Freeride World Tour 2012

Freeride World Tour 2012

Het duurt nog ongeveer anderhalve maand, maar dan start het mooie circus dat de Freeride World Tour (FWT) heet weer met touren. Het volledige programma is nog niet bekend, maar er wordt in ieder geval gereden op de volgende locaties:

-Chamonix Mont-Blanc (21 - 27 januari)
-Roldal (25 februari - 2 maart)
-Fieberbrunn (9 - 16 maart)
-Verbier (24 maart - 1 april)

[b]Geen Amerika en Rusland[/b]
Nee. Althans, nog niet. Waar er in voorgaande jaren in onder andere het Amerikaanse Kirkwood (CA), Squaw Valley (CA) en Sochi nog een stop was zijn deze voor dit seizoen nog niet bevestigd. Ik ga ervan uit dat deze twee stops nog wel aan het programma van de FWT wordt toegevoegd.

[b]Nieuw[/b]
Het Noorse Roldal is dit jaar nieuw in het programma. Het dorpje claimt zelfs de ‘deepest snow in Europe te hebben’. Of dat waar is of niet, genoeg mooie lijnen te rijden. Verbier is traditiegetrouw weer de laatste stop van de tour, waarbij deze wedstrijd eigenlijk hetzelfde is als het winnen van de Koninginnerit of de Champs-Elysees in de Tour de France: je wint een echte klassieker. Chamonix wordt voor het derde jaar aangedaan en ook het kleine Oostenrijkse Fieberbrunn met z’n vele mogelijkheden is dit jaar weer van de partij.

[b]De deepest powder in Roldal[/b]

[b]Suggesties?[/b]
Stel, je mag zelf een resort kiezen waar de FWT rijders naar beneden mogen komen knallen. Welk dorp/gebied/resort zou dat zijn? Op welke wand wil je ze zien rijden en waarom? Ik ben benieuwd!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
powderskifun2Auteur12 december 2011 · 17:48

Heeel vet! En de locaties lijken me eerlijk gezegd ideaal!

Gevorderd
EasyAuteur12 december 2011 · 19:11

Op welke wand wil ik ze zien rijden? Bec des Rosses (zit uiteraard al in de FWT) Waarom? Ik neem aan dat ik dat niet hoef uit te leggen. Die 1st descent van wittelijnen staat bij mij op 2.

Built for Speed
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!