Spineland & meer vreugd

Spineland & meer vreugd

Januari is aan de gang. Wat een base. Lang geleden dat ik zo veel sneeuw heb gezien. Her en der heeft de wind pieken leeg geblazen. Andere pieken zijn juist dik geladen.

Een tour naar een gedeelte waar ik al lang naar keek; ‘spineland’. Wrede lijnen die er nu perfect bij liggen. Nooit tracks gezien op deze Alaska achtige spines. Voorbereiding is onderdeel van de pret. Op ‘mindere’ dagen een scouttour in die richting. Foto’s etc. voor nader beraad.

[img]http://farm8.staticflickr.com/7002/6762168851\_283bd05f41.jpg[/img]

[img]http://farm8.staticflickr.com/7005/6761954257\_f0a4a9e057.jpg[/img]

Daarna is het zaak om daad bij idee te voegen. Een edit met allerhande couloir en spine pret. Krijg maar geen genoeg van mijn eigen oplaadbare batterij functie. Opladen, ontladen, opladen, ontladen…
En die Chetlers? Oef wat een ski.

[img]http://farm8.staticflickr.com/7153/6761953623\_62983d1429.jpg[/img]

Bon. Dan ben je beneden die spine en dan neem je even een verkeerde afslag. Sta in een ‘gorge’ die uitkomt boven de verticale rotswanden boven Champagny le Haut. Het is al aardig warm en er liggen al diverse natuurlijke slides in de bodem. Terug? Een straffe en mogelijk gevaarlijke optie in deze dikke stroperige puff. Tussen de bomen omhoog zou eventueel gaan. Het is wel snotdiep en stijl. Risico. Geklauter in deze steile brei zal ook zorgen dat ik zeker niet voor sluitingstijd van de liften terug ben waarschijnlijk. Vanaf Champagny naar P. Bellecote per taxirit. Dat kan hopelijk anders…

Om eens te peilen bel ik met de pisteurs vrinden. Hoe, wat en waar. Hoop op taxi. Een door de lucht wel te verstaan. Na wat beraad is er het besluit om me te halen. Hij is mooi. De heren vliegen van Courchevel in. Takelen me omhoog en vliegen richting bestemming. Zou u me af kunnen zetten op de Roche de Mio svp?

Fijn ding hoor zo’n Carte Neige.

[img]http://farm8.staticflickr.com/7027/6762124711\_0b851045ea.jpg[/img]

[img]http://farm8.staticflickr.com/7032/6761939093\_32c9d7c4e1.jpg[/img]

[img]http://farm8.staticflickr.com/7159/6762125461\_5e58b1571c.jpg[/img]

Merci beaucoup heren. Legt u de ski’s daar maar neer ja.
Voor sluitingstijd van de lift mooi op tijd thuis voor een heerlijk kopje thee. Quel service.

wittelijnen

Reacties

Beginner
FreekAuteur25 januari 2012 · 22:49

quanta costa? ;-)

Gevorderd
luuk999Auteur25 januari 2012 · 22:55

Gave edit!! ik ben ook wel benieuwd hoeveel dat heeft gekost?

Toerist
wittelijnenAuteur25 januari 2012 · 23:04

Carte neige 45e per jaar = Franse wintersportverzekering die dekking geeft voor allerhande sneeuwellende. Ook buiten de piste. Dus ook voor die ene in nood verkerende verdwaalde winterportert.

FB.com/koenbakkers.skier
Toerist
PK2Auteur25 januari 2012 · 23:34

Koen, was je alleen?

Toerist
JohnSonAuteur26 januari 2012 · 00:58

TOPmuziek btw

Gevorderd
ArjenproadminAuteur26 januari 2012 · 09:29

Zeer, zeer nice!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur26 januari 2012 · 10:55

Quel talent! Goed bezig!!

powfinder.com
Gevorderd
coenAuteur26 januari 2012 · 11:06

Oef lekker filmpje zeg! Eens met ginga trouwens; geniet altijd van de muziek onder je filmpjes. Goed bezig!

Earn your turns...
Beginner
HaagjeAuteur26 januari 2012 · 14:07

Niceeeeeeeeee

Toerist
JaapvRAuteur26 januari 2012 · 14:16

Geen idee op hoeveel sites ik dit verhaal kan liken, WP is nummertje drie geloof ik. Lekker hoor!

