kaPOW 2011

kaPOW 2011

De Freeride Season Kick-Off

[img]http://farm7.static.flickr.com/6112/6279019823\_c7de13055a\_o.jpg[/img]

Een droom gaat in vervulling. Een heus wePowder openingsevent met heel veel testmateriaal, heel veel clinics en heel veel wePowder. En natuurlijk tijd voor een biertje en zelf op zoek te gaan naar wat secret spots. Menigmaal geopperd, maar nog nooit tot uitvoering gebracht. Totdat we Sjoerd tegen het lijf liepen. Hij heeft de organisatie (Ripstar) en wij kennen jullie ;)… En daarmee was het snel geregeld.

[b]kaPOW. 2011[/b]
KaPOW.? Ka(prun)Pow(der). Vergezocht? Vinden wij ook. Soms komen dingen gewoon bij elkaar en dat was in dit geval ook zo. We vroegen Klaas een poster te ontwerpen voor een mooi event waar de poeder van af spat. En dus kwam hij met kaPOW. Later bedachten we pas dat het mooi paste op Ka(prun)Pow(der). Maar eigenlijk vinden we dat zelf een beetje suf. kaPOW., vanwege die dikke spray… kaPOW. Je weet wel ;)

[i]Bestemming?[/i]
Kaprun… Waarom? Dat is toch een vaste bestemming? Klopt… We hebben lang gedacht, gewikt en gewogen en uiteindelijk gaven jullie de doorslag. ‘Ik zul je zeggen… Ik ben helemaal niet gevraagd…’ Klopt, maar we wilden gewoon een schaalbaar event, dat de komende jaren nog flink kan groeien, zodat iedereen die dat wil elkaar eens in het echt kan ontmoeten. En dan is een vaste plek wel handig. Daarnaast wilden we veel testmateriaal en dan is een flexibele locatie niet zo handig. En we wilden veel clinics. Clinics voor beginners en vergevorderden, zodat iedereen zijn stoke moment heeft en we 's avonds met eenzelfde smile aan de bar zitten.
We dachten dus aan velen van jullie toen we hiervoor kozen.

[i]Welke bestemming en welke periode?[/i]
Dat was de volgende stap. We wilden vroeg in het seizoen, zodat je lekker kunt testen, om de stoke op te porren, om aan de hand van de clinics een beeld te hebben waar je staat en wilt leren en vooral ook veel andere wePowderaars te leren kennen waarmee je later in het seizoen achter de poeder aan kunt. En toen was daar de stijgende Zwitserse Franc die Zwitserland buiten spel zette. In de Franse Alpen is het begin december te onzeker voor poeder en de rotsen vaak niet ver weg. En dus was daar Oostenrijk, waarbij geldt des te oostelijker, des te kouder. De Salzburger superskicard biedt perspectief om dagelijks toch te gaan roadtrippen in gebieden als Obertauern, Fieberbrunn, Pass Thurn, Dienten, Sportgastein en Weissee en binnen een uur kun je aan de zuidkant van de Alpen staan. Kaprun had goede kaarten. Toen kwam daar de lokale kennis van Sjoerd zijn team om de hoek en niet te vergeten de Tauern Spa (aanradertje na een dagje poeder…, als was het maar om een bommetje te doen in het ijskoude buitenbad met op de achtergrond de Kitzsteinhorn ;)). Kaprun werd het. Ook omdat we hoorden van de [i]powderbuz[/i]. Kleinschalig ultiem roadtrippen en altijd poeder. Tot aan de deur. Veelbelovend en daarmee het roadtrippen een nieuwe dimensie gevend. Maar voorlopig nog te kleinschalig voor een event als dit.

