Nordica Side Country lijn

Nordica Side Country lijn

Nordica Side Country lijn

Dit seizoen introduceert Nordica de nieuwe Side Country lijn. Het zijn niet de extreme poederbakken die je moet hebben als je alleen maar in de diepe poeder skiet, maar het is een perfect compromis voor de rijder die met de familie een weekje weg is. Je wilt dan iets hebben wat op de piste prima zijn werk doet, maar dat voldoende float heeft om ook in de poeder goed te presteren. En dan is de Side Country lijn van Nordica een goede optie!

[b]Van beetje breed tot best wel breed[/b]
Binnen de Side Country lijn voert Nordica de volgende modellen:
*Fuel i-core: 124-78-108
*Burner i-core: 126-84-112
*Steadfast i-core: 132-90-118
*Hell & Back i-core: 135-98-125
*Unleash i-core: 143-113-132

De Steadfast I-core is met zijn 90 mm onder de voet een ski die het prima doet in ongeprepareerd terrein, en daarnaast ook op de piste nog goed te skiën is op harde al dan niet geprepareerde sneeuw. De ski heeft het Early Rise Profile (in volksmond wordt dit rocker genoemd) en een speciale Side Country taillering, waardoor je je bochten makkelijker uit kunt sturen.

[b]i-core?[/b]
Zoals je ziet heeft iedere ski de term i-core meegekregen. Wat dat precies is? Dit is wat lichter hout, waardoor de ski niet te zwaar wordt (en je er ook nog mee kunt toeren), maar dat nog steeds voor voldoende rebound zorgt. Nordica heeft zelfs bijpassende vellen voor deze latten!

[b]Testoordeel[/b]
De collega’s van VerseSneeuw.nl hebben ook dit jaar weer vele ski’s aan de tand gevoeld, waaronder de Hell & Back. Zie onder het testresultaat:

[b]En nog even een weetje[/b]
Voor de niet-US gangers onder ons: Sidecountry is het terrein buiten het skigebied (buiten de zogenaamde boundary) dat je nog wel bereikt via een lift. Dit is dus wat anders dan backcountry, waar je zelf uit en in moet skinnen/hiken/klimmen.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
HaagjeAuteur26 oktober 2011 · 09:17

Al zeuren over de kantbreedte van de Hell&Back in die video. Ding doet het denk ik prima op de piste en op het terrein. Steadfast lijkt me weer beetje smal.

Beginner
HaagjeAuteur26 oktober 2011 · 09:18

Al zeuren over de kantbreedte van de Hell&Back in die video. Ding doet het denk ik prima op de piste en op het terrein. Steadfast lijkt me weer beetje smal.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!