Lichtpunten deel 2

Lichtpunten deel 2

Snow is coming
Huidige situatie


Ik zeg het je, het gaat AAN! Ik heb me weken op de vlakte gehouden en met argusogen naar de drukverdeling boven Noord-Amerika gekeken, maar ik zeg het je. Het gaat AAN! Alle modellen zien een sterk lagedrukgebied vanuit Canada de Atlantic optrekken. Vandaag geen lichtpuntjes meer, maar lichtpunten.

Ik geeft het toe. De afgelopen weken waren pijnlijk en ik deed ook geen enkele poging om die pijn te verzachten. Sterker nog, ik wreef 'm nog wat dieper in. Want De winter is AAN in Japan en Noord-Amerika maar vooral niet in Europa. Maar er was dan ook weinig goed nieuws. De hoge druk boven Europa was dermate krachtig dat er lange tijd geen verbetering in zicht was. Dan houd ik liever mijn mond dan valse hoop te wekken. En dan begint het lange wachten. Sinds 7 oktober was er maar 1 laag dat door kon dringen tot de zuidalpen. Voldoende voor poederalert#3 en meer dan voldoende voor een solide basislaag in de zuidalpen boven de 2200 meter, zoals te zien is op dit webcambeeld van Vars. Het was een zuidstau met een sterk retour d’est karakter, zoals te zien is op de webcam van Valfrejus. De zuidalpen hebben helemaal niet zo veel sneeuw meer nodig om bij een volgende dump de liften te openen. Veel van die gebieden gaan rond 4 december open. Zorg er maar voor dat je standby staat.
Korte termijn

Even de lichtpuntjes uit mijn vorige bericht nalopen. Dat waren achtereenvolgens 1. Scandinavie, 2. de droogte in de Alpen lijkt voorbij en 3. De doorbraak van 29 november

Op de korte termijn de grootste sneeuwkansen in Scandinavie, maar omdat een basis ontbreekt, de sneeuwgrens nogal gaat schommelen en er een portie wind verwacht wordt kun je beter even wachten. Dan de 2 andere lichtpunten. Die gaan over de lange termijn.Lange termijn

Het gaat nat worden in de Alpen, waarbij de gebieden die ideaal liggen voor een zuidwest- tot zuidstau de meeste kansen maken op poeder. 29 november markeert nog steeds de doorbraak, maar het is nu nog lastig om te voorspellen wat er gebeurt na de doorbraak. Een laag afkomstig van Canada weet een bres te slaan wat voor een zuidwestelijke stroming gaat leiden. De sneeuw komt er aan. Verdere details morgen.> Lange termijn poeder indicatie: Alps, Pyrenees & Scandinavia.Poeder Advies

Save your euros en begin maar met waxen! De sneeuw komt eraan! Morgen meer!Stay Stoked!
Morris

meteomorris

Reacties

Expert
MurkyAuteur24 november 2011 · 20:22

Desalniettemin blijf ik mooi door dansen!

Skier turned Snowboarder turned Skier..
Gevorderd
Bramski2Auteur24 november 2011 · 20:29

eindelijk zeg!!!

alles ligt klaar nu nog sneeuw :-)

Respect the mountains
Toerist
AnoniemAuteur24 november 2011 · 21:29

yes laat het maar vallen. Wij maken de strepen wel

Toerist
tuxbaccaAuteur24 november 2011 · 21:35

blijft dansen

Toerist
jeffrey1991Auteur24 november 2011 · 21:40

Houd dit nu in dat het voor de noordalpen nog heel onzeker is?

Toerist
dechelleAuteur24 november 2011 · 22:00

Vb!!! x3!!! :-))

Gevorderd
ArjenproadminAuteur25 november 2011 · 01:02

Komt zowiezo te laat voor de opening in Ischgl voor morgen. ;)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
RobinNAuteur25 november 2011 · 10:07

Vanaf 2 december… Ik ga 3-6 december naar London, daar zeker geen Poederalert#4? :(
\

Oh wacht, ik ga naar London, yay! :)

Waar het wit is, is een weg.
Toerist
AnoniemAuteur25 november 2011 · 14:49

@morris, kan niet wachten op de details, heb een weekje vrij van 2 tm 9dec, vooruitziende blik geweest ;-) ???

Gevorderd
TMOZAuteur25 november 2011 · 15:14

@Morris dit duurt me veel te lang. Mijn baas vraagt of ik aandelen WePowder heb. Ik zeg lekker bijdehand dat de vooruitzichten goed zijn. #hetisweervrijdag #stoke #wakemeupwhennovember ends

The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!