De stress van standby staan

De stress van standby staan

Met poederalert#4 in volle kracht en overal gekmakende webcam beelden kon het niet anders of vandaag stond in het teken van naar de Alpen gaan. Heel de dag vlogen de Whatsapp berichten me om de oren, werden er telefoontjes gepleegd, sneeuwkaarten bekeken, temperatuur-grafieken geïnterpreteerd en gebieden gebeld om te vragen wanneer ze open gaan.

[img]http://www.bmb-ski.nl/images/marecottes.jpeg[/img]

Ondertussen sms-te het thuisfront ertussendoor met de vraag of ik 's avonds nog met het gezin zou eten…

Om vier uur uiteindelijk een verzameling ski’s uitgezocht: Een orignal met Dukes voor als er geen liften draaien, de CrudCrusher voor als het toch verspoord is, de nieuwe SwallowSki omdat ik die graag wil testen en de MigthyMama omdat het zomaar heel dik kan worden. Al die ski’s staan nu in het portiek te wachten, want op het laatste moment beslisten Roel en ik dat we het morgen ècht gaan bekijken en de knoop definitief helemaal aan gort hakken.

Gaan we naar Oostenrijk? Erg druk daar en veel gebieden al een tijdje open, dus verspoord, en het wordt daar nu al warm.

Frankrijk dan? Meeste gebieden gaan pas zaterdag open en de Fransen kennende heerst er dan totale gekte, wil ik daar tussen zitten?

Zwitserland? Ondanks dat de franc erg ongunstig staat toch de beste optie. Voordeel: Je kan makkelijk even doorsteken naar zuid, daar blijft het kouder.

Morgenochtend beslissen we…

Er was gelukkig ruimschoots gekookt, zodat ik nog kon aanschuiven.

Steven

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur8 december 2011 · 22:12

Eigenlijk is preboeken helemaal zo gek nog niet. Je weet waar je naartoe gaat, houdt de kosten in de klauwen en het enige waar je je zorgen om maakt is de sneeuw. ;)

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 december 2011 · 22:22

Lastige keuze Steven. Nog een voordeel: als je je volledige quiver meeneemt weet je in ieder geval dat je lekker zal rijden ;)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
Steven2Auteur8 december 2011 · 22:36

@Morris: :-) Het is ook geen klagen, maar wel realiteit.

Expert
meteomorrisAuteur8 december 2011 · 22:43

@Steven… is het niet zo dat je nog hier zit omdat Roel vandaag bezig was met BBR knuffelen en jullie daardoor morgen een grandioze dag skinnen op de col du lauteret mislopen? In het kader van een reality check ;)

powfinder.com
Gevorderd
MarkieAuteur8 december 2011 · 22:52

Twijfelde echt dat Roel net belde maar tot 19e nog brandweer examens, tonight one down 3 to go ;-) Have a great one… en next time in Canada!

DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
Beginner
wimdesAuteur8 december 2011 · 23:04

poederstress, ook voor het thuisfront

Toerist
powderskifun2Auteur8 december 2011 · 23:07

Ik zou ook voor Zwitserland gaan! Genietse!

Gevorderd
RoelaanoAuteur8 december 2011 · 23:45

Die Morris heb ik nooit gemogen ;-)

Expert
meteomorrisAuteur9 december 2011 · 07:48

@roelaano, ik jou wel.

powfinder.com
Gevorderd
Willem2kAuteur9 december 2011 · 08:52

Ik was een paar weken geleden nog in saas fee en de kosten zijn mij eigenlijk nog meegevallen. Vooral omdat we een heel goede deal op het appartement konden krijgen.
\

Voor een weekend / paar dagen zou ik Zwitserland dus geloof ik niet afschrijven op de kosten.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
AnoniemAuteur9 december 2011 · 15:57

Have fun Steef, pas goed op mijn man!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!