Poederalert 17 is ON!

Door meteomorris op 27 februari 2011 路 7

En er is weer vers. Wax up!

Actueel
Het sneeuwt weer in het noordwesten van de Alpen. Voor de derde keer in een week tijd sneeuwt het van Chambery tot en met Innsbruck. Van zondag tot en met maandagmiddag blijft het sneeuwen in het noordwesten van de Alpen.

[img=600x450]http://farm6.static.flickr.com/5256/5480295929\_93d94bcc25.jpg[/img]

Korte termijn
Van zondag tot en met maandagmiddag 15-40, lokaal zelfs 50 cm vers in [url=http://farm6.static.flickr.com/5256/5480295929\_93d94bcc25.jpg]de Franse Noordalpen, de gebieden ten noorden van de Zwitserse Alpennoordkam, Voralberg, Kleinwalsertal en het noordwesten van Tirol[/url]. Maar de echte dump volgt in het zuiden. Terwijl de neerslag op maandag opdroogt in het noorden, gaat het in de nacht van zondag op maandag los in het zuiden. Het laag Tim II reactiveert in de golf van Genua en gaat van maandag tot en met woensdag voor sneeuw zorgen. [url=http://farm6.static.flickr.com/5133/5480896918\_541cb0d722.jpg]Veel sneeuw. En vooral in de Piemonte en de Aosta.[/url]
Reken op 50-70, lokaal 90 cm vers.

[img=600x450]http://farm6.static.flickr.com/5133/5480896918\_541cb0d722.jpg[/img]

Lange termijn
Woensdag klaart het op in het zuiden. Donderdag wordt dan uitgesproken zonnig, met mogelijk vrijdag weer wat vers in de Piemonte. Daarna wordt het spannend. Een hoog ten westen van de UK en een laag boven Scandinavie. Dat betekent 'de glijbaan'. Ofwel nordstau. Hoe lang deze gaat aanhouden is nog onzeker. Maar de eerste tekenen van poederalert 18 zijn zichtbaar.

Poederadvies
Zondag en maandag kies je voor de gebieden in de noordalpen. Andermatt, Engelberg, Flaine, La Clusaz, La Plagne en les Sept Laux zijn de usual suspects. Maar er zijn nog genoeg minder bekende gebieden voorhanden. Vanaf dinsdag moet je in de zuidalpen zijn. Maandag volgt er een aanscherping van het advies voor het zuiden. Poederalert 17 is ON!

Volgende update
Is afhankelijk van de wifi.. Mogelijk maandag weer een update.

Stay stoked
Enjoy the pow!

Reacties

• op 27 februari 2011 路 06:18
    Wat ben je toch een fijne vent, Weerzegger! Zit net even bij te komen van een reanimatie tijdens mijn nachtdienst, en als je dan zulke dingen gaat voorspellen...heerlijk. Zeker met Lawine 1 in vooruitzicht. Hoe is Fernie? Veel treeruns kan ik me herinneren, maar hopelijk geen regen.,.wat ik me ook kan herinneren. Veel stoke gewenst en pray for number 18! Groeten
  • op 27 februari 2011 路 07:04
    idd, wat dawi zegt! respect!

ipv 18 ga ik voor 17. oei oei wat wordt het lekker! en hopelijk maandag anders dinsdag op zn laatst een wifi verbindingen 馃槈
    enjoy
  • op 27 februari 2011 路 09:43
    Wie wil morgen instappen en richting Piemonte rijden (Sestriere/Limone lijken veelbelovend); zoek meerijdende poederaar
  • op 27 februari 2011 路 10:09
    Dikke sneeuw hier (Grand Massif; Flaine, Samo毛ns) op het moment; sneeuwgrens rond de 750m en het valt hier al sinds zaterdagavond. Vandaag nog cm of 10 erbij en er zal zo'n 20-40 cm vers liggen. Dat betekent dat we de bodem niet meer voelen bij een dikke bocht en dat is voor het eerst in 2011! Geef maar een belletje of berichtje als je deze kant op wilt komen en we iets voor je kunnen betekenen....Waar je ook heen gaat; Have Fun en doe voorzichtig wat het is een dikke 3!
  • op 27 februari 2011 路 10:32
    Idd alleen maar respect dat je hier de tijd voor wilt nemen, maar ik(en ik ben niet alleen gok ik) ben er erg blij om馃槂

Als reactie op de weerssituatie: Toch gebeurd het vaak dat het originele bv nordstau front niet heel heftig sneeuw brengt(in cm's) aan de noordzijde vd alpen, maar vervolgens daarna wel losgaat in de zuidalpen...hoe kan dat?

Voor nu genoeg mogelijkheden iig, volgende week nog onzeker... er ligt iig op de meeste plekken weer een vrij goede basis na dit weekend...nu hopen op PA-18 voor 2e week maart!
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 27 februari 2011 路 11:58
    Net terug uit Avoriaz, top weekje gehad met familie. Zondag 20 cm vers en nieuwe sneeuw op donderdag, met een beetje zoeken heerlijke stashes gevonden! Ik wi terug die kant op!
  • op 27 februari 2011 路 22:01
    En nu maar hopen dat 18 doorzet aan de noordzijde van de Alpen. Dan kan ik over 1,5 week weg.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro