Swatch Skiers Cup in Chili

Swatch Skiers Cup in Chili

Team America vs Team Europe

De Swatch Skiers Cup is gebaseerd op een eenvoudig concept dat bedacht is door Kaj Zaricksson en Sverre Liliequist: het samenbrengen van 's werelds beste freeskiërs in een intercontinentale teamcompetitie. In wat simpeler woorden: Europa tegen Amerika (als in de VS en Canada). Vandaag is de Skiers Cup van start gegaan: zestien rijders in twee teams onder leiding van ‘captains’ Mark Abma (zie zelf niet rijdt omdat hij een blessure aan z’n knie heeft. En dat is dus 1-0 voor Europa) en Kaj Zackrisson, zal de strijd om de Skiers Cup losbarsten in Valle Nevado (Chili). De prijzen: uiteraard cash, maar laten we de bragging rights niet vergeten. Hoewel het de eerste versie van de Skiers Cup is, is de stoke al zo opgevoerd dat ik er eigenlijk niet aan twijfel dat dit een jaarlijks terugkerend event gaat worden.

[b]De opzet[/b]
De skiërs strijden tegen elkaar in zowel een Big Mountain als een Slopestyle heat. De winnaar pakt de punten. Degene met de meeste punten wint. Simpeler kan bijna niet. Er zijn twee rondes van acht heats per discipline en iedere rijder moet in ieder geval een keer in beide disciplines uitkomen.

[b]Wie doen er mee?[/b]
De lijst met rijders is best indrukwekkend:

Team USA:
-Mark Abma
-James Heim
-Dana Flahr
-Chopo Diaz
-Oakley White-Allen
-Dylan Hood
-Rory Bushfield
-Matt Margetts
-Josh Bibby

Team Europa wordt vertegenwoordigd door deze kanonnen:
-Kaj Zackrisson
-Seb Michaud
-Markus Eder
-Henrik Windstedt
-Chris Booth
-Richard Permin
-Nicolas Vuignier
-Sverre Liliequist


Gentlemen, place your bets. Ik denk dat Team Europa het nipt gaat winnen van Team America. We zullen wat punten verliezen in de slopestyle, maar ik verwacht dat we dat terug halen in de backcountry.

May the best team win! (en laat het publiek de grote winnaar zijn!)

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
joepchineesAuteur5 september 2011 · 22:53

supermooi concept! En mooi om te zien dat Kaj meedoet.

Gevorderd
VinnieAuteur5 september 2011 · 23:19

de winter komt wel weer lekker dichterbij door dit soort events! pff pas begin september

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
TijmenDalAuteur5 september 2011 · 23:28

Echt gaaf, maar serieus, Amerika maakt geen kans.

Eder pakt de BC en Kaj/Liliequist pakken de shred-awards.
\

Goed dat Petit niet mee doet, goed voor onze kansen.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur5 september 2011 · 23:39

@TijmenDal Vlak mannen als Heim en Flahr niet uit he!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 september 2011 · 09:17

En we zijn los. Europa neemt na de Big Mountain comp een voorsprong van 8-2!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
FabergeAuteur6 september 2011 · 12:23

Niet om het een of ander, maar ik mis Josh Bibby in het lijstje bij team USA/Canada… Abma is alleen captain, maar niet automatisch 1-0 voor Europa aangezien USA/Canada dus met 9 is… Ben benieuwd naar de results, vette comp!

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Toerist
MarcD2Auteur6 september 2011 · 12:33

http://www.skierscup.com

Staat ook het programma

Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 september 2011 · 13:49

@Faberge Josh Bibby staat er inmiddels tussen. Ennuh, psychologisch he, die 1-0 voorsprong. Abma is natuurlijk niet de minste rijder van Team USA.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
FabergeAuteur6 september 2011 · 13:54

@Arjen; Ha idd, Abma is zeker niet de minste… Ben ook wel blij dat Sean Petit niet mee doet!!

www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Toerist
powderskifun2Auteur6 september 2011 · 18:13

Ik mis Sean Petit bij team USA eigenlijk een beetje! Hoewel dat meer een jibber is die als een tiet kan freeriden, maar toch!! Ik wou dat ik erbij kon zijn!.. Echt geniaal om te bekijken!

Toerist
powderskifun2Auteur6 september 2011 · 18:15

Trouwens, niet iedere rijder hoeft dus overal mee te doen? Want ik meen me te herinneren dat ik Kaj een keer in een interview heb horen zeggen dat hij niet verder komt dan een 360?!

Gevorderd
joepchineesAuteur6 september 2011 · 19:40

@Faberge: Josh bibby rules! Doet hij tegenwoordig aan bigmountain wedstrijden mee?

Toerist
powderskifun2Auteur6 september 2011 · 19:54

@JoepChinees

Nu wel! Rory Brushfield en Dana Flahr wist ik het ook niet van!.. Oh en trouwens, het staat:
\

Europa: 6

USA: 2
\

Way to go!

Gevorderd
TijmenDalAuteur6 september 2011 · 23:08

Waar kan ik (of kunnen we) footage/uitslagen bekijken?

Toerist
FabergeAuteur6 september 2011 · 23:17
www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
Gevorderd
DioAuteur8 september 2011 · 00:47

Americas are trailing somewhat. http://skierscup.com/results.html

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!