Gevorderd
EmmelAuteur26 januari 2012 · 15:13

Heerlijk filmpje, maar vooral ook een topverhaal! Lekker!

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
Toerist
AnoniemAuteur26 januari 2012 · 15:25

Held! Ik wil dus een keer met jou skieen :)

Toerist
famvermeentAuteur26 januari 2012 · 15:56

we like!

feel like doin' it
Beginner
InfernusAuteur26 januari 2012 · 16:49

Weer sick zoals ik ondertussen van jou gewend ben :)

Gevorderd
RoelaanoAuteur26 januari 2012 · 20:23

Nice! niet ff op de Bellecote laten afzetten ;-)

Expert
DexterAuteur26 januari 2012 · 22:09

Fuck, wat lekker!

www.mrtnproductions.com
Gevorderd
NielsAuteur26 januari 2012 · 23:54

Heel dik!

Expert
HaasAuteur27 januari 2012 · 17:41

Superbe!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Expert
HaasAuteur27 januari 2012 · 19:51

nog es ff wat anders Koen; ik krijg het gevoel dat je veel alleen onderweg bent. of zijn je fellow rijders gewoonweg niet in beeld?

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Toerist
wittelijnenAuteur27 januari 2012 · 22:16

Thanks iedereen voor de toffe posts!
\

Haas, PK, deze winter tot nu toe veel alleen. Mijn maatje Tim zit in Arcs deze winter.

Er is weinig animo voor mijn keus aan flanken bij anderen. Daarnaast is dit geen Cham. Dit is vlak pisteland Plagne. Chique offpiste flanken maar voor de rest een weinig uitdagend pisteterrein. Niet echt de eerste de beste hardcore powbestemming. Dit gegeven kent veel voordelen (first tracks), maar ook nadelen op het vinden van een skimaatje met eenzelfde ‘steep’ terein gedachten.
\

Daarnaast zal ik er geen geheim van maken dat alleen skien me veel goeds brengt. Een paar uur alleen weg is pure meditatie. Approach, opladen, focus, gaan en ontlading. Das zen weet je.
\

Komt ie; safety, tja. De berg blijft altijd koning. Doch met local knowledge en jaren ervaring maak ik keuzes die gewogen zijn op de juiste zijde van de weegschaal vermoed ik. Mijn skistijl is on speed. Stilstaan of sloom gedoe op flanken benauwd me. Dan is er al snel sprake van teveel sneeuw dan goed voor je is. Vaak heb ik daarnaast meer angst met een clubje dan alleen. Wat gaan we doen en wat is het niveau is hier key. Less is more. Ben met je eens dat een gewaagd team (2 a 3p) zeker een aanvulling is op elkaar. (safety / pleasure / film). Vind ze hier maar eens in flatland Plagne; zelfde terein idee en dan ook nog eens matchen met ski-uren. pfft.
\

Voor nu blijft mijn keus steile ritten met een run out. Nadenken over een mogelijke escape is hier meer realistisch dan een grote kam die maar doorjakkert. Andere koek. Face Nord bijvoorbeeld; leuk, maar geeft toch net even wat meer spanning ondanks dat de hellingsgraad minder is dan mijn voorkeursflanken. Dit puur vanwege de lengte.
\

En ja, op die spine was ik alleen. Als er daar iets mis gaat ben ik de pineut. Geloof in eigen kunnen en groei motiveert hier om door te gaan met de realisatie van een plan. Desnoods alleen.

FB.com/koenbakkers.skier
Toerist
AnoniemAuteur28 januari 2012 · 14:04

Very Nice!!!

Gevorderd
TeleaddictAuteur29 januari 2012 · 17:40

suupperrr goed!! ook erg lekkere muziek keuze. expres op de tekst uitgezocht?

http://verticaldissidents.net
Expert
HaasAuteur30 januari 2012 · 00:55

Thx voor de uitleg, goed te lezen hoe je erover denkt en je weloverwogen de risico’s inschat. Ben benieuwd naar je plan en kijk uit naar je volgende footage!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!