Datum: 15-18 december 2011
Prijs 299,- (bij boeking tot 1 november 2011, daarna € 319,- )

Inclusief:
- 3 dagen liftpas Europa Sportregion
- 3 overnachtingen in pension op basis van logies ontbijt
- Testski’s & testboards, alle relevante freeridemodellen 2012
- Test Lawineairbags en Lawinepiepers
- Freeride en Backcountry skiclinics/ toertochten met Powderplay gidsen
- Freeride en Backcountry snowboardclinics/ toertochten met Ripstar gidsen
- Techniekclinics ski en snowboard
- hoe vind ik sneeuw clinics Wepowder
- iedere ochtend een weerbericht op maat met tips ‘where to go’…
- en…

[i]Clinics?[/i]
Denk aan mooie hikes voor mooiere afdalingen, kleine ski- en snowboardtours, iglo bouwen, gletsjerspleet redding, touwtechnieken of domweg aan je techniek sleutelen en vooral poeder rijden. Niets is verplicht, alles mag. Hoewel… opgeven vooraf is verplicht. Dan weten we hoeveel gidsen er klaar moeten staan. Gidsen die drie dagen voor je klaar staan. Oh ja…voor alle clinics geldt: animo en weer bepalen of het door gaat. Want bij 30cm+ aan vers is de good old 30cm+ rule in effect en gaat het maar om 1 ding: de grootste smiles (en voor wie dat wil: onder deskundige begeleiding).

[i]Voorlopige programma[/i]
Vanaf Donderdagmiddag aankomst en inchecken in de accommodatie.
19.30 uur Opening en breefing in Restaurant Dorfstadl met evt aansluitend diner. Welkomsborrel.

Vrijdagochtend van 7.30 tot 8.30 uur ontbijt en liftpassen uitgifte in Katherinahof.
Testcenter Kitzsteihorn geopend van 9.00 uur tot 16.00 uur. Clinics om 9.30 uur en om 13.00 uur. Duur
ca 2.5 uur. Vanaf ca 16.00 uur afterride Häuslalm.
Lezing wePowder van 18.00 uur – 19.30 uur in Dorfstadl. Aansluitend diner

Zaterdagochtend vanaf 7.30 ontbijt. Testcenter op Kitzsteihorn geopend van 9.00 uur tot 16.00 uur.
Clinics om 9.30 uur en om 13.00 uur. Duur ca 2.5 uur. Vanaf ca 16.00 uur afterride Häuslalm.
Lezing Ripstar van 18.00 uur – 19.30 uur in Dorfstadl. Aansluitend diner

Zondagochtend vanaf 7.30 ontbijt en aansluitend uitchecken. Testcenter op Kitzsteihorn geopend van
9.00 uur tot 14.00 uur. Clinics om 9.30 uur en om 13.00 uur. Duur ca 2.5 uur. Afsluiting Häuslalm 15.30
uur. Vertrek Nederland (of op zoek naar nog meer poeder ;))

[i]Organisatie[/i]
Ripstar en Powderplay organiseren de hele reis en daar zijn wij wel blij om. Dat biedt ons de mogelijkheid om met jullie te gaan rijden en op zoek te gaan naar mooie lijnen.

[i]Exclusief en opties[/i]
Exclusief:
- Verzekeringen
- Borg liftpas € 2.- (te voldoen bij uitgifte)

Opties:
- Transport: retour met Powdershuttle vanaf A’dam. € 150,-
- Toeslag liftpas Salzburgerland (3 dgn) € 23,-
- Toeslag diner € 15,- p.d.
- Extra overnachting € 30,- p.p.p.n.
- Toeslag 1 persoonskamer € 15,- p.n.
- Huur freerideset (pieper, schep, sonde, rugtas) € 10,- p.d.
- Huur freerideski’s, tourski’s/ vellen, freeride board, splitboard met vellen. €25,- p.d.
- Sneeuwschoenen € 5,- p.d.
- Telescoopstokken € 5,- p.d.

[i]Doe je mee?[/i]
Het was wikken en wegen. En uiteindelijk denken we voor jou te hebben gekozen. Clinics, gemaakt voor heel veel smiles, testen van het nieuwste materiaal, heel veel gelijkgestemden en een omgeving die met al die kleine gebieden eromheen heel veel potentie herbergt. We denken dat we Ripstar zover hebben gekregen dat ze iets heel moois voor ons neerzetten. En die poedergarantie? Ik ga mee en dat moet het wel heel raar lopen dat we geen poeder vinden ;)…

[i]Boeken[/i]
Boeken kan nu al en wel [url=http://www.powderplay.nl/freeride-opening-wepowder.html]hier[/url]. Boek je voor 1 november dan ben je voor 299 euro onder de pannen.

