Powder, a way of life

Powder, a way of life

Seizoenen van 100+ dagen

‘Hoeveel dagen per jaar rijd jij poeder?’… De vraag popte bij me op toen ik naast een 50+ er zat in de Cat op weg naar een top met maagdelijke hellingen. ‘100+’ was zijn antwoord. En hij is niet de enige. Tijdens onze roadtrip door Noord-Amerika ben ik meerdere 45, 55 en 65±er in de poeder tegengekomen die serieus aan het ‘skibummen’ was. De een heeft de schaapjes op het droge, de ander vervroegd met pensioen, een derde leeft van minimale middelen om maximaal te genieten en een vierde kiest voor werken in de zomer. Wat hun achtergrond of sociale positie ook is, ze hebben allemaal een drijfveer: poeder…

Poeder is aan de overkant van de haringvijver nog meer dan in Europa een keuze. Met respect en bewondering heb ik deze ‘oudjes’ de poeder in zien knallen. Met een stoke die verder gaat dan de onze lijkt het. Powder for life… Gelukkig ben ik pas 38 en weet ik inmiddels dat het poederrijden alleen maar beter wordt… En jij… Ga je voor poeder tot je rollator?

meteomorris

Reacties

Beginner
HaagjeAuteur11 maart 2011 · 11:19

lol

maar betere techniek dan genoeg jongeren :)

Toerist
AnoniemAuteur11 maart 2011 · 12:19

hmmmmm, het is voor mij een beetje hetzelfde als sex en ouderen

cool dat zij het nog doen en er plezier in hebben, maar niet echt iets om naar te kijken

:-)

Beginner
DennnnisAuteur11 maart 2011 · 12:35

kippenvel zo mooi…

Vanachter mijn PC met een reete druk programma (lees; 9-5 + avonden en weekenden werken), maar eigenlijk moet je gewoon gaan. Misschien maar denken aan genoeg knikkers verdienen om optie 1 van morris te scoren, de schaapjes op het droge.

sneeuw!!!!
Gevorderd
dirksyAuteur11 maart 2011 · 12:41

Blijft gaaf filmpje. Geeft ook hoopvol uitzicht voor de toekomst :-)
\

@Dennnnis: en dan na een leven van hard werken omvallen na een hardaanval of een of andere enge ziekte en dan niet geleefd hebben? Of maak je de keuze te gaan wonen waar je je leven kan leven zoals jij dat wilt…

THANK GOD SUMMER IS OVER!!!
Gevorderd
micheldommelAuteur11 maart 2011 · 17:07

Ik vind dit toch ook wel erg cool hoor! Niets dan respect voor deze oude garde!

De vraag is alleen; trekken je knieën het om tot aan je 65e (en later) te boarden???

Gevorderd
doovAuteur11 maart 2011 · 17:28

En 50+ vind jij oud?
\

Bedankt he, mede namens de rest van de crew ;-)

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
DutchessAuteur11 maart 2011 · 21:49

Zeg, onder die rollator passen zeker ook nog skietjes? Yihaaaa!

@micheldommel: mijn pa skiet nog. 73 jaar. Knieen prima (moet je wel heel houden tot die tijd) en skieen ook prima, alleen hij gaat maar een paar uur (3 a 4) de berg op en dan is het wel gedaan.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Toerist
JohnSonAuteur13 maart 2011 · 11:29

hahaha…whitewater bastards!

“I don’t think I want to come up here when I can only do groomers” = geniaal!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!