Powder is king!

Powder is king!

Vanavond hadden we de mogelijkheid om kort even met Travis Rice te spreken. We doen niet zo heel veel interviews en zijn niet echt gewend aan strakke tijdschema’s. En dus werd het een gezellig chitchat over surfen, zeilen, poeder en Jackson Hole met een strenge PR-dame op de achtergrond. Want de tijd tikt door.

De gids

Het wePowder boek is dan ook niet de manier om een gesprek te openen, maar volgens goed gebaar openden we met een cadeau van onze kant. Wat beter dan het wePowder boek? Wat daarna de eerste 7 minuten van het gesprek domineerde. Hoe we tot dit boek waren gekomen? Waarom vanuit Nederland? Hoe het in elkaar zat en hoe lang we wel niet bezig waren geweest om dit samen te stellen? Goed, we moesten het toegeven… het was a dirty job om heel veel gebieden in de Alpen te bezoeken, ze al dan niet te selecteren of juist af te wijzen en dan wereldkundig te maken en daarna op zoek te gaan naar nieuwe geheimen. Goed, het boek. We hebben hem beloofd een Engelse versie toe te sturen.

Jackson Hole

Tijd voor het interview. Travis Rice is geboren in Jackson Hole, een van de, of misschien wel HET big mountain resort van de US. Zijn illustere voorgangers van de Jackon Hole Airforce gingen hem voor en openden grenzen die hij later verder zou leggen. ‘Ik ben zoon van een skipatroller in Jackson en in het begin ging de stoke voor poeder helemaal naast me heen.’ En zo ging ook de Airfore in het begin helemaal aan hem voorbij. Geboren in 1982 was hij te jong om het te ervaren. ‘Ik was 7 op dat moment. Maar eer zijn grenzen voor me geopend waar ik hen dankbaar voor ben.’

Powder is king!

Park of Powder? ‘Powder, voor zeker. Ik heb mijn roem te danken aan de X-Games en de superparks, maar poeder is de omgeving waar ik me supernatural voel.’ En ook zekerder? ‘Ja…’ Je wordt wel eens de gangmaker van de ‘big mountain freestyle’ genoemd. Was dat met een doel? ‘De backcountry is zoveel moeilijker dan een superpark. In een park is alles precies op maat, in de backcountry kom je wel eens een verassing tegen die je niet had verwacht. Dat maakte het voor mij een uitdaging om freestyle naar de poeder te brengen.’ Als een surfer? Ik hoorde van Matt (shaper van Lost surfboards) dat hij stoked was om een board voor jou te mogen maken? Matt is zelf snowboarder in zijn vrije tijd en vond het ubercool dat hij eens een board mocht maken voor Travis in plaats voor al die surfpro’s. ‘Je bedoelt de Lost Rocket ?’ Ja… ‘Supersweet. Echt een lekker board’

meteomorris
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!