Warm worden voor winter 2011-2012

Warm worden voor winter 2011-2012

Grenzen van jaargetijden die compleet lijken te zijn vervaagd en opeens is daar toch een nieuw winterseizoen aangebroken. De eerste verse sneeuw heb ik al zien vallen, aan geproefd en een beetje opgesnoven, maar daar is het helaas bij gebleven. Warm en weinig sneeuwval zonder de gebruikelijke november-pow: voor mij betekent dit dat de lijnen die ik normaal op de Kitzsteinhorn rijd er ineens heel anders uitzien of zelfs niet eens te rijden zijn. Oppassen voor stenen, voor gletscherspleten en voor een bikkelhard sneeuwdek. Tsja, wat doe je dan? Bij de pakken neer zitten en balen dat er geen pow is? Of gebruik je je tijd nuttig om bijvoorbeeld aan je techniek te werken of om je materiaal weer eens goed te checken. Kijk om je heen, neem het landschap in je op en zie wat er onder het sneeuwdek ligt waar je anders zonder al te veel besef overheen rijd. Of ontdek nieuwe lijnen op nieuwe plekken, nu slechts nog gemarkeerd door smalle streepjes sneeuw. Er valt altijd wat te doen!

We hebben in Oostenrijk al van alles gedaan. Getraind op slalompistes, geslalomd tussen de rotsen door in het offpiste terrein, het funpark ingedoken en de vellen en stijgijzers al eens ondergebonden. Paletti is open, de stoke nu al aan en borrelt voor wat er misschien nog komen gaat. Kunnen projecten doorgaan? Kunnen opleidingen doorgaan? Kunnen wedstrijden doorgaan? Het succes van winter 2011-2012 hangt niet alleen van de eventuele sneeuwval af, maar ook van de manier waarop wij hiermee omgaan. Om onze goede vriend Pepijn maar weer eens aan te halen: “There ain’t no bad snow, only bad…”

Enjoy!!!

Erwin

Reacties

Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 november 2011 · 19:04

wootwoooot te gek !!! LIKE

sbs roelz
Elite
ErwinAuteur30 november 2011 · 19:12

Thx - heb ook al die tijd genoten van jouw posts Koen. En ik hoorde dat je gisteren bij mij in de buurt was. Volgende keer dat je in Schevenignen bent moet je zeker ff een bakkie komen doen!

Beginner
FreeAuteur1 december 2011 · 15:31

:) grappig filmpje. Misschien moeten we onze mindset zo langzamerhand veranderen van jodelahiti droge bergen naar knackebröt pow?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!