Freeride clinic met Matthias Haunholder

Freeride clinic met Matthias Haunholder

Afgelopen Koninginnedag weekend stond de Freeride clinic gepland, de prijs voor [url=http://www.wittelijnen.com/2010/11/1-min-seizoen-edit-0910.html]mijn inzending[/url] voor de Wepowder filmpremière gehouden in november van 2010.

De beiden gastheren waren [url=http://www.matthiasmayr.com/]Matthias Mayr[/url] en [url=http://www.hauni.at/]Matthias Haunholder[/url]. De lokatie: Kaprun. Samenkomst was in de middag op zaterdag aan de voet van de gletchergondel. Een groep van Oostenrijkers en een Nederlander, krap aan maar toch een internationale crowd. Het verblijf was de groepsaccommodatie gelegen op de gletcher rond 2500m. Twee dagen stonden in de planning om te rijden met pro’s Hauni en Matthias Mayr. Zij net terug uit Alaska en ik net terug van mijn seizoen in La Plagne. Het zou een braaf lentetafereel worden was mijn verwachting gezien de sneeuw en verwachtingen. Alle deelnemers waren voortgekomen uit de premiere tour voor de skifilm ‘Up and Down’ door Europa.

De avond gevuld met voetbal, Alaska lijnen van de heren bekijken, Weisbeer en het ontrafelen van Oostenrijks dialect. Wat het laatste betreft was ik echt terecht gekomen in een fraaie potpourri van streek tongval. Met Havo Duits delfde ik hier echt het onderspit…

Zo had ik toch door gekregen dat morgen na het ontbijt het tijd werd om de ski’s onder te binden om 9h. De heren hadden het net verzorgd, demo ski’s van Elan en Atomic, backprotectors, ABS zakken, pieper, schep en sonde. Voor elk wat wils. Hier geen sprake van de Franse slag, de hele equipe stond punktlich om 9h buiten in vol ornaat. Het weer was iets minder plezant. White out en ouderwets keihard. Mmmm een mooie show zo bijelkaar. Ski’s van minder dan 105 mm onder de voet waren hier niet aanwezig. De poeder waar deze ski’s voor gebouwd zijn volgens mij ook niet. Leuk om zo met dit circus de berg te bestijgen. De groep was een bonte mix van stijlen, met over het algemeen goede krachtige skiërs. Er werd gehiked, over bevroren moguls geklapt, Chinese down hill tussen de brave pisteskiers en meer leut. Vooral bijzonder was het om de technische klasse van de beide pro’s live te ervaren. Deze heren rijden zeker en alles klopt. Toch de historie van poortjes rammen die zorgt voor deze boekjes stijl.

[img]http://farm6.static.flickr.com/5227/5680462441\_64977d21f5.jpg[/img]

De avond ging weer over in Oostenrijks dialect, voetbal, weisbeer en meer tradities. Heerlijk geslapen en de volgende morgen punktlich aan de ontbijttafel. Buiten had vandaag een ander thema. Blue skies en er was een sneeuwval neergedaald van 5 cm. Met het bataljon stonden we na het ontbijt weer in de arena. De ski’s hadden het nu meer naar hun zin in deze omstandigheden. Raggen, cliffjes, hiken en een paar mooie klappers. De verse lichte sneeuw bracht een mooi spektakel. Tijdens de lunch was iedereen content. Een paar mooie ritten in de morgen en iedereen stond te glunderen boven zijn, jawel, schnitzel. Voor mij was het tijd geworden om te vertrekken. Weer 9 uur kar hangen voor de boeg zodoende wou ik graag op tijd vertrekken. Genoten van de Oostenrijke shredders de beide pro’s en de gastvrijheid van Kaprun. Een mooi afsluiter van het winterseizoen. Volgend jaar weer?

wittelijnen

Reacties

Gevorderd
joepchineesAuteur9 mei 2011 · 18:27

Mooi hoor! heb je in die korte tijd nog wat op kunnen steken en waren de deelnemers aan elkaar gewaagd? Heeft het je geïnspireerd voor volgend seizoen?

Toerist
wittelijnenAuteur10 mei 2011 · 09:22

Over het algemeen waren het goede rijders. Een enkele afvaller die zich niet heeft laten verleiden tot wat klim etc. werk. Voor volgend jaar heb ik de mogelijke tien ritten kaart al in mijn hoofd. Motto is hoger, dieper verder vrij vertaald naar J.Jones. Het spreken over analyse van wanden met Mayr heeft wel wat deuren geopend.
\

@ Skifamilie; die NL platen op de parkeerplaats gaven al een kleine opheldering…

FB.com/koenbakkers.skier
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!