Roadtripping the US of A en Canada!

Roadtripping the US of A en Canada!

Tell us what to do!

Eind februari laten we Europa even voor wat het is en gaan we aan de andere kant van de plas ons geluk beproeven. Want hey, het is een La Nina jaar, de condities in de Alpen houden niet over en in Noord-Amerika komt de sneeuw met bakken uit de lucht zetten.

[b]Van Seattle naar Salt Lake City[/b]
We vliegen dan ook naar Seattle om na een dikke twee weken weer terug te vliegen vanuit Salt Lake City. Tijdens die dikke twee weken gaan we veel verschillende gebieden bezoeken, maar we hebben input van jullie nodig. Want hoewel het natuurlijk zowiezo supervet is om twee weken door de US en Canada te trekken is een van de redenen waarom we dit doen dat we de opgedane kennis daarna met jullie kunnen delen.

[b]Kick-ass resorts[/b]
Uiteraard laten we ons leiden door het weer, maar we hebben voorlopig wel een aantal gebieden die we zeker willen gaan bezoeken. Welke? Nou, zet je maar even schrap: Crystal Mountain, Mt. Baker, Whistler, Red Mountain, Whitewater, Fernie, Jackson Hole, Powder Mountain, Snowbasin, Alta, Snowbird. En ja, die liggen behoorlijk verspreid in de staten Washington, British Columbia, Wyoming en Utah. Kilometers gaan er dan ook zeker gemaakt worden.

[b]Jullie input![/b]
Met meer dan 100 skidagen in Noord-Amerika weet ik inmiddels wel een beetje waar Abraham de mosterd moet halen, maar we horen graag jullie input. Wat willen jullie graag weten over roadtrippen in de VS en Canada? Wat wil je weten over de specifieke gebieden? Welk deel van een gebied wil je uitgelicht zien? Kortom: vertel ons wat jullie belangrijk en/of leuk vinden en wij gaan het proberen uit te zoeken!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
coenAuteur4 februari 2011 · 15:03

Ik ben first and foremost toch wel benieuwd naar de financiën eigenlijk. Hoe duur is een ticket/auto huur, wat doen jullie qua onderdak of heb je een camper ofzo, dat soort dingen…
\

Ik kijk uit naar de ervaringen! En natuurlijk heel veel spaß daar!!

Earn your turns...
Gevorderd
MickoAuteur4 februari 2011 · 15:30

Ik wil er niks over weten, ik wil er gewoon weer naar toe!

Toerist
AnoniemAuteur4 februari 2011 · 15:44

Kaartje + route (zoals met Lines) zou top zijn!

Voor de rest ben ik ook gewoon jaloers.

Toerist
FabergeAuteur4 februari 2011 · 16:38

Vet! Wie zijn ‘we’?

Veel filmpjes en updates zouden gaaf zijn…

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Toerist
BruceSpringskiingAuteur4 februari 2011 · 16:38

Sun Valley, Idaho Niet zo zeer voor de Pow, maar wel voor de traditie.

Slaan jullie Montana over?

Toerist
AnoniemAuteur4 februari 2011 · 16:54

Ik ben wel benieuwd naar een verslag van Kicking Horse. Het staat nog niet op jullie lijst zie ik, maar het ligt volgens mij prima op de route. Ik ben er ooit geweest maar toen waren de condities matig. Met goede condities moet dit echt een top gebied zijn. Verder kan ik Silverton ook erg aanraden maar dat ligt wel een beetje uit de route (paar uur ten zuiden van Denver). Geniet ervan zou ik zeggen!

Expert
ollieAuteur4 februari 2011 · 17:54

KHMR en (of?) Revelstoke…

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
AnoniemAuteur4 februari 2011 · 18:43

Vancouver Island, westside…hike up, ski down tot bijna aan de Pacific (niet vaak mogelijk ivm condities, maar oh zo vet lijkt me)

Toerist
MetzAuteur4 februari 2011 · 19:05

ik ga eind maart begin april 2 weken. Ik vlieg op Calgary en ben van plan naar Revelstoke te rijden met wat skien tussendoor en eventueel via fernie en castle mountain terug. Heb je suggesties voor goede tussenstops?

Toerist
AnoniemAuteur4 februari 2011 · 20:30

Veel plezier jongens!! ergens onder weg een GNAR manual scoren, en heel veel G.N.A.R punten verzamelen; gewoon laten zien wie is the fuck’n best on the mountain’ ;)

Toerist
AnoniemAuteur4 februari 2011 · 21:33

ouw ja, graag met het bewijs terugkomen dat jullie 1000 GNAR punten durven te scoren door in je nakie te skien van de top van de berg (onder een of ander lift). is het te veel gevraagd? dan ten minste 500 punten verzamelen met een simpele opdracht; ‘ask stranger who has best goggle tan’ of een dagje monoskien voor extra credit points…

in your face J.T Holms!

Gevorderd
Pollux2Auteur5 februari 2011 · 01:52

Mmmmm memories. Vlak bij Seattle; Mission Ridge (bbq op de berg en 's avonds laat offpiste naar beneden) en Stevens Pass (Slednecken).

