Tweede winterprik.. 1e poederalert

Tweede winterprik.. 1e poederalert

Daar gaan we… (6-9 oktober)

Jazeker… daar gaan we… De eerste winterprik heeft voor een basislaag op de gletsjers gezorgd en nummer 2 zit er aan te komen.
Noteer maar alvast 6-9 oktober in je agenda. Het scenario voorlopig hetzelfde als tijdens de eerste winterprik.

Een laag boven Scandinavie, een hoog ten westen van Frankrijk. Koude lucht uit het noorden (en het is daar al flink aan het afkoelen) zakt af richting de Alpen. Een laag popt op ten zuiden. Alle neerslag boven de Alpen en boem… de tweede pak sneeuw van het seizoen.

Het is nog allemaal ver weg, maar dit scenario popt de laatste dagen frequent op in de modellen. Dus met een beetje mazzel kun je over anderhalve week in de poeder spelen van Kaprun, Hintertux etc… Lekker… En is dat zeker? Zulke lange termijn is nooit zeker. Het hoog kan roet in de sneeuw gooien en de noordelijke stroming tegenhouden, maar aan de andere kant… Dit is wel het jaargetijde van koude-lucht-uit-het-noorden-scenario’s.

Na het weekend meer… !
Of zoveel eerder als noodzakelijk

Uw weerzegger
Morris

meteomorris

Reacties

Beginner
jasper1976Auteur28 september 2011 · 22:45

Klinkt goed!!! De latten staan te trappelen…

Gevorderd
RoelaanoAuteur28 september 2011 · 22:54

GFS had het een paar dagen geleden ook aardig te pakken, maar de laatste paar runs was het toch minder overtuigend… Maja, wat niet is kan nog komen, gelukkig zijn er nog meer modellen, en ik moet weg met Steven heb ik gehoord :)

Toerist
Steven2Auteur28 september 2011 · 22:59

Yep, ik ben tot woensdagavond laat écht bezet, maar daarna zo vrij als een vogel.

Gevorderd
RoelaanoAuteur28 september 2011 · 23:06

Owke, Sjaak Afhaak ;D

Beginner
Jaap_WAuteur29 september 2011 · 00:12

10 oktober ben ik present aan de noordkant

Toerist
Steven2Auteur29 september 2011 · 07:48

@roelaano: Niet sjaak afhaak! Woensdagavond kan ik rijden, moet je me ophalen bij de schouwburg in Rotterdam.

Gevorderd
RoelaanoAuteur29 september 2011 · 09:55

@steven, ik zat je maar een beetje te pesten poedervriend :)

Toerist
AnoniemAuteur29 september 2011 · 11:52

Een goed begin is het halve werk? :)

Gevorderd
Guy.Auteur29 september 2011 · 15:46

Yes!! ik ga sowieso!!!

Beginner
HaagjeAuteur29 september 2011 · 17:07

lekkahhhh

Beginner
HaagjeAuteur29 september 2011 · 17:07

lekkahhhh

Toerist
JaapvRAuteur29 september 2011 · 18:51

Jezus hoe kan je dat nu al op internet zetten?! Nu zit ik een week onrust te __stoke__n in m’n kop… je wordt bedankt morris!

Toerist
TUCANAuteur2 oktober 2011 · 22:59

Ooooooooooooooooooooh geweldig weer die sneeuwberichten.
\

Hoop dat we in NL nou ook eens echt dicht sneeuwen!
\

Hmmm vandaag nog op het strand met 25 graden…
\

Nou ja blijven hopen!!!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!