[b]Vragen, opmerkingen, suggesties[/b]
Stel ze hier. Waar wij ze kunnen beantwoorden zullen wij dat doen en anders vragen we het even voor jullie…

Game on!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Willem2kAuteur29 september 2011 · 16:04

Vette trip!
\

Even kijken of ik vrij kan krijgen, maar als dat lukt ben ik er bij.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
bjtukkerAuteur29 september 2011 · 21:53

Ik ga nu kijken of ik weg kan (en mag…)! Wat is de Powdershuttle?

Groet,<br />BartT
Toerist
AnoniemAuteur29 september 2011 · 22:29

ik ga zeker kijken of kapow ook voor mij mogelijk is!!!

Expert
meteomorrisAuteur30 september 2011 · 08:54

@BJtukker… powdershuttle is geloof ik een meerpersoons bus van en naar de alpen. Maar geen touringcar zover ik weet. Vraag ik even na.

powfinder.com
Beginner
FreeAuteur30 september 2011 · 18:11

Welk niveau is nodig voor deze trip? Mijn normale snowboardtechniek is gevorderd, maar qua freeriden ben ik een redelijke beginner. Wil echter zsm veel ervaring opdoen.

Expert
meteomorrisAuteur1 oktober 2011 · 10:51

@Free, er geldt geen minimumniveau. Bij de indeling van de clinics zal zoveel mogelijk rekening worden gehouden met het niveau. Je geeft aan dat je een beginnend freerider bent. Dan zijn de volgende clinics interessant: freeriden snowboard, snowboard off-piste techniek, en pieper zoeken interessant. Zie ook: http://www.powderplay.nl/freeride-opening-wepowder.html

Daar kun je je ervaring aangeven en bij de opmerkingen aangeven dat je een beginnende freerider bent.

powfinder.com
Gevorderd
edwinreijAuteur2 oktober 2011 · 13:44

KaPOW, Kaboem! Nu al een klapstuk voor een stoked winterseizoen. Hulde voor het idee en voor mij en ijkpunt in de komende winterplanning.

Toerist
bjtukkerAuteur3 oktober 2011 · 11:08

Tijd? Check! Wife? Check! (ik heb de broek aan, maar m’n vrouw zegt welke… ;-)

@Morris, hoe boek ik de Powdershuttle?

Groet,<br />BartT
Expert
meteomorrisAuteur3 oktober 2011 · 11:09

@BJtukker… dat is een goede vraag… Ik zie hem ook niet op de lijst met opties staan. Ik heb je vraag even doorgezet…

powfinder.com
Toerist
powderskifun2Auteur3 oktober 2011 · 15:28

Damn wat ga ik graag mee gegaan zeg! Misschien dat ik het nog kan regelen ook!.. Ik ga eens even mailen!

Toerist
AnoniemAuteur3 oktober 2011 · 22:07

Mmm zit ik net voor mijn werk te smelten in Puerto Rico :-(
\

Wel goede actie!!

Gevorderd
EchoAuteur4 oktober 2011 · 17:32

Ik zie ook de navolgende opties niet terug op het boekingsformulier:
\

  • Toeslag liftpas Salzburgerland (3 dgn) € 23,-

    kan dat ter plaatse nog geregeld worden afh. van sneeuwcondities?
    \
  • Toeslag diner € 15,- p.d.

    wel redelijk essentieel…
    \
  • Extra overnachting € 30,- p.p.p.n.

    kan dat ook ter plaatse nog besloten worden?
    \
  • Toeslag 1 persoonskamer € 15,- p.n.

    niet van belang voor mij, maar je kan het ook nergens aangeven
Do or do not, there is no try (Yoda)
Expert
meteomorrisAuteur4 oktober 2011 · 17:46

@Echo, ga ik ff achteraan

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur4 oktober 2011 · 19:50

Te gek! Morris, twee vragen:
\

  1. Moeten we stressen om snel te boeken of is er sowieso ‘‘plaats voor iedereen’’?
    \
  2. Is de Mountaineering clinic met ski/board op de rug of is het echt alleen maar gericht op het klimmen?
    \

