Powder-alert day 4... Zon, wind en nog eens wind...

Powder-alert day 4... Zon, wind en nog eens wind...

Zo, de vierde en voorlopig laatste update over Pow-alert #4.

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties op 't blog(of moet ik zeggen video…) van gister! Motiveert alleen maar meer om leuke lijnen te gaan rijden!

Gister schreef ik al dat de plannen voor vandaag afhingen van de wind en dat bleek niet onterecht. Toen ik vanmorgen boven kwam bleek dat het dusdanig hard had gewaaid dat bijna alle toppen kaal gewaaid waren. Ook op de hangen waar nog wél sneeuw lag was duidelijk te zien hoe hard het gewaaid had.

[img]http://www.snowblog.nl/problog/kaal.jpg[/img]

Behalve de hoofdgondel(Silvrettabahn voor de kenners) waren alle liften dicht, in het bos lag alles bedekt met takjes en blaadjes en de sneeuw voelde heel wat compacter aan dan gister. Gevolg was dat ik alle plannen die ik voor vandaag had heb moeten schrappen en ik op zoek moest naar verse lijntjes. Zodra er een lift open ging was het racen geblazen om maar als eerste boven te zijn. En dat lukte aardig, hoewel het meestal niet lang duurde voordat andere ook door hadden dat er makkelijk poeder te scoren was; zie filmpje…

Maar goed, we hebben de eerste grote dump achter de rug. Heerlijk! Ik had 4 dagen geleden niet gedacht dat er zó veel sneeuw zou vallen en dat ik zulke diepe poeder zou gaan rijden. Ik heb de afgelopen dagen geen één keer hoeven hiken en heb toch heel wat onverspoorde poeder kunnen rijden!

[img]http://www.snowblog.nl/problog/face.jpg[/img]

Heel veel sneeuw, maar ook heel veel wind. Het komt er op neer dat we de achterstallige sneeuwval redelijk hebben ingehaald en de winter nu echt is begonnen. Het is nog niet diep genoeg om echt grote, stijle lijnen te skien of om grote cliffs te hucken, maar het is ook nog maar begin December!

Laat die volgende dump maar komen! En mocht ik in de tussentijd nog iets tegen komen, dan laat ik het weten!

See you soon!

ThijsKennis

Reacties

Toerist
MarcD2Auteur8 december 2011 · 21:18

pfff, kappen nou hoor :D

Expert
BSSKI.chAuteur8 december 2011 · 21:26

Zooooo Vet vandaag !! Kijk al uit naar PowAlert #5 en de daarop volgende berichten over hoeveel lol je hebt !! ;-)

Toerist
Bart1Auteur8 december 2011 · 21:26

Niiice… niet slecht voor begin december ;)

You ski? wePowder!
Expert
meteomorrisAuteur8 december 2011 · 21:27

Lekker heur… ps… zet de volgende keer die camera iets minder op je ski’s en iets meer recht vooruit… dan zien we goed dat het niet druk is ;)

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 december 2011 · 22:01

Lekker bezig Thijs!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
thaisieAuteur9 december 2011 · 12:03

Nice nice.

Toerist
AnoniemAuteur9 december 2011 · 20:37

Roldal is TOP!!! VEEL verse sneeuw en het sneeuwt nog steeds.

@morris: dank voor de tip.

Expert
meteomorrisAuteur9 december 2011 · 20:53

@base. Dank voorde stoke! Geniet ervan…

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!