Gevorderd
SpiderAuteur5 februari 2011 · 08:15

waar zijn de huizen nog betaalbaar? :-)

We doen wat rustiger tegenwoordig
Gevorderd
ArjenproadminAuteur5 februari 2011 · 14:03

@Faberge: Bart, Haas, Morris en ikzelf
\

@Bruce Springskiing: klopt, geen Montana, daar hebben we alles al gezien en jammergenoeg is er te weinig tijd om nog een dagje Bridger mee te pakken.
\

@Polhovsky, Wanobi, Ollie: Kicking Horse ligt behoorlijk uit de route en ik heb het geluk gehad Kicking Horse al vier keer (totaal 8 dagen) geskied te hebben (met alle condities, van diepe pow tot hardpack)
\

@Yugoo: Hell yeah, G.N.A.R. staat zeker op de lijst ;)
\

@Poedersletje: Is inderdaad de verkeerde kant op, maar ook wel weer positieve verhalen over gehoord. Staat een dag ingepland (en als eerste gebied, kan het zowiezo niet tegenvallen ;) ).

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur5 februari 2011 · 14:08

@Jan Willem Metz: Castle Mountain is een erg goede keuze. Nog echt hardcore en superterrein. De laatste keer dat ik er was moest je er nog heen over een dirt-road en had de daylodge veel gelijkenissen van de kantine van de lokale vijfdeklasser bij de zaterdagamateurs. Tegenwoordig is ook daar de commercie wat meer toegeslagen, maar het terrein wordt er niet minder door.
\

Tussen Calgary en Revelstoke heb je Lake Louise en Sunshine Village. Sunshine heeft met Delirium Dive echt vet terrein, verder vooral familiegebied. In Lake Louise zijn de backbowls de moeite waard en kom je met een stukje hiken bijna altijd nog wel poeder tegen (bv Powder 8 Bowl). Kicking Horse is top als er goede sneeuw ligt, anders is het een mogulparadijs. Probeer zeker een dagje catskien mee te pakken!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
DennnnisAuteur5 februari 2011 · 17:50

Geweldig dit, sinds een aantal weken samen met mijn vrouwtje aan het orienteren voor een drie weekse trip volgend jaar naar Canada/USA. Deze ga ik dus eens heel goed volgen…

sneeuw!!!!
Gevorderd
LunsAuteur6 februari 2011 · 15:06

Ergens tussen Fernie en Whistler ligt natuurlijk ook Big White. Toen ik er was (momentopname, dat snap ik) werd de naam volop eer aangedaan. Een grote speeltuin, overal in te droppen en wat lager veel mooie tree runs.
\

In Fernie heb je Fernie Wilderness Adventures als aanrader voor cat skieen. Ze hebben een cool gebied ter beschikking en met een beetje mazzel wordt je 12 - 14 gedropt. Best wel een dag helemaal los.
\

Damn, goede herinneringen. Ik ben jaloers!
\

Ltr W

Toerist
AnoniemAuteur6 februari 2011 · 22:13

Good thinking! Eigenlijk wil ik er niets van weten…balen dat ik niet gewoon naar La Nina heb geluisterd en dit seizoen niet in Canada zit voor een maand! Maar het is jullie gegund! Dikke plannen voor 2 weken, ik zou focussen op Mt. Baker, Red, Fernie en Jackson. Ben wel benieuwd naar jullie mening over de verschillende gebieden. Heb in 08 en 09 in totaal 8 weken in Fernie gezeten. Probeer het zeker in die periode zo te plannen dat je daar buiten het weekend (zonder Calgarians in town) van de rust kan genieten. Ben benieuwd naar Jackson, die hebben ook een epic winter tot nu toe. Volgend seizoen opnieuw een trip die kant op?!

Toerist
AnoniemAuteur8 februari 2011 · 00:47

ben ook erg benieuwd naar de stokkencultuur aan de andere kant van de plas, zal ongetwijfeld wennen worden voor jullie!

Gevorderd
joepchineesAuteur8 februari 2011 · 07:39

Waar ik naar benieuwd ben is hoe je het beste een seizoen in Noord-Amerika kunt doorbrengen…
\

Dus:
\

  • Waar moet je zitten om de meeste poeder te scoren
    \

  • Wat is de beste manier om te roadtrippen in NA
    \

  • Hoe kun je de beste prijs/poeder verhouding krijgen als je kijkt naar locatie, vervoer, en acco)
    \

  • En hoe verhoudt dit alles zich met een seizoen trippen in de Alpen?
    \

In principe klinkt Noord-Amerika erg verleidelijk. Maar ben benieuwd of het (buiten de nieuwe culturele dingen) wel opweegt tegen de alpen.

Mooi onderzoek dit…

Gevorderd
joepchineesAuteur8 februari 2011 · 16:08

@ Dirk: Tnx! En wow, die getallen van Alta komen in de buurt van het Japans gemiddelde (15m) en hoger dan het Canadees gemiddelde (12m). Heb trouwens geen idee of die getallen goed zijn, weet niet meer ik ze vandaan heb…
\

Ik ben benieuwd of je uberhaupt de 13m haalt als je in de Alpen rondreist…
\

En wat betreft dat “inbound” skien: Is dit niet juist een beperking omdat het verboden is om “outbound” te skien? (ervan uitgaande dat iedereen inbound skiet en sneeuw dus snel verspoord is, vergelijkbaar met de op de pistekaarten aangegeven “skiroutes”…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!