Tot dan,
\

Alex

Expert
meteomorrisAuteur4 oktober 2011 · 20:02

@AlexL…
\

  1. voor de clinics geldt… vol = vol… afhankelijk van de hoeveelheid gidsen/instructeurs die Ripstar kan regelen…
    \
  2. ja, met ski- en board
powfinder.com
Gevorderd
Bramski2Auteur7 oktober 2011 · 13:05

Morris,
\

Wij willen dit jaar nieuwe skis kopen en willen eerst testen. Perfecte mogelijkheid dus om dat hier te doen. Welke skis zijn er te testen???
\

Let me know.
\

Greetz Bram

Respect the mountains
Expert
meteomorrisAuteur7 oktober 2011 · 15:08

@bramski… we hebben nu verzoeken uitstaan bij leveranciers en zullen je hier op de hoogte houden wie er allemaal meedoen. We hebben al positieve reacties van Salomon, Atomic, White Dot, Bataleon, Jones, Nidecker, BMB en verzoeken uitstaan bij de andere merken. We houden je op de hoogte.

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur7 oktober 2011 · 15:08

@bramski… we hebben nu verzoeken uitstaan bij leveranciers en zullen je hier op de hoogte houden wie er allemaal meedoen. We hebben al positieve reacties van Salomon, Atomic, White Dot, Bataleon, Jones, Nidecker, BMB en verzoeken uitstaan bij de andere merken. We houden je op de hoogte.

powfinder.com
Gevorderd
skiesterAuteur13 oktober 2011 · 23:48

toeslag vragen van @echo: dat vroeg ik me ook af…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
Rob64Auteur16 oktober 2011 · 20:22

Ziet er goed uit, zou wel mee willen doen maar heb nog wel een aantal vragen, ik ben in al het bezit van een seizoenkaart incl de Kitz en heb ook al onderdak. kun je aangeven hoeveel er dan in mindering op de prijs wordt gebracht.
\

groet,

Rob

Expert
meteomorrisAuteur17 oktober 2011 · 10:05

@Robdeleeuw, Ik heb je vraag even doorgezet naar Ripstar/Powderplay. Als ik een antwoord heb zal die hier verschijnen.
\

@Echo/skiester. Oeps… sorry. Helemaal vergeten door te zetten naar Ripstar/Powderplay. Heb ik nu via de mail ook direct even aan ze gevraagd. Als ik een antwoord heb zal die ook hier verschijnen. Excuus!

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur20 oktober 2011 · 11:36

@Robdeleeuw: Ik heb het antwoord…

Ik heb het even nagevraagd bij Ripstar.

Ja het kan. Prijs wordt dan 150,00

Bij boeking (voor 1 december) het volgende vermelden: “exclusief acco en liftpas”

Alle faciliteiten staan dan natuurlijk ter beschikking: testcenter, clinics, lezingen, etc. Dus ook gewoon even de clinics aanvinken die je wilt volgen!
\

@Echo/Skiester… Opties worden volgende week toegevoegd aan het boekingsformulier. De beheerder daarvan staat nu in de sneeuw ;)
\

@all… het stroomt harder vol dan we dachten. Dus wees er snel bij!

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur25 november 2011 · 19:36

Is er nog plaats voor eventueel 2 personen?

Toerist
AnoniemAuteur25 november 2011 · 22:42

@morrris, Merci! stel het lukt niet komt er dan nog zo’n actie op korte termijn of is dit eenmalig aan elk begin van het nieuwe seizoen?

Expert
meteomorrisAuteur26 november 2011 · 07:00

@sapperloot, er zijn nog geen plannen voor een 2e kapow deze winter. Wel kun je mee met Deeper in de Haute Savoie: zie http://winter.alpadventures.com/themareizen/wepowder-weekend

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur26 november 2011 · 09:51

@morris, dank je wel voor de extra informatie. Die site ziet er goed uit. Kende ik nog helemaal niet.

Gevorderd
skiesterAuteur26 november 2011 · 18:34

ik heb een plekkie beschikbaar (incl clinics). (kan toch niet weg thuis bij de kids). Iemand op de wachtlijst interesse?

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
MavcoAuteur22 december 2011 · 14:06

Was een top weekend! Smaakt naar meer.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!