Poederalert #8 in Valfrejus

Poederalert #8 in Valfrejus

Vandaag hebben we hier in Valfrejus geprofiteerd van de sneeuw uit het noordwesten: de topliften waren dicht maar daaronder lag een laag verse puf van 50 cm, windstil gevallen.
De route onder de oude stoeltjeslift is dan standaard: alle omgezaagde bomen zijn mooie pillows, de helling is lekker steil en niemand komt er. Nu ja, behalve dan de locals… Die kennen wij hier goed, en het grappige was dat wij met z’n tweeën (voor de duidelijkheid: Roel is hier ook) veel sneller uit de lift waren dan zij met z’ n zessen, scheelt toch precies één stoeltje en dat is soms net de tijd die je nodig hebt! Er stond één spoor, van de pisteur die de lawinesituatie 's ochtends had gecheckt. Verder alleen heel veel sneeuw.
Toen wij halverwege, faceshot na faceshot, dachten even het fototoestel te pakken zagen we boven ons de zes locale freeriders naar beneden knallen, enorme wolken sneeuw om zich heen, als een soort sprinkhanenplaag op ons af stormend. Geen foto dus, maar eerst even de first tracks veilig stellen! Stoke in Valfrejus, beneden even ge-high-fived, ze begrepen het wel :-)
Later hebben we nog wel een fotootje kunnen trekken, om de sfeer in ieder geval weer te geven.

[img]http://www.bmb-ski.nl/images/stories/fourneaux1klein.jpg[/img]

Eén detail nog: met pillows die bestaan uit boomstronken moet je oppassen dat als je landt, je niet met je hand op iets hards terecht komt. Deze wijze raad komt iets te laat voor Roel, want ik schrijf dit blogje in de wachtruimte van het ziekenhuis, waar hij röntgenfoto’s laat nemen van zijn middenhandsbeentjes. Niks ernstigs hoor, hem kennende knipt hij morgen het gips eraf omdat ie anders z’n stok niet goed kan beethouden.

De eerste echte poederfoto van mijn zoon Yourian mag hier ook niet ontbreken, het is tenslotte een familievakantie.

[img]http://www.bmb-ski.nl/images/stories/yourian3klein.jpg[/img]

Maandag nemen de locals ons mee op sleeptouw voor de mooiste routes. Valfrejus herbergt heel veel mooi terrein, relatief makkelijk bereikbaar, maar niet altijd even voor de hand liggend. Het voordeel is dat er ook dagen en soms zelfs weken na de dump nog poeder te scoren is, vermits je het maar weet te vinden. Behoudens malaise met Roels handje dus maandag een update.

Tot die tijd: Feestvieren en proost op een goed en poederrijk 2012!

Steven

Reacties

Toerist
famvermeentAuteur31 december 2011 · 21:55

sterkte Roel en best wishes to you all!

en thumbs up for Yourian

feel like doin' it
Expert
HaasAuteur1 januari 2012 · 20:47

Jow gasten! Happy new Year! Ik zou me maar wat graag even naar jullie toe willen laten beamen. Helaas ben ik vanaf morgen weer aan het werk. We moeten het binnenkort maar weer ff hebben over de Canada trip!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Toerist
AnoniemAuteur2 januari 2012 · 11:49

JAAA hier ga ik over anderhalve week naartoe! Zeker na dit bericht kan ik niet wachten!!!

Toerist
JaapvRAuteur2 januari 2012 · 13:12

Lekker begin hoor! hier regent het.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!