Opwarmertje voor de Nordstau..

Opwarmertje voor de Nordstau..

Opwarmertje voor de Nordstau die komen gaat. Beelden van de laatste Nordstau… en die dateren al van januari.

meteomorris

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur16 maart 2011 · 07:09

Hier in Lech weer een warme nacht gehad plus 5. Sneeuw wordt met de dag minder. Kunnen wel in het terrein skiën. Al om 10 uur kan er firn geskied worden. Vanaf vanmiddag wordt er neerslag voorspeld. Nu zwaar bewolkt. Maar de nul graad grens ligt ergens rond de 2000 meter.

Elite
White_SessionsAuteur16 maart 2011 · 08:59

Het is stevig aan het regenen in Saas-Grund (1500m), maar als ik naar boven kijk zie ik de bomen van groen in wit veranderen … Hier is de voorspelling ook 2000m voor de nulgradengrens.
\

De liften zijn (tot nu toe deze voormiddag) gesloten wegens het slechte weer … Ik hoop dus dat die “gietende regen” boven op de berg de powderdump is waar we al sinds eind december op wachten!

Ik heb deze week ook enkel les te geven in de voormiddag, dus wie weet wordt dit de leukste week van het seizoen met verse poeder, uitstapjes naar Zinal Freeride, FWT in Verbier

White Sessions
Gevorderd
Willem2kAuteur16 maart 2011 · 09:10

Hmm, hopen dat de temperatuur geen roet in het eten gooit dan. Ik ga donderdag voor het weekend richting sankt anton. Daar ben ik nog nooit geweest, maar op de kaart te zien is het allemaal niet heul hoog.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
AnoniemAuteur16 maart 2011 · 17:04

Borderel gaat los! In Lech 1420 mot regen, hogere delen zie je dat het sneeuwt. Ik schat zo vanaf 2000!

Laat maar komen.

Toerist
AnoniemAuteur16 maart 2011 · 17:05

Ik bedoel Nordstau. Maar de iPad doet soms raar, heb je met die nieuwe dingen!

Toerist
AnoniemAuteur16 maart 2011 · 17:05

Ik bedoel Nordstau. Maar de iPad doet soms raar, heb je met die nieuwe dingen!

Toerist
AnoniemAuteur17 maart 2011 · 08:00

Hele nacht regen nu plus 5 graden in het dal… 1420 meter. Nul graad grens licht ergens rond de 2000 meter. Wel de hele dag sterke neerslag voorspeld en tjdens sterke buieen sn

Eeuw grens dalend naar 1300 meter.
\

Voorlopig alleen regen in Lech!!!

Expert
meteomorrisAuteur17 maart 2011 · 08:13

@PSD op 1560 meter sneeuwt het: http://www.rud-alpe.at/webcam/hq/rudalpe_live.jpg

en ik zie het lager in t dal ook wit worden. Nulgradenniveau waarschijnlijk dan rond de 1750-1850 meter.

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur17 maart 2011 · 13:58

@Morris klopt, is alleen sneeuwregen. Hebt is nu in het dal plus 8 graden en nog steeds regen en regel matig sneeuw regen. Ben net boven geweest en de sneeuw grens ligt ergens tussen de 1600 en 1800meter.

Je kan niet veel ziet geen hand voor ogen en in het gelande is het vrij lastig. Op de sneeuw grens ongeveer 15 cm gevallen!

Voorspelling van een lokal dat het in de avond onder nul komt en de nacht door sneeuwt tot vrijdag middag en dan pas weer opklaringen. Vanaf zaterdag weer zon veel zon…

Piet

Toerist
AnoniemAuteur17 maart 2011 · 20:44

Sinds 20:00 uur blijft de sneeuw ook liggen in het dal. Nu 5 cm vers op de auto…

Toerist
AnoniemAuteur18 maart 2011 · 08:50

Om 4:00 uur al geen sneeuwbal meer. Nu in de ochtend ongeveer 15 cm in het dal en 30 boven gevallen wordt. Het sneeuwt nu ligt tot aan de middag is voorspeld, het wordt al wel lichter.

Ga zo me de lift zicht is goed genoeg!

Toerist
AnoniemAuteur18 maart 2011 · 16:06

Tot 15:30 aan het skiën geweest. Alleen op de Noordkant is wat poeder gevinden. Verder alleen maar zware drek! Op 2000 plus 5, beetje jammer.Wel een mooie dag geweest. Helaas zit het er weer op, morgen achter aansluiten bij de Ambergeur tunnel helaas is er voor de Noord buis maar een rijstrook, we gaan wel vroeg rijden.

Toerist
AnoniemAuteur18 maart 2011 · 16:08

Oja het is hier de Arlberg dus bijna alles alweer verspoord…

Toerist
AnoniemAuteur19 maart 2011 · 07:06

Lichte sneeuwval, tot 1300 meter net op de radio gezegt. Helaas onderweg naar nl!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!