Nu al tot 50 cm vers!

Nu al tot 50 cm vers!

Actueel
Sinds zaterdagavond viel er in 20-40, lokaal al tot 60 cm in de westalpen. De meeste sneeuw viel er rond de Mont Blanc, de Chablais (Flaine) en de Aravis. Inmiddels heeft het zwaartepunt van de neerslag zich naar het oosten verplaatst, waardoor nu de gebieden ten noorden van Zwitserse Alpenhoofdkam, Voralberg en Tirol aan de beurt zijn. Reken daar nog eens op 10-30 cm extra boven de 10-25 cm die er al gevallen zijn.

En omdat het dumpt in Fernie… een videopowcast…

Korte termijn
Retour d’est! Want hoewel het stevig sneeuwde in het noorden, de echte dump volgt in het zuiden. Terwijl de neerslag op maandag opdroogt in het noorden, gaat het in de nacht van zondag op maandag los in het zuiden. Het laag Tim II reactiveert in de golf van Genua en gaat van maandag tot en met woensdag voor sneeuw zorgen. [url=http://farm6.static.flickr.com/5297/5484360029\_7ddca05bac.jpg]Veel sneeuw. En vooral in de Piemonte en de Aosta.[/url] Reken op 50-70, lokaal 90 cm vers.

Lange termijn
Woensdag klaart het op in het zuiden. Donderdag wordt dan uitgesproken zonnig, met mogelijk vrijdag weer wat vers in de Piemonte. Daarna wordt het spannend. Een hoog ten westen van de UK en een laag boven Scandinavie. Dat betekent kansen op ‘de glijbaan’. Ofwel nordstau. Hoewel de laatste berekeningen ervan uitgaan dat het hoog te sterk wordt en de neerslag naar het oosten wegdrukt. Nog geen poederalert 18?

Poederadvies
Maandag kies je voor de gebieden in de noordalpen. Andermatt, Engelberg, Flaine, La Clusaz, La Plagne en les Sept Laux zijn de usual suspects. Maar er zijn nog genoeg minder bekende gebieden voorhanden. Vanaf dinsdag moet je in de zuidalpen zijn. Kies dan voor de gebieden in de Italiaanse Piemonte. Om preciezer te zijn… kies voor de gebieden ten zuiden van Bardonecchia… (En vergeet de meest oostelijke gebieden in de Franse Queyras niet ;))

Volgende update
Is afhankelijk van de wifi… Waarschijnlijk 2 maart weer een update.

Stay stoked
Enjoy the pow!

meteomorris

Reacties

Toerist
tempelAuteur28 februari 2011 · 09:29

lekker!

Gevorderd
SteefAuteur28 februari 2011 · 09:33

Kijk, van deze video kan Roel van Wintersporters.nl nog wat leren…;)

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
arno_laeven2Auteur28 februari 2011 · 09:58

Piet Paulusma eat you heart out

Toerist
arno_laeven2Auteur28 februari 2011 · 09:59

ehm, youR heart dus…

Gevorderd
FriscoAuteur28 februari 2011 · 10:31

Briljant filmpje! Hier word ik nou vrolijk van!

Never eat yellow snow!
Expert
costijnAuteur28 februari 2011 · 11:20

lekker kapot gezopen koppie! zeker met haas en arjan op pad…ghegeh

Toerist
PatrickOomsAuteur28 februari 2011 · 11:39

geniaal filmpje!! top thnx!

Toerist
TezeAuteur28 februari 2011 · 13:01

lekker visueel voorgesteld. ik vraag me wel af hoe je deze videopowcasts vanuit de lage landen zonder sneeuw gaat maken :-)
\

have fun in the States guys!

Gevorderd
AryenAuteur28 februari 2011 · 17:18

Ja, briljant. :-)

Gevorderd
EchoAuteur28 februari 2011 · 18:22

Helemaal geweldig, haha.

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
rikkertAuteur28 februari 2011 · 19:21

Mooi filmpje idd. maar klopt het ook? De Italianen denken er anders over en ook snow-forecast.com voorspelt iets anders: http://www.meteo.it/previsioni-del-tempo/Piemonte

Toerist
MarcD2Auteur28 februari 2011 · 19:37

Wedje leggen? ^^

Of zal juist nu mijn favoriete weerman het fout hebben?
\


Tof filmpje trouwens, of was dat al gezegd…

Toerist
wittelijnenAuteur28 februari 2011 · 21:59

Mooitje vanuit BC! hoet hoet, dit geluid veel gemaakt vandaag. Oef vandaag herlich door de luchtige puff heen geblaft. Nog twee dagen lekker op de thuisberg gieren en dan donderdag naar La Thuile via La Rosiere. Italiaanse pasta, fijne wijn en verse vette puff.

FB.com/koenbakkers.skier
Toerist
JK1978Auteur1 maart 2011 · 12:36

@Morris; fijn die updates, thnx! Morgen in de auto naar Swiss/Italia, where to go?

Toerist
skamphuis19Auteur1 maart 2011 · 19:06

Poeder vrienden…
\

Wat is de spot denken jullie? Ga morgen richting twee dagen poederen hoop ik, maar ben ben in dubio, waar?

Wat ik wil is duidelijk; dikke lijnen, facials en gort droge sneeuw, aiaiii…

@ morris…super gaaf dat je de updates blijft sturen, enjoy in the US

Beginner
Jaap_WAuteur1 maart 2011 · 19:31

Vette Meteo Stok!

Toerist
Jorgen2Auteur1 maart 2011 · 19:33

dat komt vast door de poederteller…

Gevorderd
JeWeDeAuteur1 maart 2011 · 21:46

gaaf!

Toerist
AnoniemAuteur2 maart 2011 · 15:27

Morris, I’m dying for an update !!!

Toerist
AnoniemAuteur2 maart 2011 · 17:20

“Morris, I’m dying for an update !!!”
\

me too :-) binnen paar uurtjes de auto in!!

Gevorderd
skiesterAuteur2 maart 2011 · 17:59

wb weer in italie: vanuit Zermatt kon ik vanaf een uur of 12 een hele dikke wolk zien die tegen de matterhorn, op ong 3200 meter hing: het was in italie niet leuk (en hier stralende zon), dus het zou me niets verbazen dat daar inderdaad wel wat aan de hand is op het weerfront!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Toerist
karst2Auteur2 maart 2011 · 18:12

Net terug van een trip in Wallis: Stoked!
\

@Morris: Thanks for P.A. 17.

Toerist
AnoniemAuteur3 maart 2011 · 00:00

@grossi, dat is bij mij in de auto vermoed ik, ouwe groshoppert!

Toerist
AnoniemAuteur3 maart 2011 · 15:45

@Antonis, Yep! Tot over 15 minuten :-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!