Pow-Pow op 17 December!

Pow-Pow op 17 December!

Precies 10 dagen na de laatste dikke dump is het weer AAN hier in Ischgl!

Helaas kregen we de afgelopen week niet half zo veel sneeuw als in delen van Frankrijk en Zwitserland maar zeker genoeg om lekker mee te spelen! Laat ik het zo zeggen, het was 50 cm met stufe 3 tegen 120 cm met stufe 5 rondom Mont Blanc. Laat ik dan ook gelijk maar eerlijk zijn: 120cm is wel een héél heerlijke basis als het eenmaal gezet is, maar voor de korte termijn ga ik voor de 50cm hier! (alsof ik een keuze had… Maar toch!

Afgelopen dagen viel de dump hier eigenlijk flink tegen. Op Facebook zag ik overal foto’s voorbij vliegen van ingesneeuwde auto’s in Zwitserland terwijl het hier met windvlagen van 100km/h slechts licht sneeuwde. Gister middag lag er boven 2300 meter zelfs minder sneeuw dan de dagen ervoor dankzij de eerder genoemde windvlagen…

Gelukkig kwam daar vandaag verandering in! Des te sterker de wind afnam des te harder het begon met sneeuwen. Toen ik vanochtend wakker werd lag er al een goede 20cm extra voor mijn voordeur. 20 centimeter is echter nog niet écht lekker maar “gelukkig” had ik eerst wat afspraken in de skischool die ik moest nakomen voordat ik kon beginnen met spelen. Toen ik rond een uur of half 12 klaar was met regelen en ik mijn eerste lijn van de dag, gedag ging zeggen bleek die 20 cm te zijn veranderd in 30 á 35cm sneeuw en nog altijd sneeuwde het behoorlijk.
[img]http://www.snowblog.nl/problog/diep.jpg[/img]

Rond een uur of twee, met de sneeuwval op zijn hoogtepunt hadden we nog geen één teken van lawine’s of schuivers gezien. Alle hangen hadden netjes gehouden en de stoke rees ondertussen uit de pan. Tot dan toe hadden we blijkbaar nog de juiste keuzes gemaakt… Totdat we bij een hang aan kwamen direct onder een lift. Vanuit de lift zagen we dat skiers(of boarders) verschillende schneebretten hadden losgetrapt van toch een goede 50 meter in breedte en 70 meter in lengte. Toch was dat éne stukje aan het einde van diezelfde run zó mooi dat het ons best de moeite waard leek om er voorzichtig en handig door dezelfde hang te manouvreren. Eigenlijk hadden er hier al 100 belletjes moeten gaan rinkelen, maar de stoke wat nét even wat te hoog. In eerste instantie ging het goed, geen schuivers en we waren al een héél stuk voorbij het deel waar we alle sneeuwbretten hadden zien gaan. Nét op het moment dat ik aan “het” heerlijke stuk wilde beginnen, trapte ik toch een brett los… Niets groots, niets langs maar toch even flink schrikken! Een goede wake-up call/waarschuwing dat stoke nóóit boven stafety uit mag stijgen. Achteraf gezien hadden we uberhaubt de hang niet in moeten skiën en gewoon een ander stuk uit moeten kiezen.

[img]http://www.snowblog.nl/problog/brett.jpg[/img]

Goed, dat was het voor vandaag! Morgen begint het hoogseizoen hier, dus waarschijnlijk ga ik aan het werk!

Iedereen die gaat genieten:

Have fun maar vooral: Stay safe!!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
DioAuteur17 december 2011 · 23:51

Lekker verhaal, lekkere muziek (is dat nou het seggie van Sarah Burke of just van Ingrid Backstrom? iig één van die twee), leuk gemonteerd (camerastandpunt) en eerlijk geschreven (ietsjes te stoked…) Whooha! Zit te stuiteren op mijn stoel. Blijven sturen dit soort spul. Word ik blij van.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
VinnieAuteur18 december 2011 · 00:06

woohoo lekker filmpje weer! ga zo door!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Beginner
InfernusAuteur18 december 2011 · 01:14

Lekkerrrrrrr!!! Ik word wel een klein beetje misselijk nu het besef toch echt doordringt dat ik de dump van het seizoen aan het missen ben…

@Erik: Sarah

Toerist
powderskifun2Auteur18 december 2011 · 07:40

Tnx! En Wout, er ligt nu in ieder geval genoeg basis, want mijn ski’s zijn ondertussen in “Shred en go when there’s not enough snow” bakken veranderd met alle stenen die ik heb geraakt! Komt goed! A.s. dinsdag gaat het schijnbaar weer los!

Gevorderd
Jurjen BoardshortzAuteur18 december 2011 · 11:01

Pffff, wat lekker zeg!

Jurjen van Boardshortz.nl
Gevorderd
luuk999Auteur18 december 2011 · 12:54

Ziet er goed uit man!!! over een weekje mag ik ook weer…

Met wat film je?

Gevorderd
luuk999Auteur18 december 2011 · 13:40

Oh laat maar zie het al had eerst niet gezien.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!