Voorlopig te droog...

Voorlopig te droog...

Pyreneeën hele goede start

[b]Actueel[/b]
Al sinds de start van de herfstvakantie domineert er hogedruk boven de Alpen. Enkel tijdens het 3e poederalert slaagde een subtropisch laag er in sneeuw tot aan de zuidalpen te brengen. Daar ligt inmiddels de basislaag voor het seizoen boven de 2000-2400 meter (afhankelijk van of het een noord- of zuidhelling is). In de noord- en westalpen is het drama. Geen sneeuw van betekenis op de zuidhellingen en slechts met zoeken boven de 2400 meter op noordhellingen. De alpen zijn aan sneeuw toe. Hetzelfde geldt voor Scandinavië. Maar daar keren de kansen de komende week. Paradoxaal genoeg ziet het er daar heel goed uit, terwijl het veel zuidelijker ligt. Voor mijn weerberichten kijk ik op dit moment dagelijks op de nieuwe wepowder.nl site die er aan zit te komen en daar word ik me toch een partijtje stoked van. Er wordt nu hard gewerkt om hem ook snel aan jullie te laten zien en ik hoop dat jullie er net zo stoked van worden.

[b]Korte termijn[/b]
Tot midden volgende week blijft het droog in de Alpen. Scandinavië krijgt weer wat sneeuw in de wstelijke fjorden met dalende temperaturen, maar het lijkt er op dat begin volgende week wederom de Pyreneeën de dump gaan vangen. Zou La Mongie dan de place to be worden begin december?

[b]Lange termijn[/b]
Het slechte nieuws: GFS en ECWMF zijn het niet eens. ECWMF tekent nog steeds hoge druk boven de Alpen. GFS is wat positiever en ziet midden volgende week al de eerste fronten de Alpen bereiken. Waarbij GFS helemaal los gaat begin december (maar dat is nog veel te ver om de details over te vermelden). Pyreneeën goede kansen op sneeuw net als Scandinavië.

[b]Poederadvies[/b]
We hebben sneeuwdansers nodig. Willen we big mountain lijnen kunnen trekken dan moeten we nu wel een beetje gaan dansen. Want anders gaat alles richting Noord-Amerika. Want daar gaat het wel los en komt alweer poederalert #6 er aan later deze middag. Updates hierover [url=http://www.wepowder.com/weather/forecast/NA]lees je hier[/url]

meteomorris

Reacties

Toerist
powderskifun2Auteur17 november 2011 · 12:16

Vandaag prima hardpack gereden op de gletsjer in kaprun! Filmpje volgt nog! Als we in december maar wat krijgen!

Elite
White_SessionsAuteur17 november 2011 · 19:40

Amai nie … in Langwied kan je nu bestuderen welke rotsen je deze winter wel of niet moet nemen! En die hardpack was wel met een stevige portie zon erbij … Heerlijk weer om wat te trainen aan je techniek!

White Sessions
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!