La Clusaz radikal mountain

La Clusaz radikal mountain

Dit weekend vindt in La Clusaz de freeride wedstrijd Radikal plaats. Ik ben daar speciaal in geïnteresseerd omdat Anthony Slavenburg meedoet, een freerider uit Valfrejus die twee jaar geleden op BMB’s stond. Dit jaar wil hij punten sprokkelen om mee te kunnen doen aan de grote FWT. De ambitie is om in elke wedstijd die hij rijdt een backflip te springen…

Op facebook postte hij deze startlijst:

[img]http://www.bmb-ski.nl/images/startlijst.jpg[/img]

Grappig genoeg startte onze eigen Irian juist voor hem. Ik ga er vanuit dat Irian zelf ook nog wat post, hij heeft zich gisteren gekwalificeerd voor de wedstrijd van vandaag!

De omstandigheden zijn niet best, maar freeriden is meer dan poedervelden strepen. Na een stemming onder de 50 hoogstgeplaatsten, waarbij 10 tegen stemden, 20 vóór en 20 zich onthielden, besloot de organisatie om het evenement toch door te laten gaan. Het geeft aan dat het moeilijk was.
Voor Anthony zeker: Ik weet niet of het te maken heeft met de rotklap die hij vorige week maakte, maar in ieder geval heeft hij zijn run niet kunnen voltooien: [i]‘Chute!!! Réception un peu arrière sur mon back’[/i]

Vandaag is de finale. Seb Michaud heeft zich daar onder anderen voor geplaatst, andermaal door een gigantische backflip te springen.

[img]http://www.bmb-ski.nl/images/michaud.jpg[/img]

Steven

Reacties

Expert
BSSKI.chAuteur15 januari 2012 · 19:08

Mega Trots op onze Irian … 't eindresultaat is nog beter !! Tevens mogen we onze Belgische collega Gilles Nevens met een 6de plek ook niet over het hoofd zien !! Van Harte aan beide ! Made my day ;-))

Expert
meteomorrisAuteur15 januari 2012 · 19:48

Volgens de uitslag is Anthony niet gestart. Irian werd tweede van de snowboarders. @Irian… gefeliciteerd

powfinder.com
Toerist
Steven2Auteur15 januari 2012 · 21:30

Volgens mij is hij gevallen tijdens de kwalificatie. Op de foto’s zie ik hem op zaterdag wel over de finish komen. Volgende keer beter. Irian tweede geworden bij de boarders!

Toerist
famvermeentAuteur16 januari 2012 · 18:03

mooi om met legends als Seb te mogen toeven!

feel like doin' it
Toerist
AnoniemAuteur22 januari 2012 · 19:00

He cool, jij hebt de finals live gezien. Heb je foto s v.d. wedstrijd? Woensdag rijd ik St Moritz ook een 4* wedstrijd. Mooie foto trouens. Een gletsjer?

greets irian

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!