Op naar nieuwe records

Op naar nieuwe records

Wat een winter…
Huidige situatie


Het lijkt nu al zo goed als zeker dat deze winter records gaat breken. De record sneeuwval van poederalert#10 is net voorbij en komend weekend gaat het met poederalert#12 weer flink sneeuwen. De kans is groot dat we met poederalert#12 akelig dicht in de buurt gaan komen van de all time high uit 1968 voor de Arlbergregio. En dan hebben we nog maar 1 goede dump nodig om het record te verbreken. In Zwitserland worden al vergelijkingen gemaakt met de lawinewinter van 1999 en zijn er ook records verbroken. Maar sinds 5 december tot en met 10 januari heeft het dan ook 35 dagen gesneeuwd.

Ondertussen loopt de storm Fabienne wam op de Atlantiek om in de nacht van woensdag op donderdag het vaste land op te trekken. In eerste instantie wordt hiermee ruimte gemaakt voor mildere lucht. Het warmtefront dat hierbij hoort passeert in de loop van de donderdag de Alpen (te zien aan de rode lijn net ten zuiden van de Alpen). Dit warmtefront kan voor vervelend weer zorgen. Het is bitterkoud in de Alpen en zuid-Duitsland, terwijl het tijdens het warmtefront kan gaan regenen en ijzelen in Duitsland. Houdt daar rekening mee als je op weg gaat.

Vanaf nu wordt het gespeculeer. Want de output van de verschillende runs verschilt per dagdeel. Het genua-laag waar gister nog sprake van was is veranderd in een Adria-laag dat rap naar het zuidoosten wegtrekt (sneeuw in Roemenie, Bulgarije en Griekenland), de westelijke Pyreneen maken kans op sneeuw vanaf vrijdag en de Alpen lijken weer onder invloed van een westlage te komen liggen. Waarmee Frankrijk de meeste kans op sneeuw zou hebben volgende week. Allemaal gespeculeer dus en geen consistente lijn. Morgen misschien meer helderheid daarover.> Lange termijn poeder indicatie: Alps, Pyrenees & Scandinavia.Poeder Advies

Allereerst ff profiteren van de Sweet spulletjes die in de aanbieding zijn in de shop , dan je spullen in orde brengen voor komend weekend. Morgen mijn update lezen en donderdag richting de Alpen cruisen. Mijn voorlopige tips voor komend weekend? De bossen van Klosters en Tschiertschen, het kleinwalsertal en de Montafon, Fieberbrunn, Saalbach, Zauchensee en Dienten. En mocht het opklaren dan natuurlijk de freeridekanonnen voor de betere lijnen.> Where to go: St. Anton am Arlberg, Flumserberg, Säntis, Ischgl, Tauplitz, Vallorcine, Champex-Lac, Obertauern, Galtür, Flaine, Verbier & Chamonix.Stay Stoked!
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
telemikeyAuteur17 januari 2012 · 11:27

Stoke = on. Let’s go!

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
Willem2kAuteur17 januari 2012 · 11:30

Gadverdamme ik heb me een portie gillende poederjeuk… vies gewoon. Vrije dagen zijn geregeld, ik zoek nog steeds een lift en reisgenootjes. (zie het poedermaatjes topic op het forum)
\

Plan B met een geleend koekblikje zonder winterbanden naar flaine tuffen als knallen als ze vallen 2 door gaat.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
KennariAuteur17 januari 2012 · 11:41

Laat ik nou net met vrienden dit weekend naar het Bregenzerwald gaan…Morgen weg, zondagmiddag terug

Expert
meteomorrisAuteur17 januari 2012 · 11:41

Vooraankondiging: vanaf donderdag is de 100cm+ rule in effect en zullen enkel de where to go gebieden met zekerheid geupdate worden. Actuele updates van mijn kant dan via de powfinder app (http://blog.wepowder.com/2011/09/20/its-on-like-donkey-kong/) en de lines desktop app (http://www.wepowder.nl/node/3330)

powfinder.com
Gevorderd
SteefAuteur17 januari 2012 · 11:51

Nice! gaat zijn baas even lief aankijken

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
JesperAuteur17 januari 2012 · 12:01

Vrijdag op weg naar Vorarlberg (Lech), reeds een week gepland, en het ziet er naar uit dat de juiste keuze gemaakt is. En wat een keuze. PA #12, GO!

Beginner
wouterAuteur17 januari 2012 · 17:28

Donderdag op weg naar Anzère, eerste trip van het seizoen. ZIN IN!

Op oude sneeuw moet je het leren
Gevorderd
dejongarnoAuteur17 januari 2012 · 18:51

@Morris; nog steeds een go wat jou betreft voor een knallen als ze vallen @legrandmassif #2? wat dacht je van vrijdag-zondag?

Gevorderd
Haas™Auteur17 januari 2012 · 19:15

Klosters!!! PA #12 is van mij!!

Rex Monte - Amor Nix
Beginner
readyrockerAuteur18 januari 2012 · 09:36

Op naar Schoppernau!. BAM!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!