Het dikste segment van deze winter?

Door Arjen op 2 december 2011 · 10

Er is dit jaar weer een groot aantal skifilms uitgekomen, waarvan je er vier hebt kunnen zien op ons Freeride Film Festival. Dikke pillows, hoge cliffs, vette pipes en nog heel veel meer mooie actie. Het echt vernieuwende dit jaar was in mijn ogen te zien bij ALL.I.CAN. van Sherpas Cinema’s. Misschien een wat te lange intro, maar verder mooie actie.

[b]Vernieuwend[/b]
Het segment van een van de founders van Armada, JP Auclair, komt wat mij betreft echter ver boven het maaiveld uit. JP (met z’n 33 jaar toch al een van ‘veteranen’ van het freeskien) heeft een tof en vernieuwend segment neergezet in Trail, BC (een klein stadje in de buurt van de gebieden van Red Mountain en Whitewater.

Kijk en oordeel zelf. Is dit het dikste segment van deze winter? Of vind je een ander segment beter?

Reacties

• JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 2 december 2011 · 16:34
    Het is toch een segment van vorige winter? 😉. Ik kan nooit kiezen, dus hier een top3, in no particular order:

- Het road-segment van JP (terwijl ik normaal een hekel heb aan urban)
    - het openingssegmet van 'This is my Winter' ("OK guys, I'm on blue fucking ice")
    - de lijn in All I Can die symbool staat voor de challenge van de huidige generatie. Maar dan gaat het me vooral om de metafoor, en de opbouw ernaartoe ("that line looked so gnarly that i decided to turn around and ski the field we hiked up").
  • MarcD2
    Tourist
    MarcD2 op 2 december 2011 · 16:57
    heb er ook 3:
    -openingssegment van One for the Road - zieke backflip van een gigantische cliff. Daar had ik echt een WTF momentje.
    -laaste segment van Attack of la Nina: echt MSP segment met zieke lijnen en foute humor.
    -Ten slotte dat shot in All I Can waarin 10 man tegelijk de helling af komen knallen.
  • ollie
    Expert
    ollie op 2 december 2011 · 18:33
    All.I.Can eindigt met allemaal lachende mensen op de meest verschillende plaatsen die allemaal iets hebben met sneeuw, ijs en bergen.. DAT is voor mij het gevoel van freeriden..

(maar JP Auclair is ook wel erg gaaf)
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • PK2
    Tourist
    PK2 op 3 december 2011 · 23:10
    Dit is zo geniaal.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 december 2011 · 13:56
    @ollie Klopt, dat is ook super en ook voor mij het ultieme freeridegevoel. Maar....dit segment van JP is toch wel behoorlijk vernieuwend!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Pollux2
    Advanced
    Pollux2 op 4 december 2011 · 13:57
    Dat hele Urban Jibben kan me normaal aan mijn reet roesten maar dit is fucking KUNST!
  • Brisk
    Beginner
    Brisk op 4 december 2011 · 17:28
    Wow, idd heel erg vet! Vooral ook de lengte van het 'parcours' en de manier van filmen.
    Wat bij mij ook echt een mega-indruk achter heeft gelaten is in 'The Art of Flight', en dan speciaal wanneer ze in Patagonia, Chili op Darwin Range hun line zoeken en rijden. Zo een ruig terrein en zoals de locals daar zeggen: "That is where the devil lives."
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 5 december 2011 · 10:21
    "Dat hele Urban Jibben kan me normaal aan mijn reet roesten maar dit is fucking KUNST!"

+1!!!
    http://verticaldissidents.net
  • Dexter
    Advanced
    Dexter op 5 december 2011 · 17:52 www.mrtnproductions.com
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 5 december 2011 · 22:36
    @Brian Klik Ik weet nog steeds niet zo heel goed wat ik van de Art of Flight moet vinden. Supermooie productie, dat staat vast, maar op sommige punten misschien wat te gelikt...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro