Powder-alert #4 day 2! It's Deep, kijken op eigen risico!

Powder-alert #4 day 2! It's Deep, kijken op eigen risico!

Zoals beloofd, ik zou een update posten als de dag noemenswaardig was, en dat was het zeker! Eerst het filmpje kijken, daarna volgt uitleg! Een tip: Filmpje afkijken tot het einde, des te verder in de video, des te dieper het wordt!

Oh, voordat je gaat kijken een kleine disclaimer: Iedereen in dit filmpje draagt een pieper en er waren ook sonde’s en scheppen aanwezig! Just so you know!

Ik kwam vanochtend vroeg boven om mijn sinterpiet kadotje verder uit te pakken maar dat viel in eerste instantie vies tegen. Er waren vandaag veel meer liften open dan gisteren, maar de wind heeft afgelopen nacht flink z’n best gedaan. Gevolg was dat alles boven de ong. 2500 meter goed kaal geblazen was. Flink balen… Eigenlijk gewoon ronduit invullen naar eigen smaak, ik hou het liever netjes!

Maar goed, na twee uur zoeken kwamen we uit in een wat meer afgelegen kom. Daar bleek de wind minder van invloed te zijn geweest en was het dus spelen geblazen! Omdat het vandaag eigenlijk de hele dag heeft gesneeuwd werd het met de minuut beter. Spoortjes die ik in de ochtend had getrokken waren aan het einde van de dag niet meer zichtbaar. Ik moet daarbij wel eerlijk zeggen dat de wind daar ook een grote rol in heeft gespeeld, ondanks het feit dat er vandaag veel minder wind stond dan gisteren!

Goed. Plannen voor morgen? Poederen waar het kan. Zoals gezegd heeft de wind grote invloed op de sneeuwkwaliteit. Ik heb vandaag zo goed als mogelijk mijn huiswerk gedaan en ik heb een aantal “hangen” uitgekozen waar ik morgen waarschijnlijk goed mijn gang kan gaan. Het sneeuwt momenteel sinds twee uur vanmiddag onophoudelijk, dus dat belooft wat voor morgen ochtend! Ik heb de overtollige wax net van mijn poederbakken geschraapt (zat er al sinds mei op, dus als dat niet goed vast zit weet ik het ook niet meer) want het wordt morgen diep genoeg om echt op poederbakken te gaan rijden!

Bring it on!!! I’ll keep you updated!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
DioAuteur6 december 2011 · 22:07

Thijs! Sweet!!

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Beginner
Basjuh16072Auteur6 december 2011 · 22:26

Sweet !!!

Come on you all let's powder
Expert
meteomorrisAuteur6 december 2011 · 22:48

lekker… dit al gezien: Sonderwarnungen
\


Vorarlberg: 07.12.2011 06:00 - 08.12.2011 07:00 Oberhalb von 1000 m sind Neuschneemengen von 20 bis 40 cm, punktuell rund um den Arlberg um 50 cm bis Donnerstagfrüh zu erwarten.
\

http://warnungen.zamg.at/html/de/uebermorgen/alle/at/

powfinder.com
Gevorderd
EchoAuteur6 december 2011 · 22:58

Veel plezier en take care (wind geblazen sneeuw…!!!)

Do or do not, there is no try (Yoda)
Elite
@MichieldRuijterAuteur6 december 2011 · 23:09

Wat zijn dat voor tanden stokers??? Thijs’ setup: Salomon…

@MichieldRuijter
Toerist
powderskifun2Auteur6 december 2011 · 23:44

@Ski-madness: Het was vanmorgen nog niet diep genoeg voor poederbakken:) Op Gs ski’s is t dan prima te doen. Morgen komen die wel uit stal!
\

@Echo, ja ik ben zelf ook wat aan t dubben wat ik morgen nou moet. Stufe 4 in de Haute Savoie wordt stufe 4 gegeven… Tirol is niet up-to-date… Dus ik denk dat ik niets geks ga doen morgen!

Toerist
powderskifun2Auteur6 december 2011 · 23:49
Toerist
Bart1Auteur7 december 2011 · 08:57

Nice… Om je een goed gevoel te geven, hier waait het ook hard… ;)

You ski? wePowder!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!