vallen met mijn wintersport of met de carnaval…
\

Maar is het misschien mogelijk dat deze interessante events, die zeker een meer waarde zullen hebben voor WePowder forum, worden gefilmd en op deze site worden geplaatst? Ik denk dat daar best veel interesse in is!

Gevorderd
Tim1Auteur6 januari 2011 · 16:26

Is er iemand met wie ik kan meerijden omgeving Den Haag-Westland op 12 januari?

Toerist
Thaisie2Auteur6 januari 2011 · 16:31

Ben er met maatje van me bij lijkt me wel wat!

Expert
meteomorrisAuteur6 januari 2011 · 21:57

@GerritA, stel ze alvast hier, dan geef ik ze door aan Robbert en kan hij er aandacht aan besteden.

powfinder.com
Gevorderd
LunsAuteur10 januari 2011 · 19:48

FOK, fully booked zie ik.
\

Alleen voor de snelle(re) beslisser. Jammer hoor. Ik sta buiten met mijn neus tegen het raam gedrukt. Als iemand af en toe een warm drankje naar buiten kan brengen…

Gevorderd
Tim1Auteur10 januari 2011 · 21:21

Misschien kunnen we regelen dat jij in plaats van mij gaat. Ik ben ziek en zie mezelf nog niet beter worden voor woensdag…

Gevorderd
LunsAuteur11 januari 2011 · 12:35

@Tim_Wl
\

Thanx voor het aanbod. En, get well!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!