Snel vers

Snel vers

De kou is van korte duur. Om van het vers te genieten moet je snel zijn, want woensdag is het alweer zomers. Komt de winter nog terug?

Actueel
Maandag was een grijze dag in de noordalpen, waarbij de temperatuur rap daalde. Was het weekend nog zomers, maandag daalde het nulgradenniveau snel richting de 1400 meter. Een nasty koufront bracht 5-20, lokaal 30 cm sneeuw. Boven de 2300 meter wel te verstaan. Daaronder regende het eerst nog op veel plekken. Engelberg was maandag een goede optie met 20 cm vers op de Titlis. Voor poeder vandaag moet je snel en hoog zijn. Kaprun en Hintertux lijken het meeste opgepikt te hebben.

Korte termijn
Snel zijn, want de zomer komt weer terug. Vandaag stijgt het nulgraden niveau alweer rap richting de 2400 meter en op woensdag en donderdag richting de 3000 meter. Poeder dan alleen nog maar op de schaduwrijke, steile en hooggelegen noordhellingen. Het beste moment is de ochtend. In de middag dan slush, natte sneeuwlawines en ellende vandien. Kies dan voor een park of de totaal afgekraste hellingen om aan je techniek te werken. Vrijdag dan weer kou in het oosten van de Alpen. Op de flanken van [url=http://farm6.static.flickr.com/5101/5589708429\_9b789e62ca.jpg]het hoog Quirina[/url] stuurt Hugo koude lucht naar het zuidoosten. Dat betekent dat de bovenlucht in Salzburg en Steiermark weer koeler wordt en wat sneeuw gaat brengen. Maar meer dan wat vlokjes zal het niet zijn.

[img=600x450]http://farm6.static.flickr.com/5101/5589708429\_9b789e62ca.jpg[/img]

Lange termijn
Strijd der giganten. De komende week gaat spannend worden. In de modelberekeningen van de NAO-index is de strijd zichtbaar. Gaat het laag Hugo de deur openzetten voor een west of noordwestcirculatie die wat meer kou en vocht gaat brengen? Of houdt het Quirina de deur dicht. De signalen zijn hoopgevend.

Poederadvies
Dinsdag Hintertux of Kaprun. Woensdag en donderdag spelen in het park. Vanaf vrijdag dalende temperaturen in het oosten, waardoor de tourcondities in Salzburg en Steiermark lojken te verbeteren.

Volgende update
Donderdag 6 april

Stay stoked
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
doovAuteur5 april 2011 · 10:55

Volgende update

Donderdag 6 april
\

???
\

Je weersvoorspellingen zijn betrouwbaarder ;-)

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
DutchessAuteur5 april 2011 · 12:28

Het enige wat ik nu nog denk is: Hmm… gaat hugo voor golfjes zorgen? Mijn seizoen is helaas over! Voor hen die wel gaan: een koudeprik rond pasen is niet ongewoon! Doordansen! Doordansen!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
MarcoAuteur5 april 2011 · 13:57

Mn ski’s liggen nog her en der verspreid in de gang en kamer, maar als het tussen 9 en 12 april echt niks wordt, dan ben ik bang dat ze maar naar de zolder moeten verhuizen… Hopen dat het wat wordt, maar ben bang dat ik ze pas rond november weer onder kan binden!
\

Maar ik blijf stug doordansen, want je weet het nooit!!!

Expert
ollieAuteur5 april 2011 · 14:30

Volgens SMHI.se komt er nog een dikke lading pow in de buurt van Abisko dit weekend…

Komt dat effe mooi uit… ;)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!